RayCokes Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 Ik zweer bij de ouderwetse koeiekorrel Dat is ook zeer wijs, heb ene keer naast standaard de koeiemest of korrel, een keer kippenmest geprobeerd....ik doe het nooit meer want de katten waren hier niet weg te slaan, letterlijk! @Raycoupe, leuk idee, we zijn hier nog steeds druk met augurken inmaken, en courgettes gaan hier overal doorheen, samen met ui en aubergine, paprika, tomaat, bonen etc. Met een overvloed aan oogst...worden de dagschotels zeer divers en vooral lekker, aangevuld met gehakt en klaar ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Geert T Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 heel lekkere pasta met courgette: benodigdheden: courgette in blokjes snijden enkele wortels in blokjes snijden 2 kipfilet in blokjes snijden kippenkruiden 1bakje mascarpone - kruid de kipfilet blokjes heel ruim met kippenkruiden en bak deze aan samen met de worteltjes en de courgette ( niet alles tegelijk in de pan gooien maar eerst de kip licht aanbakken dan de worteltjes en als laatste de courgette ivm gaartijden enzo). - kook in tussentijd de pasta - als de kip en groenten gaar zijn voeg je de mascarpone toe en laat dit nog even opwarmen - pasta afgieten, saus toevoegen en klaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Geert T Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 PS meer kippenkruiden op de blokjes doen dan je gewoon op een kipfilet zou doen want dit moet ook de saus smaak geven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 6 juli 2014 Delen Geplaatst: 6 juli 2014 Dit weekend courgettes in gemaakt op basis van @Raycoupe zijn recept . Vorig jaar ook al eens gedaan maar aangezien ik het te zoet vond nu iets minder suiker in gedaan . Ik ga ze nog een beetje laten trekken . En dan lekker smullen op salades . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 10 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2014 Zo, net klaar met het maken van 25 potjes courgettes in 't zuur. Na het zouten, 2 uur het vocht eruit laten trekken en afspoelen, is het 4,7 kg schoongemaakte courgettes + gesneden ui. Dit keer een beetje variatie t.o.v. het originele recept, kruidnageltje erbij, wat extra mosterdzaad en zwarte pepers en een deel van de azijn vervangen door citroenzuur. Uiteraard ook minder suiker dan in 't originele recept, dit keer een kilo rietsuiker. Nu 1 a 2 maandjes wachten voor ze geproefd kunnen worden: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.