Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Toen ik nog in Bandung woonde douche ik altijd met koud water, warm water komen daar niet uit de kraan. Wel als we ziek zijn zetten we water op fornuis, in emmertje gooien en wat koud water er bij.

Hier in de winter douche ik eerst warm daarna afblussen met koud water. Dan krijg uber warm als ik heb gedroogd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Veel mensen zien het koude douchen als een straf. Ik begrijp dat echt heel goed, want zo dacht ik er zelf ook altijd over. Maar inmiddels is het voor mij niet een straf, geen kwestie van afzien, maar juist iets lekkers!! Het water voelt op een gegeven moment niet meer onaangenaam koud en zeker na afloop voel je je heerlijk en warm, zoals Driehuis en Bandoeng ook zeggen :)

 

Verder natuurlijk altijd goed om een solardinges achter de hand te hebben voor een SHTF-situatie, want ik begrijp dat vrouw en kinderen toch liever een beetje warm water willen. En ik zou zelf ook niet altijd koud (af)douchen (maar toch wel bijna altijd).

 

Zelf heb ik trouwens de ultieme waterbesparing gevonden, want ik stap 's ochtends na een kattenwasje op de fiets naar mijn werk en ga daar lekker douchen en omkleden. Geen file, geen stress, geen sportschool nodig, geen parkeerkosten, geen benzineverbruik, wel een goede conditie, weinig water- en energieverbruik thuis, en een goed gevoel over mezelf (vooral als ik ondanks de regen langs die stumperds in de file fiets) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal aan bij het vehaal....

 

Maar :o

 

Preppen betekent voor mij niet stoppen met genieten of leuke dingen doen.

Preppen is in eerste instantie voorbereiden om te overleven en ja dat kan betekenen om in nood terug naar de complete basis te kunnen/moeten gaan.

Maar ook om te voorkomen dat ik moet gaan plunderen en zoveel mogelijk een normaal, fijn of zelfs een wat 'luxe' leven te kunnen blijven behouden.

 

Dus ja met een teiltje water het hele gezin wassen dat kan in geval van nood ( met koud water als het moet).

Maar ik probeer ook om altijd in warmwater te kunnen voorzien:

Zonne energie gebruiken, een zonnedouce, of meters zwarteleidingen enz enz.

Hout, gas vuur om een teiltje warm water te krijgen.

 

Zorg dat je een stalen badkuip hebt, je kunt met een tiental waxinelichtjes onder je stalenkuip je bad warm houden en het hele gezin een superdag bezorgen door ze allemaal een warmbad te kunnen geven!

 

Het kan allemaal zonder luxe, maar al is het elke week een keer iets van luxe en bv elke maand in de winter een lekker warm bad en je zult zien dat zulke dingen geen noodzaak zijn om te overleven maar wel een enorme boost geven en een reden kan geven de moed erin te houden en heel even alle ellende, al is dat mischien maar voor een uur, even te kunnen vergeten en te genieten!

 

Denk ook aan kleine kadootjes voor de komende jaren voor de kinderen om hun verjaardag 'echt' te vieren.

Het lijkt nu niks maar ingeval van echte schaarste en afzien kan een echt kadootje wel een wereld van verschil voor een kind uitmaken.

 

Prep ze,

K a ns

 

Helemaal mee eens. Preppen is voor mij ook voorbereiden en leren zodat wanneer het erop aankomt je kunt overleven. Daarnaast probeer ik een beetje na te denken om niet teveel te verspillen en hoe we het beter kunnen doen voor onze kids. Daarnaast wil ik zoveel mogelijk van ons luxe leventje behouden als dat kan.

 

Wubbo Ockels (onze eerste astronaut) heeft al vaker aangegeven dat het geen verspilling is als je energie over hebt om hiermee luxe dingen te doen. Ik heb bijv. een autonoom zonnepanelen systeem maar gebruik deze energie op een zonnige dag maar voor een klein deel. Dus alles wat ik over heb kan ik gerust gebruiken voor andere dingen (zoals alcohol stoken:)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een half jaar zonder warm water gewoond en gedouched.. vreselijk!! ik douchede dan ook echt pas als de zon de leidingen had opgewarmd en het water dus wat warmer was.

 

Ik ben niet van het lange douchen, of vaak douchen, dus zal het ook niet heel erg missen om een lange warme douche of bad te nemen, dus ik was wel met een teiltje dan als het moet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...