FincaInSpanje Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2013 Ja Toyota's zijn erg goed, maar als je een redelijke BOV zoekt voor weinig geld zonder allerlei elektronica dan heb je meer aan een oude LARO. Zorg er alleen voor dat je wat donor onderdelen hebt EN je goed onderhoudt pleegt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Ach ja, Top Gear natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2013 Toyota's zal ik niets over zeggen, maar zijn erg duur. LARO's koop je voor 500 pond, geen elektronica en reserve onderdelen zat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Toyota's zal ik niets over zeggen, maar zijn erg duur. LARO's koop je voor 500 pond, geen elektronica en reserve onderdelen zat. Dat is zeer zeker juist, volledig mee eens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Archie Bunker Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Ik heb zelf geen oldtimer, maar ik zou deze als ik er een had niet wegdoen. Bij bepaalde SHTF scenario's (EMP bijv.) zijn juist oude analoge voertuigen de enige die nog zullen rijden. Er zijn zat auto's die emp proof zijn die niet oldtimer of jongtimer zijn. Vaak zijn dit atmosferische diesels . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Er zijn zat auto's die emp proof zijn die niet oldtimer of jongtimer zijn. Vaak zijn dit atmosferische diesels . Gewone atmosferische diesel worden in gewone auto's zo goed als niet meer gebruikt. In licht gedateerde vrachtwagens ook al zeldzaam. Geef eens een voorbeeldje van waar jij aan denkt. (Ik denk dan zelf aan bvb de Toyota 4.2 zonder turbo, bouwjaar 2000 of ouder). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 24 november 2013 Delen Geplaatst: 24 november 2013 Gewone atmosferische diesel worden in gewone auto's zo goed als niet meer gebruikt. In licht gedateerde vrachtwagens ook al zeldzaam. Geef eens een voorbeeldje van waar jij aan denkt. (Ik denk dan zelf aan bvb de Toyota 4.2 zonder turbo, bouwjaar 2000 of ouder). Jahoor, ben ik weer Ford transit MK5 1996-2000 2.5Di (Wel een zoeken men BOSCH dieselpomp, niet de lucas, die is electisch) en koop er een lasapparaat bij. Technisch onverwoestbaar maar ze roesten!!!! voor een bedrijf ook nog op grijs kenteken en als je er een van 15 jaar oud neemt betaal je 35% bijtelling op de dagwaarde...... dagwaarde... 1000 euro. 350 euro bijtelling LOLOLOLOLO http://www.gaspedaal.nl/Ford/Transit/?trfw=2.5&srt=pr LET OP met turbo heb je vrijwel altijd een lucas pomp! dus ook een ECU en andere shizzle... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Archie Bunker Geplaatst: 25 november 2013 Delen Geplaatst: 25 november 2013 Gewone atmosferische diesel worden in gewone auto's zo goed als niet meer gebruikt. In licht gedateerde vrachtwagens ook al zeldzaam. Geef eens een voorbeeldje van waar jij aan denkt. (Ik denk dan zelf aan bvb de Toyota 4.2 zonder turbo, bouwjaar 2000 of ouder). Peugeot 205 405 306 diesel Voornamelijk worden de lastplunjers gestuurd door stroom maar dat valt erg makkelijk op te lossen door hem te vervangen met een mechanische of een paar batterijen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 26 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2013 Ja, die oude Peugeots blijven ook lopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 26 november 2013 Delen Geplaatst: 26 november 2013 Peugeot 205 405 306 diesel Voornamelijk worden de lastplunjers gestuurd door stroom maar dat valt erg makkelijk op te lossen door hem te vervangen met een mechanische of een paar batterijen let bij de 1.9D op de ligging van het blok en distributieriem. Blok ligt er vaak nogal klem/dwars in waardoor men de kosten voor de vervanging van de distributieriem uitstelt! Bij de transit kun je bijna helemaal onder de motorkap kruipen en naast je motorblok gaan zitten verder absoluut stuk voor stuk aanraders! Ik weet echter niet of de 1.9D ok met een riem aangedreven brandstof pomp komt.... .. edit: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD The engine, because it is indirect injection, with a slower combustion burn time than direct injection, is suitable to run on SVO (pure vegetable oil). The viscosity of vegetable oil when cold is too great for rotary injection pumps, (in particular the weaker Lucas CAV pump, the Bosch VE fuel pump is superior) blijkbaar hier ook beide mogelijk. opletten dus! Na nog wat verder klikken: http://www.dieselbob.co.uk/goodbad.aspx MUST READ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 27 november 2013 Delen Geplaatst: 27 november 2013 Koop dan liever een 403 oid, compleet mechanisch en nog uit een tijd dat auto's wereden gebouwd om een leven mee te gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 27 november 2013 Delen Geplaatst: 27 november 2013 Koop dan liever een 403 oid, compleet mechanisch en nog uit een tijd dat auto's wereden gebouwd om een leven mee te gaan. http://www.gaspedaal.nl/Peugeot/403/ ze bestaan nog, maar de onderdelen zullen vast al weer een stuk prijziger zijn. Doe mij dan toch maar een niet zo gewilde bedrijfsbus maar wel HEEEEL MOOOI. http://www.autowereld.nl/peugeot/403/pick-up-6619459/details.html of de goedkope geen plaatjes maar ook met roest zijn ze mooi http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/peugeot/403-camionnette/3017071 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Archie Bunker Geplaatst: 27 november 2013 Delen Geplaatst: 27 november 2013 A :let bij de 1.9D op de ligging van het blok en distributieriem. Blok ligt er vaak nogal klem/dwars in waardoor men de kosten voor de vervanging van de distributieriem uitstelt! B: Ik weet echter niet of de 1.9D ok met een riem aangedreven brandstof pomp komt.... .. edit: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD blijkbaar hier ook beide mogelijk. opletten dus! Na nog wat verder klikken: http://www.dieselbob.co.uk/goodbad.aspx MUST READ A: Dat slaat nergens op wat je nu letterlijk neer zet naar mijn mening B: uiteraard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 A: Dat slaat nergens op wat je nu letterlijk neer zet naar mijn mening yo Archie, mogelijk.. is voornamelijk gebaseerd op eigen ervaring. In mijn zoektocht naar een goede non-turbo diesel op grijs kenteken had ik de citroen jumpy / peugeot expert dubbele cab. 1.9D hoog staan met name doordat je hiermee nog de meeste parkeergarages in lijkt te kunnen (beperkte hoogte). Ik wilde ook graag een fransoos of in frankrijk erg veel voorkomende auto ivm mogelijk reparaties (ik ben daar vaak) Echter zag ik in mijn zoektoch een verband tussen uitgestelde dist. riem en ruimte onder de kap / bereikbaarheid van de riem. (heeft dus niet percee met dwarsligging motor te maken, dat kan toeval zijn). Ook kosten van deze 'vervanging' bij garages is afhankelijk van de ruimte. 350 euro voor de transit, 650 voor de jumpy (iig bij de dealers die ik gevraagd heb, ook dat is natuurlijk subjectief). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.