Kans Geplaatst: 6 maart 2014 Delen Geplaatst: 6 maart 2014 Welkom op het forum @dezelfredzamebuitenmens Ik geloof dat je de winnaar bent van de langste naam. Zal even met mr. Gold overleggen welke prijs we gaan geven Maar ik kan hem teminste wel normaal intiepen tov sommige andere exoten.. K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dezelfredzamebuitenmens Geplaatst: 7 maart 2014 Delen Geplaatst: 7 maart 2014 @Kans Beste Kans, Ben idd nieuw hier maar kijk al regelmatig op het forum. Zal binnenkort even netjes voorstellen. Een prijs is trouwens niet nodig, ik heb alles al. Groet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 7 maart 2014 Delen Geplaatst: 7 maart 2014 Een prijs is trouwens niet nodig, ik heb alles al. Ik zou niet eens alles willen hebben Genoeg en tevreden zijn dat is de key. Geluk moet je niet zoeken dat moet je zijn. Je bent in ieder geval al heel ver ! K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sagittar Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Voor iedereen die zich afvraagt hoe snel de filter werkt: http://video.mit.edu/watch/water-filtration-using-plant-xylem-27183/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Voor iedereen die zich afvraagt hoe snel de filter werkt: http://video.mit.edu/watch/water-filtration-using-plant-xylem-27183/ Ah, thanks voor de link, sneller dan ik verwachtte. En sneller dan de teerdruppel...ach ja, dat kan ook bijna niet anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 9 maart 2014 Delen Geplaatst: 9 maart 2014 Voor iedereen die zich afvraagt hoe snel de filter werkt: http://video.mit.edu/watch/water-filtration-using-plant-xylem-27183/ Thanx! Best snel. 10 van die dingen en het loopt lekker door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Propy Geplaatst: 3 juli 2014 Delen Geplaatst: 3 juli 2014 Handige info. Let wel in de slang zitten weekmakers en als er lang water in staat willen bacteriën daar welig groeien tot een dikke slijmlaag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 3 juli 2014 Delen Geplaatst: 3 juli 2014 Geniaal. Heb net een Steripen aangeschaft en ben naar een Katadyn aan het kijken, groeit het filter gewoon in mijn tuin! Ik vraag me af of je niet druk op de fles kan zetten met een gewicht. Dan loopt niet al het water door misschien, dus zo'n opvouwbare jerrycan met één of twee stoeptegels er op zou een altenatief kunnen zijn. Dit moet ik hoe dan ook maar eens gaan proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joehoe Geplaatst: 2 september 2014 Delen Geplaatst: 2 september 2014 Tip: Moet je het takje natuurlijk niet verkeerd om plaatsen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
K.c. Geplaatst: 17 februari 2023 Delen Geplaatst: 17 februari 2023 Op 4-3-2014 om 22:19, Lekker zei: Geen waterfilter? Wel dorst? Wel een slangetje en een slangklem? Dan heb ik hier de oplossing, wetenschappers hebben een waterfilter gemaakt met een tak als filter, en dit schijnt super te filtreren! Lees: http://web.mit.edu/newsoffice/2014/need-a-water-filter-peel-a-tree-branch-0226.html Weegt veel minder als welk ander waterfilter. Je kan "maar" 4 liter dag per filteren, maar dan kun je altijd nog meerdere filters plaatsen/maken om aan genoeg drinkwater te komen. En zelf 99% van de E=Coli bacterie wordt er uit gefilterd. Wel verse takken en geen uitdroogde takken gebruiken. Ma jonge toch! Ge zuigt u een ongeluk! Of ge licht dood naast uw project wegens vergiftiging van de sappen. Oppassen hiermee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
K.c. Geplaatst: 17 februari 2023 Delen Geplaatst: 17 februari 2023 Op 5-3-2014 om 07:48, Nano zei: Ze spreken wel over een bepaald soort hout. Pine tree. Kon niet vinden waarom ze die kozen, behalve dat ie wereldwijd voorkomt. En je moet wel onder druk werken om t water eruit te krijgen. Maar wat een gaaf idee om zo water te zuiveren. Iemand al n idee hoe dit te vertalen in een gebruiksvoorwerp met een zuiger erop ofzo. Ik zat te denken aan een fietspomp Aaah en jij weet juist wat pine tree is? Een den? Een Latinx? Een spar? Weet je dan ook wat het verschil tussen de drie is… hier wederom oppassen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.