Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Dilemma] Bug Out Aanhanger


Recommended Posts

Gast Heksenboot
Dat vind ik eigenlijk een geniaal idee! Maar is wel weer duurder dan een aanhangertje. En ik wil eigenlijk liever gister dan vandaag een aanhanger want als we nu moeten vluchten hebben we een fucking probleem, want dan kunnen onze beesten dus gewoon niet mee!

 

Wie zoekt zal vinden.

Dat hoef ik niet voor te doen, want daar zijn jullie zelf heel goed in... :)

Link to post
Share on other sites
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dat gaat @Kans afraden.

 

Interessant, een caravan is een windvanger en aandachtstrekker maar vaak voorzien van gaskachel en koelkast dus ALS je m op locatie krijgt kun je er prima in overwinteren.

Als je geen gas meer hebt kun je de gaskachel samen met de kast er recht boven weghalen en daar een kleine houtkachel plaatsen.

Link to post
Share on other sites
Gast Heksenboot
Interessant, een caravan is een windvanger en aandachtstrekker maar vaak voorzien van gaskachel en koelkast dus ALS je m op locatie krijgt kun je er prima in overwinteren.

Als je geen gas meer hebt kun je de gaskachel samen met de kast er recht boven weghalen en daar een kleine houtkachel plaatsen.

 

Even een voorzet: waar laat je dat ding? In de meeste steden mag hij niet op straat.

Kleine spoiler: @Alicen en @Wonderland hebben een BOL in een caravan.

 

En voor de rest wacht ik even op @Kans, want die kan dat zo mooi vertellen. :)

Link to post
Share on other sites

Van de week hoorde ik van iemand dat E achter B komt te vervallen???

Dat is ook meteen het enigste wat ik er van weet...

 

Ik heb ervaring met een geremde enkelasser met een bak van ong. 260cm x 130cm en ik vind het echt een lekker karretje.. Lekker handzaam in je eentje en zeer stabiel. (Ook rond de 120 km/h ;))

 

Nog ff een tip... Als de bak van de kar tussen de wielen zit is deze stabieler dan een kar waarvan de bak boven de wielen zit..

 

Goede banden is al gezegd maar haal het toch nog even aan... De banden zijn zeer belangrijk!! Kijk niet alleen naar het profiel maar ook naar uitdrogingsverschijnselen (duizeligheid, desoriëntatie ed. :rolleyes::p:rolleyes:)

 

Mvg Dakhaas

Link to post
Share on other sites
En voor de rest wacht ik even op @Kans, want die kan dat zo mooi vertellen. :)

 

Is dat verhaal van @Kans al ergens te lezen in een ander draadje? Dat wordt nogal eens gezegd als het woordje 'caravan' valt. De zoekfunctie laat me hier in de steek.

Ben wel benieuwd waarom een caravan zoveel beroerder zou zijn dan een tent, tarp, aanhanger, camper of busje.

Link to post
Share on other sites
Gast Heksenboot
Is dat verhaal van @Kans al ergens te lezen in een ander draadje? Dat wordt nogal eens gezegd als het woordje 'caravan' valt. De zoekfunctie laat me hier in de steek.

Ben wel benieuwd waarom een caravan zoveel beroerder zou zijn dan een tent, tarp, aanhanger, camper of busje.

 

 

Op 3:25 min beginnen de caravan-races.

Link to post
Share on other sites

 

Op 3:25 min beginnen de caravan-races.

Kijk daar met veel plezier naar :) maar is niet echt een reëel beeld. Deze caravans zijn volledig gestript waardoor elke vorm van stevigheid weg is.

 

Ikzelf gebruik een vouwwagen als BOT. Ik heb er voor gekozen om hem heel te laten en de overige ruimte te gebruiken als laadruimte.

Je kan er ook voor kiezen om de hele tent van deze aanhanger te strippen, en de aanhanger enkel als laadruimte te gebruiken.

 

Prijstechnisch heb je een vouwwagen al voor zo'n 100 ~ 200 euro. De mijne is een enkel asser, geremd.

Link to post
Share on other sites

 

Op 3:25 min beginnen de caravan-races.

