Nonkel Jones Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 En met die onderbouwing kan ik dus wel wat. Voor een nieuwe snede aan te brengen is het uiteraard niets maar een goedkoop keukenmesje even scherpen vind ik het dan weer gemakkelijk. Greener Goedkope keukenmesjes neem je niet mee in je Bob, althans dat is mijn mening, en thuis maakt het gewicht van een echte wetsteen niet uit. Met andere woorden: dat gammele Actionprul van minder dan een euro is sowieso overbodig. Wetten kun je ook door twee messen onder de goede hoek tegen elkaar aan te laten bewegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Als het idee was om dat slijpertje in de BOB te plaatsen heb ik het verkeerd begrepen want dat zou ik persoonlijk nooit doen. Slijpen op een porcelijnen kopje werkt ook goed en in mijn beleving dus net zo goed als dat "prul" slijpertje. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benedictus Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Dank je wel voor de tip Nonkel Jones. Ik stel je bijdragen (en soort van humor) zeer op prijs. Over het algemeen vind ik ze heel nuttig. Vrgr. Benedictus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Dank je wel voor de tip Nonkel Jones. Ik stel je bijdragen (en soort van humor) zeer op prijs. Over het algemeen vind ik ze heel nuttig. Vrgr. Benedictus Ik doe mijn best, Benedictus. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Goedkope keukenmesjes neem je niet mee in je Bob, althans dat is mijn mening, en thuis maakt het gewicht van een echte wetsteen niet uit. Met andere woorden: dat gammele Actionprul van minder dan een euro is sowieso overbodig. Wetten kun je ook door twee messen onder de goede hoek tegen elkaar aan te laten bewegen. Het enige wat je hiermee bereikt is hetzelfde als een aanzetstaal. Je lijnt de snede uit maar slijpt/wet niets. Werkt alleen als je mes nog relatief scherp is. Een Fjallkniven dc4 steentje slijpt/wet bijvoorbeeld wel(zeer goed). Weegt niets, kost wel wat €€, maar is naar mij idee vele malen beter dan 2 messen tegen elkaar aan laten bewegen..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Schatkist Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Ik zat het te lezen en dacht net als @prepass, hiervoor heb ik nou mijn DC4 gekocht voor tijdens het hiken dan weliswaar maar voor in je bob ook perfect. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.