Yoyo Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 Met de decembermaand in het vooruitzicht....... Al tijden ben ik op zoek naar het lekkerste kruidnootjes basis recept. Wie o wie heeft het ultieme recept? En wil dit delen Deze gebruik ik nu: 150 g boter + 125 g bruine basterdsuiker + 10 g speculaaskruiden + 250 g zelfrijzend bakmeel + 4 el melk + Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 kwam dit recept tegen voor mensen met een gluten allergie...... http://www.culy.nl/recepten/recept-voor-glutenvrije-pepernoten/ Overigens eten de meeste mensen liever kruidnootjes. Zo te zien bedoel jij dat ook. Pepernoten zijn andere Pepernoten: Kruidnoten: Recept kruidnoten: http://www.sinterklaasrecepten.com/kruidnoten.php Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2013 @phtvs Ja ik bedoel kruidnootjes, sorry voor de verwarring:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 @phtvs Ja ik bedoel kruidnootjes, sorry voor de verwarring:o Geen probleem, de meeste mensen maken die fout, ik ook wel eens ;-) Tegenwoordig zie je ook steeds vaker dat ze de kruidnoten pepernoten noemen in de winkels. Echte pepernoten zijn minder goed verkrijgbaar en minder lekker vindt ik persoonlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 Met de decembermaand in het vooruitzicht....... Al tijden ben ik op zoek naar het lekkerste kruidnootjes basis recept. Wie o wie heeft het ultieme recept? En wil dit delen Deze gebruik ik nu: 150 g boter + 125 g bruine basterdsuiker + 10 g speculaaskruiden + 250 g zelfrijzend bakmeel + 4 el melk + Haast hetzelfde recept; ik laat de 4 el melk eruit en doe er een snufje zout in (echt maar heel weinig) Met bovenstaande kan je varieren naar gelang je eigen wensen. Kan haast niet fout gaan. Oja, en ik bak ze niet daar heb ik m'n hulp pieten voor in dienst........... Nog jong, maar ohzo kundig in de keuken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2013 Haast hetzelfde recept; ik laat de 4 el melk eruit en doe er een snufje zout in (echt maar heel weinig) Met bovenstaande kan je varieren naar gelang je eigen wensen. Kan haast niet fout gaan. Oja, en ik bak ze niet daar heb ik m'n hulp pieten voor in dienst........... Nog jong, maar ohzo kundig in de keuken! Mijn hulppieten zijn ook kundig maar nog veel te klein om met de oven te spelen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 Mijn hulppieten zijn ook kundig maar nog veel te klein om met de oven te spelen;) Nee joh vroeg geleerd is oud gedaan. Goed onder begeleiding het eea voordoen/uitleggen én tijd nemen. Die van mij snijden ook al groentes en maken al mooie wandelstokken en pijl en bogen met een Victorinox..... Vuur maken is ook geen probleem met firesteel/aansteker/lucifers vuurboog is nog net ietsje te zwaar..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 Mijn hulppieten zijn ook kundig maar nog veel te klein om met de oven te spelen;) Dan krijg je kruidnoten met een groen krentje erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 De lekkerste... :confused: Over smaak valt niet te twisten... toch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 5 november 2013 Delen Geplaatst: 5 november 2013 De lekkerste pepernoten vind ik die kleine kruidnootjes (merk Bolletje) uit de winkel. En dan voordat alle bijgevoegde schuimpjes en ander suikergoed ertussenuit gevist is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2013 De lekkerste pepernoten vind ik die kleine kruidnootjes (merk Bolletje) uit de winkel. En dan voordat alle bijgevoegde schuimpjes en ander suikergoed ertussenuit gevist is. Die zijn inderdaad heerlijk! Maar ik maak het liefst alles zelf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.