 

Tja, geldt ook voor je aanhanger......

 

Vroeger hadden m'n ouders zo'n ding, een Paradiso:

106440.jpg.a09c3f6ee7d5aad9c04245093002cafd.jpg

 

Dat reed als een tiet!

Kan me nog goed herinneren dat we moesten uitwijken voor een twee inhalende vrachtwagens op een tweebaansweg. Het ding scheerde helemaal uit in de berm (geen grip op 't gras), maar op een of andere manier zijn we weer terug op de weg beland zonder schade, alleen heeeeel veeeeel schrik.

Link to post
Share on other sites
Tja, geldt ook voor je aanhanger......

 

Vroeger hadden m'n ouders zo'n ding, een Paradiso:

106440.jpg.a09c3f6ee7d5aad9c04245093002cafd.jpg

 

Dat reed als een tiet!

Kan me nog goed herinneren dat we moesten uitwijken voor een twee inhalende vrachtwagens op een tweebaansweg. Het ding scheerde helemaal uit in de berm (geen grip op 't gras), maar op een of andere manier zijn we weer terug op de weg beland zonder schade, alleen heeeeel veeeeel schrik.

 

en dat doe je liever met een zware auto een een ielig vouwwagentje ipv met een kleinere auto met een maximaal beladen tandemasser.....

Link to post
Share on other sites
Gast Heksenboot
Kijk daar met veel plezier naar :) maar is niet echt een reëel beeld. Deze caravans zijn volledig gestript waardoor elke vorm van stevigheid weg is.

 

Ikzelf gebruik een vouwwagen als BOT. Ik heb er voor gekozen om hem heel te laten en de overige ruimte te gebruiken als laadruimte.

Je kan er ook voor kiezen om de hele tent van deze aanhanger te strippen, en de aanhanger enkel als laadruimte te gebruiken.

 

Prijstechnisch heb je een vouwwagen al voor zo'n 100 ~ 200 euro. De mijne is een enkel asser, geremd.

 

Leuk he? :)

 

Klopt qua stevigheid, maar stabiliteit is ver te zoeken. Een tipje met een andere auto en hij gaat. En je komt nergens doorheen.

 

Ja, @Raycoupe, die grotere bakken scharen snel. Ook al gezien, bij een vriendin van ons. Dus dat wordt oppassen @Communicator.

Link to post
Share on other sites
en dat doe je liever met een zware auto een een ielig vouwwagentje ipv met een kleinere auto met een maximaal beladen tandemasser.....

 

Precies! 't Grappige was dat door de rem actie, de zijkanten van de Paradiso niet meer geheel recht waren. Beide kanten zat een mooie golf in. :p

 

Deze bakken zijn behoorlijk groot, erg breed, maar wegen weinig. Al het gewicht aan lading zit laag.

 

Even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn voorstelling van de ideale bug out aanhanger. Wat dat betreft heb ik sowieso weinig fiducie in een gemotoriseerde bug-out over vaderlands wegen.

De enige kans die je maakt is ruim op tijd wegwezen. De overheid zit vast niet te wachten op een exodus als er al geen andere partijen zijn die de wegen blokkeren.

 

Een flinke bus met tandemasser erachter kan wel heel veel vervoeren, maar is uitermate kwetsbaar en nogal opvallend. Als iemand van een viaduct een stoepbandje op 't asfalt heeft gegooid, rij je jezelf te pletter.

Zonder off-road capaciteit en de massa om wat blokkades aan de kant te schuiven zit je vast op het beperkte beetje asfalt.

Link to post
Share on other sites
Precies! 't Grappige was dat door de rem actie, de zijkanten van de Paradiso niet meer geheel recht waren. Beide kanten zat een mooie golf in. :p

 

Deze bakken zijn behoorlijk groot, erg breed, maar wegen weinig. Al het gewicht aan lading zit laag.

 

Even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn voorstelling van de ideale bug out aanhanger. Wat dat betreft heb ik sowieso weinig verdusie in een gemotoriseerde bug-out over vaderlands wegen.

De enige kans die je maakt is ruim op tijd wegwezen. De overheid zit vast niet te wachten op een exodus als er al geen andere partijen zijn die de wegen blokkeren.

