Ga naar inhoud
GENEGEERD

Opslag water en voedsel


Aanbevolen berichten

Ikzelf sla water in flessen in en zorg dat ze na datum uit zijn. Verse flessen waar nog niet is van gedronken want anders is besmetting van het water heel reeel na korte tijd.

Het kan ook dat je de flessen heel goed spoelt en zeker de drinktuit als je deze zou hebben gebruikt.

In camou broek lopen vind ik geen probleem (ik loop zelf 5 dagen per week in camoubroek) maar wel met casual wollen trui of in de zomer iets anders...

Je valt zo niet echt op. Ga je idd volledig in camou..dat is een ander verhaal en ga je aandacht trekken.

Als je in het bos er op die manier bij loopt trek je ook aandacht van anderen (er zullen er veel zijn in de bossen).

 

En lees idd eens heel goed wat @ Ulco schrijft. Prep ZEKER voor de meest voorkomende rampen als huisbrand ed..zaken direct aan huis en dan verder naar ev andere mogelijke gebeurtenissen.

Soit das zoals ik het doe he..ieder natuurlijk zijn eigen keuze..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ikzelf sla water in flessen in en zorg dat ze na datum uit zijn. Verse flessen waar nog niet is van gedronken want anders is besmetting van het water heel reeel na korte tijd.

Het kan ook dat je de flessen heel goed spoelt en zeker de drinktuit als je deze zou hebben gebruikt.

In camou broek lopen vind ik geen probleem (ik loop zelf 5 dagen per week in camoubroek) maar wel met casual wollen trui of in de zomer iets anders...

Je valt zo niet echt op. Ga je idd volledig in camou..dat is een ander verhaal en ga je aandacht trekken.

Als je in het bos er op die manier bij loopt trek je ook aandacht van anderen (er zullen er veel zijn in de bossen).

 

En lees idd eens heel goed wat @ Ulco schrijft. Prep ZEKER voor de meest voorkomende rampen als huisbrand ed..zaken direct aan huis en dan verder naar ev andere mogelijke gebeurtenissen.

Soit das zoals ik het doe he..ieder natuurlijk zijn eigen keuze..

@tom666 @Ulco dat is een hele goeie ik spreek uit ervaring :o wat ik hier heb en belangrijk is heb ik waterdicht opgeslagen ( dit omdat ik in een erg laag deel van de stad woon ) en de iets minder belangrijke spullen die ik toch wel belangrijk vind en niet direct verpest zouden worden door waterschade hoop opgeborgen dus dan denk ik zit goed :rolleyes: Nou dus niet want wat gebeurd er (ik woon in een appartementje in een oud huis , ze hebben 2 appartementen in 1 huis gemaakt en ik woon beneden ) de buurman boven had de wasmachine aangezet (op een extra lang wasprogramma wat hij normaal nooit gebruikte :mad: ) en was weggegaan en ware het niet dat de afvoerslang niet in de afvoerpijp zat maar ernaast lag . Dus je snappen wel het begon met drup drup drup na een poosje om vervolgens over te gaan in kleine straaltjes die langzamerhand steeds groter werden . Ik gaan bellen met de verhuurder van het huis of hij een telefoon nummer had van die luitjes etc om een lang verhaal kort te maken

Het is een lullig zicht als je water in straaltjes tussen kieren en naden door ziet komen , nu is dit niet eens een overstroming maar het laat je wel zien dat rottigheid altijd uit een hoekje komt waarvan je het niet had gedacht en ook kleine dingen je aardig wat schade berokkenen of ellende geven dus inderdaad @Ulco u heeft dat goed gezien :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil als eerste melden dat ik de reactie om mijn taal of spelling niet luek vind ik heb dyslectie dus sins opbouw is soms verkeerd

brand jah waneer het eenmaal gaat branden dan gaat het wel in de as ik vind persoonlijk tijdens een ramp een huis wat afbrand minder belangerijk dan

een levens gevaarlijke situatie zoals overval plunderingen of wat dan ook

veel zullen in het bos zijn word er gezegd maar dat lijkt mij sterk

hier in het dorp wonen mensen die het liefst binnen zitten regent het dan zijn de straten leeg

ik kan bij wijze van spreken met een spandoek door het bos gaan renne zonder dat iemand het ziet

er is hier achter in de weilanden een bosje waar nooit iemand komt

maar jah je weet nooit wat mensen doen in een nood situatie

ik ben mede daarom vanplan ergens een bunker te maken een kuil van 4 bij 4 bij 3 meter en daarin wanden bouwen van gewapend beton en gewapende betonnen plafon en een ijzeren luik ergens in een bos of ergens waar nooit iemand komt

maar jah die bunker is nog een idee dat moet ik eerst verder uitdenken

mocht de dijken breken staat hier max 2cm water

gr suvive disaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoe denken jullie eigenlijk over omgekeerd osmose water? ik kan me prima voorstellen dat je normaal water maar beperkt kan bewaren omdat je natuurlijk op de meeste plaatsen warmte en soms ook licht hebt waardoor bacterien van de beschikbare inhoudsstoffen die nog in het water zitten nog wel een bestaan kunnen opbouwen. Als je nou gezuiverd water hebt dan is dit natuurlijk minder en kan je het ook langer bewaren lijkt me. Maar mijn vraag is hebben jullie hier ervaringen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil als eerste melden dat ik de reactie om mijn taal of spelling niet luek vind ik heb dyslectie dus sins opbouw is soms verkeerd

brand jah waneer het eenmaal gaat branden dan gaat het wel in de as ik vind persoonlijk tijdens een ramp een huis wat afbrand minder belangerijk dan

een levens gevaarlijke situatie zoals overval plunderingen of wat dan ook

 

In 2013 zijn er in Nederland 52 mensen omgekomen door brand in gebouwen.

 

Cijfers over het aantal doden in Nederland door plunderingen en overvallen kan ik niet vinden.

 

 

Je schrijft dat je er over denkt om in een kuil een bunker te maken.

 

Als je rekening houd met een overstroming kun je het beste je ondergrondse bunker waterdicht maken.

 

Sorry dit is behoorlijk of topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe denken jullie eigenlijk over omgekeerd osmose water? ik kan me prima voorstellen dat je normaal water maar beperkt kan bewaren omdat je natuurlijk op de meeste plaatsen warmte en soms ook licht hebt waardoor bacterien van de beschikbare inhoudsstoffen die nog in het water zitten nog wel een bestaan kunnen opbouwen. Als je nou gezuiverd water hebt dan is dit natuurlijk minder en kan je het ook langer bewaren lijkt me. Maar mijn vraag is hebben jullie hier ervaringen mee?

 

Kun je prima je zelfgestookte alcohol mee aanlengen.:) Maar dat is dan ook mijn enige ervaring mer osmose water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...