Scavenger Geplaatst: 20 mei 2012 Delen Geplaatst: 20 mei 2012 Wij willen van de zomer een week gaan survivallen! Hartstikke leuk en spannend, maar ook heel handig om te kijken hoe ver we werkelijk komen met een zware backpack in het bos. Hebben jullie dit al eens gedaan? Of zijn jullie het van plan? Waar is nou echt een mooi gebied om te gaan survivallen?? het moet natuurlijk wel een beetje een groot, afgelegen bos zijn oid.. Tell me! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daryl Dixon Geplaatst: 20 mei 2012 Delen Geplaatst: 20 mei 2012 Ardennen ligt natuurlijk voor de hand, maar ook Noorwegen zou prima kunnen. Duitsland heeft ook mooie bossen, weet alleen niet of je daar mag wildkamperen. Ik wil zelf binnenkort weer eens een paar dagen naar de Ardennen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 21 mei 2012 Delen Geplaatst: 21 mei 2012 meerdere keren zelfs en ga deze zomer weer naar noorwegen toe. maar om te beginnnen wildkamperen is erg leuk je mag het helaas niet overal doen, landen die het toestaan zijn onder andere schotland,noorwegen, frankrijk en als je echt wilt survival/bushcraft dan zou ik me toch even aanmelden bij extra of een andere aanbieder van dit soort dingen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 21 mei 2012 Delen Geplaatst: 21 mei 2012 Duitsland de Eifel ..ben r vaak geweest en door niemand lastig gevallen over wildkamperen..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 21 mei 2012 Delen Geplaatst: 21 mei 2012 Noorwegen heb ik gedaan. Water geen probleem, overal watervallen om zo uit te drinken. Neem ook je hengel mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 21 mei 2012 Delen Geplaatst: 21 mei 2012 Polen schijnt ook geweldig te zijn. Wel uitkijken voor wolven als je echt de wildernis in gaat (geen grapje!). http://www.extrasurvival.nl/nieuws.php http://www.survivalschool.nl/fotos.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 21 mei 2012 Delen Geplaatst: 21 mei 2012 Heel Europa rond geweest. Wildkamperen is nergens een probleem. Als je maar ver genoeg van een pad af gaat staan en een licht/geluid discipline toepast. Oja, hooguit 3-4 man/vrouw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 In Finland kun je ook vrijwel overal vrij kamperen en op veel plaatsen vuur maken. Vooral in het merengebied geen gebrek aan water en vis. Wel opletten of er geen blauw-alg in het water zit bij warm weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Deze jongens zijn met z'n tweeen 18 dagen de wildernis in gegaan. Al die tijd leefden ze enkel van hetgeen ze konden vangen en vinden. Dit lijkt me de ultieme vakantietrip! Als je de comments leest bij het filmpje (ff op het filmpje klikken voor de player op YouTube incluis comments) is menigeen erg enthousiast. De jongens geven eerlijk toe dat "geen makkie" was en dat het qua eten af en toe echt afzien was. Enfin, ter leering ende vermaeck: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Hmm, aan het eind zag ik daar wel een hele smakelijke Bambi rondhopsen. Hadden ze die niet voor 'n etentje kunnen strikken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 22 mei 2012 Delen Geplaatst: 22 mei 2012 Ook leuk om te zien, op 2:03 proberen ze vuur te maken met een vuurboor. Dat gaat mis, dus gebruiken ze maar een firesteel... Wel eerlijk om te laten zien in ieder geval! (overigens verknalt hij wel zijn mes op die firesteel, ik had de andere kant van het lemmet gebruikt, maarja, wie ben ik...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppy Geplaatst: 25 mei 2012 Delen Geplaatst: 25 mei 2012 In Nederland mag je ook wild kamperen bij de paalkampeer plaats. http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnachten/Kampeerterreinen/Zoekresultaten.aspx?AccommodationType=Kampeerterreinen Nog niet zo lang geleden gedaan erg leuk om te doen en zelfs wild gezien. Een aanrader. Maar verder de rest van de wereld is ook goed te doen, zeker in Down Under Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 26 mei 2012 Delen Geplaatst: 26 mei 2012 Ook leuk om te zien, op 2:03 proberen ze vuur te maken met een vuurboor. Nog niet geprobeerd maar wat ik lees/hoor/zie is dit een techniek waar je wel even voor moet gaan zitten...leuk filmpje maar jammer van die pixies cover Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.