FincaInSpanje Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Ik kwam een aanbieding tegen van een compacte bbq op basis van cobble stones. Dit zijn stenen met ingebouwde firestarter die binnen 3 minuten warm worden voor ongeveer 2 uur. Je kunt ze gebruiken in de bbq van Cobb. Deze tafel bbq wordt niet warm aan de buitenkant, dus vrijwel overal te gebruiken. Je kunt natuurlijk ook een stuk of 8 briketten in de bbq leggen. de stenen http://www.trendyard.nl/nl/cobb-bbq-cobble-stone-doosje-van-6-stuks-700411?gclid=CjgKEAjw2dqcBRC2q-LXjpfxjnQSJAAeYF5LTiiXSWKFCQjOYaRhmBdSYBfDtLhZoqu1z5vrrpmuvvD_BwE de bbq http://www.trendyard.nl/nl/cobb-bbq-premier-met-tas-700367?gclid=CjgKEAjw2dqcBRC2q-LXjpfxjnQSJAAeYF5LgV5-z2W2IWJzulGXH_XTRYwbHqu5d79psh--zmoOYPD_BwE Kijk even niet naar de prijzen, maar zijn er mensen die dit kennen of die dit hebben getest? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Xena Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 De Cobb hebben we nog niet, maar staat nog op ons lijstje als 'nice to have'. Een aantal vrienden hebben hem wel en maken er de meest lekkere gerechten mee. De klassieker is kip garen met een bierblikje (in de kip zijn kont, niet in de hand van de kok ) http://m.youtube.com/watch?v=4VDtKNUDP1A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 ik heb een cobb ( en een bijbehorende wok en pannekoekplaat, wij zijn niet zo van die vleeseters ) en het bevalt goed het is relatief duur maar werkt wel fijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 ik heb een cobb ( en een bijbehorende wok en pannekoekplaat, wij zijn niet zo van die vleeseters ) en het bevalt goed het is relatief duur maar werkt wel fijn 149 € neertellen voor een mini bbq vind ik ook veel . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 @Geert dat klopt, en de cobblestones zelf zijn ook nog eens duur in gebruik, ik geef eerlijk toe budget beheer is niet mijn sterkste kant, ik ben meer van de afdeling geld moet rollen straks in augustus gaan we de Griekse economie weer een fikse impuls geven ( iemand moet het doen toch ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 @Geert dat klopt, en de cobblestones zelf zijn ook nog eens duur in gebruik, ik geef eerlijk toe budget beheer is niet mijn sterkste kant, ik ben meer van de afdeling geld moet rollen straks in augustus gaan we de Griekse economie weer een fikse impuls geven ( iemand moet het doen toch ) Wie het breed heeft laat het breed hangen hee . Ik ben zo meer de persoon die het zelf wil bouwen . ( niet de Griekse economie maar de bbq ) Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 @FincaInSpanje wat jij cobble stones noemt lijkt mij gewoon een geperste houtskool briket , en ik zou toch voorzichtig zijn met binnenhuis gebruik want houtskool heeft aardig wat zuurstof nodig . Nu kan die bbq dan wel aan de buitenkant koud zijn ik zou hem toch niet gebruiken in een kleine ruimte (CO is erg ongezond ) gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Xena Geplaatst: 10 juni 2014 Delen Geplaatst: 10 juni 2014 Ik sluit mij aan bij wat @Wafels zegt. Het is en blijft een bbq en die gebruik je buiten en niet binnen. Vanwege de dubbele mantel blijft hij aan de buitenkant koel en kan hij wel direct op een tuintafel gezet worden. Het wordt dan een soort van gourmetten. Die speciale Cobble Stones zijn makkelijk, maar in verhouding erg duur. Je kunt de Cobb ook gebruiken met 7 tot 9 briketten. Volgens kenners zijn de volgende briketten (gemaakt van kokosnootbast) het beste: http://www.eco-logisch.nl/Ecobrasa-BBQ-blokjes-cocos--2034 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 11 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2014 Ik heb inmiddels een paar reviews gelezen en het spreekt me toch wel aan deze manier van koken\roken\bbq. http://www.barbequeshop.nl/product/4385/cobb-premier-met-tas.html#anReviews Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 11 juni 2014 Delen Geplaatst: 11 juni 2014 @fincalnspanje ik weet niet of je naar de sc brabant gaat......maar als je wilt kan ik de cobb dan wel ff meenemen , kun je hem ff testen, zelf ervaren of het wat is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 11 juni 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2014 @fincalnspanje ik weet niet of je naar de sc brabant gaat......maar als je wilt kan ik de cobb dan wel ff meenemen , kun je hem ff testen, zelf ervaren of het wat is Ik ben mijn Spanje schema min of meer aan het omgooien en probeer er zeker weer bij te zijn. Dan geef ik wel een PM tegen die tijd. @Geert, ik kan er één voor 99€ kopen, nog prijzig zeker maar het lijkt me een prima mobiel systeem. En WTSHTF kun je er ook binnen op koken, met een beetje ventilatie. Ik probeer ook naar SC Brabant te komen, dan heb ik weer een hoop vragen voor je. Helaas kan ik niet naar SC Vlaanderen komen, anders was ik er zeker bij geweest. Misschien als jij tijd hebt kunnen we ervoor nog een workshop "bugs bunny" plannen. Ik vind het geen enkel probleem jou kant hiervoor op te komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 11 juni 2014 Delen Geplaatst: 11 juni 2014 Ziet er weel mooi uit, maar inderdaad wel duur. Is het ook wel waard denk ik. Zoals ik 't lees zou het best in huis kunnen? Mits je een raam of deur in de buurt openzet natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.