Ga naar inhoud
GENEGEERD

Reviews voor de prepshop gezocht


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Gamble: "Warme kleren (en ik zeg bewust warme en niet poolkleding) horen in een tas te zitten, maar omdat ik werk in laagjes kan ik dit per seizoen en/of omstandigheden aanpassen."

 

De poolkleding die ik voorstel, werkt ook met afzonderlijke laagjes. In plaats van poolkleding kun je ook kiezen voor gewone winterkleding, maar dan moet je een slaapzak meenemen, waar je weinig aan hebt als je er niet in ligt. Het grote voordeel van een slaapzak is dat het totale contactoppervlak met de buitenwereld kleiner is dan met poolkleding, vooral bij gebruik van een mummie-slaapzak. Ik gok erop dat ik bij een vuur kan slapen of in een gebouw en neem daarom liever poolkleding mee dan een slaapzak.

 

Gamble: "Ik kan me niet helemaal vinden in jouw flessen water tactiek. Water laten weglopen wat zo kostbaar is en de allereerste levensbehoefte zou ik nooit en te nimmer iemand willen aanraden. Liever heb je een waterfilter in je tas zoals de Saywer uit de prepshop."

 

Een lichtgewicht waterfilter vind ik geschikt in een BOB, maar verwijdert mogelijk onvoldoende radioactieve en chemische vervuiling, en water zoeken en filteren kost tijd, en die tijd heb je niet als je op de vlucht bent voor bijvoorbeeld een chemische of radioactieve wolk of een dreigende overstroming, bosbrand, enzovoort.

 

Gamble: "Enkele persoonlijke prioriteiten van mij zijn:

Klein EHBO setje - omdat dat gewoon verstandig is (ervaring)."

 

Een mini first-aid-kit vind ik ok, maar een 72-delige vind ik te zwaar.

 

Gamble: "Paracord - kies voor kwaliteit. Als ik b.v. een hangmat maak, wil ik graag zeker weten dat hij hangt. Jij zegt een dunner koord en desnoods sla je hem dubbel. Dat betekent dat je ook extra meters touw mee moet nemen waardoor gewicht en volume ook weer zullen toenemen."

 

Nee het gewicht is hetzelfde, maar dun koord van 2 mm dik kan veel langer zijn dan paracord, zonder dat je het eerst moeizaam hoeft te splitsen.

 

Gamble: "Natuurlijk heb ik extra items zoals een inklapbaar zaagje, zaklamp, hoofdlamp, kompas enz enz. maar dat is allemaal extra luxe. Ook zou ik het belang van een pak speelkaarten niet wegcijferen."

 

Een lichtgewicht kompas, landkaart en zaagje vind ik geen luxe. Speelkaarten vind ik te zwaar in een BOB. Dan liever een extra zakje pindakaas.

 

Gamble: "Zeker als je kinderen hebt, kan het van (geestelijke) levensbelang zijn om afleiding te zoeken wanneer het mogelijk is."

 

Je kunt dan beter vooraf wat leuke activiteiten bedenken waarvoor geen attributen in de BOB hoeven te zitten, zoals zingen of raadspelletjes. Je kunt kinderen ook het best laten meehelpen met de survival-activiteiten.

 

Gamble: "Voor sommigen is het van "levensbelang" dat er electronica zoals smart phones en usb's meegenomen worden. Zelf zie ik hier niet echt het nut van in, maar eey doe wat u wilt."

 

Tijdens veel rampen functioneren GSM en mobiel internet nog gewoon. Een smartphone is dan zeer waardevol. Ook kun je veel survival-info opslaan in een smartphone. Op een mini-USB-stick kun je veel belangrijke documenten meenemen. Bijvoorbeeld de cruciale data van je bedrijf, polissen, diploma's, enzovoort.

 

Gamble: "Anderen (vooral vrouwen) willen graag persoonlijke spullen met sentimentele waarde zoals foto's meenemen."

 

Foto's kunnen prima op een mini-USB-stick of in de cloud en wegen dan niks.

 

Gamble: "Dat gaat alleen door te OEFENEN met je gear!"

 

Ik heb mensen hier al vaak gewezen op het grote belang van praktijktraining.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste leden,

 

We gaan los met reviews in de prepshop en hebben daar jullie hulp bij nodig. Heb je een keer wat gekocht in de prepshop en wil je daar wat over vertellen op product niveau dan waarderen we dat erg. Bij elk product staat onderop "beoordelen". Daar kan je de review invullen en op de knop "review verzenden" drukken.

 

We zullen binnenkort deze actie ook gaan promoten in een nieuwsbrief en dan verdien je een leuke korting. Ook voor de mensen die het nu al doen. Wil je ons hiermee helpen, heel erg graag.

 

Mocht je tevreden zijn over de prepshop en hoe @Simurgh jullie als koning behandelt dan mag je dat ook vermelden bij de onafhankelijke website thuisvergelijken Jullie feedback wordt erg gewaardeerd en zo helpen jullie ons verder om te verbeteren en om mooie dingen neer te zetten hier en in de shop.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bert de Prepper :-)

 

Zojuist ook maar eens een review geplaatst. Werd ook wel eens tijd om een dikke veer in @Simurgh z'n achterste te stoppen! Ga zo door jongens, lekker bezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...