 

Een flinke bus met tandemasser erachter kan wel heel veel vervoeren, maar is uitermate kwetsbaar en nogal opvallend. Als iemand van een viaduct een stoepbandje op 't asfalt heeft gegooid, rij je jezelf te pletter.

Zonder off-road capaciteit en de massa om wat blokkades aan de kant te schuiven zit je vast op het beperkte beetje asfalt.

 

Ook met 4x4 capaciteit zal het moeilijk zijn. Het lukt je vast niet om met een standaard 4x4 boeren sloten over te steken en dwars door weilanden te rijden.

 

idd op tijd weg. Wij hebben ook de afspraak dat als het wat minder lijkt te gaan we onszelf tracteren op een korte vakantie om de spaningen af te wachten.

Link to post
Share on other sites
Ook met 4x4 capaciteit zal het moeilijk zijn. Het lukt je vast niet om met een standaard 4x4 boeren sloten over te steken en dwars door weilanden te rijden.

 

idd op tijd weg. Wij hebben ook de afspraak dat als het wat minder lijkt te gaan we onszelf tracteren op een korte vakantie om de spaningen af te wachten.

 

Dat lijkt me een nuttige strategie. Tijdelijk een korte vakantie, alvast een 100 of 200 km uit de drukte.

 

't Grote probleem met een complete Bug-Out is wanneer maak je de beslissing om de kids (illegaal) van school te halen en met een paar ton spul het huis te verlaten en naar je BOL in Zweden of Hongarije af te reizen?

't Is nogal een grote stap. Mensen met een stacaravan of vakantiehuisje in rustiger gebieden hoeven minder drastische beslissingen te nemen. Die kunnen de boel afwachten. Terug naar huis als 't meevalt, blijven of verder reizen als het tegenvalt.

Link to post
Share on other sites
O, jawel.... :)

 

Met een paar rijplaten, een lier en een grondanker snap ik dat je er met je Jimny, Laro, verhoogde patrol oid wel doorkomt.

 

Maar met een doorsnee SUV zal dat vies tegenvallen.

Ik heb wel eens meegereden met de mannen van modderpoel.nl, geeft een mooi beeld van wat wel / niet kan. Heb mijn eigen SUV met lage gearing (maar zonder sper) ook wel wat blubber gezien en meermalen vast gezeten.

Link to post
Share on other sites
Gast Heksenboot
Met een paar rijplaten, een lier en een grondanker snap ik dat je er met je Jimny, Laro, verhoogde patrol oid wel doorkomt.

 

Maar met een doorsnee SUV zal dat vies tegenvallen.

Ik heb wel eens meegereden met de mannen van modderpoel.nl, geeft een mooi beeld van wat wel / niet kan. Heb mijn eigen SUV met lage gearing (maar zonder sper) ook wel wat blubber gezien en meermalen vast gezeten.

 

Ah, je weet zelf het antwoord al... :D

En die "voorzieningen", dat noemen we hier altijd "preps".... :)

Nog een prep: niet alleen gaan, maar met meerdere voertuigen. Samenwerken is in het algemeen wel aan te bevelen, IMO.

Link to post
Share on other sites
Ah, je weet zelf het antwoord al... :D

En die "voorzieningen", dat noemen we hier altijd "preps".... :)

Nog een prep: niet alleen gaan, maar met meerdere voertuigen. Samenwerken is in het algemeen wel aan te bevelen, IMO.

 

Mee eens, toch goed om het zo in uitgewerkt te schrijven. We moeten toch voorkomen dat mensen op hun gewone straat auto de 4x4 optie kiezen met daarbij de illusie dwars door de weilanden naar zuid spanje te rijden.

Link to post
Share on other sites
Gast Heksenboot
Mee eens, toch goed om het zo in uitgewerkt te schrijven. We moeten toch voorkomen dat mensen op hun gewone straat auto de 4x4 optie kiezen met daarbij de illusie dwars door de weilanden naar zuid spanje te rijden.

 

Mee eens. En oefenen, zoals met die moddermannen van jou... :p

Link to post
Share on other sites
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...