Ga naar inhoud
GENEGEERD

Instant fisherman vishengel


nvd72

Aanbevolen berichten

voor een tijd terug, vond ik dit hengeltje op een braderie, had er nog nooit 1 eerder gezien behalfe op een tel sell kanaal in mijn jeugd.

het leek me wel een ideaal ding voor in mijn bob, hij is ongeveer 30cm lang ( opgevouwen ),

 

niet echt geschikt om grote vissen mee te vangen, maar het kleine spul moet geen probleem zijn.

is kijken als ik morgen tijd heb om hem uit te proberen.

 

IMG_20130629_125440.jpg.93286ecc650181a05c6f6ee10f9e3310.jpg

 

IMG_20130629_125523.jpg.e51fa1cb403d4e1c3b59fd57501ec0e2.jpg

 

IMG_20130629_125531.jpg.ad4a12963cdc9bc5b89b0930826e5f06.jpg

 

zijn er trouwens mensen die deze hengeltjes al eens geprobeert hebben?

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@nvd72 ziet er op het eerste gezicht toch wel degelijk uit en nee ik heb er geen ervaring mee . Ik woon aan de kust en gebruik dus een ( grote) zeehengel om vanaf het strand te kunnen vissen

Ik neem aan dat het een hengel is voor binnenwater vissen of vanaf een boot . Heb net even gespiekt bij Google maar het is zeker geen onbekende hengel er staat genoeg bij Google over ,( moet u even kijken )

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nvd72 ziet er op het eerste gezicht toch wel degelijk uit en nee ik heb er geen ervaring mee . Ik woon aan de kust en gebruik dus een ( grote) zeehengel om vanaf het strand te kunnen vissen

Ik neem aan dat het een hengel is voor binnenwater vissen of vanaf een boot . Heb net even gespiekt bij Google maar het is zeker geen onbekende hengel er staat genoeg bij Google over ,( moet u even kijken )

gr wafels

 

ja heb zojuist ook even gekeken, maar staat verder weinig interesants bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je een nog kleinere hengel willen hebben dan bestaat er ook nog zoiets als de Pen Fishing Rod, een enkele keer komt die langs op dagaanbiedingen sites.

Stelt niet heel veel voor maar ik heb de indruk dat die bruikbaar is alhoewel het waarschijnlijk het meest slim is (en ruimte efficient) om te leren vissen met een zelf gesneden stok, wat draad, lood enz.

 

http://www.megagadgets.nl/pen-fishing-rod.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei lijkt het mij een hengel voor binnenwater vissen of vanaf een boot . Ze hebben zelfs een eigen site https://www.instantfisherman.com/ ;-) het is misschien niet de beste hengel

maar het lijkt me zeker een handig ding voor in je rugzak of wat ook , zoals op hun filmpje @AWOL geldt ook voor de Pen fishing rod , klein , handig maar niet geschikt voor zeevissen ;-)

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze vroeger ook op telsell gezien, lijkt me een geinig ding maar voor in een BOB lijkt het me iets te lomp, sorry voor de keuze van het woord lomp maar het is niet zo zeer de lengte ervan als het is opgevouwen. Maar het is gewoon niet echt optimaal ontworpen, er gaat naar mijn mening erg veel ruimte onnodige verloren in je BOB als je iets dergelijks gebruikt. Ik zal niet zeggen dat het van slechte kwaliteit is of dat het zijn geld niet waard was, maar het is niet ontworpen om mee te nemen tijdens een SHTF in je BOB. Het was ontworpen om in je viskoffer te passen of om in de kofferbak van de auto te leggen. Het is leuk om te hebben, maar ik zou er geen ruimte voor hebben in mijn BOB. Ik heb mijn vis setje in een kleine lunchdoos.

 

Kijk mijn Vis setje:

[ATTACH=CONFIG]4224[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]4225[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]4226[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]4227[/ATTACH]

 

het setje is bedoeld om gewoon mee te vissen, ik hoef er geen grote karpers mee te vangen. Maar in het geval dat ik iets groters moet vangen heb ik wel 10 meter staal snoer dat tot 7kg belastbaar is. Er zijn vast wel slimmerds die het opgevallen was dat er geen hengel bij zit. nou, in mijn ogen is dat iets dat men ter plaatse zelf kan improviseren of je kan een lijntje uitwerpen gewoon vasthouden.

 

Maar om terug te komen op de Instant Fisherman, het is een leuk dingetje en als JIJ er ruimte voor hebt zou ik het gewoon meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je een nog kleinere hengel willen hebben dan bestaat er ook nog zoiets als de Pen Fishing Rod, een enkele keer komt die langs op dagaanbiedingen sites.

Stelt niet heel veel voor maar ik heb de indruk dat die bruikbaar is alhoewel het waarschijnlijk het meest slim is (en ruimte efficient) om te leren vissen met een zelf gesneden stok, wat draad, lood enz.

 

http://www.megagadgets.nl/pen-fishing-rod.html

 

Zo'n hengel heb ik meegenomen naar Zweden maar dan deze versie http://www.thebushcraftstore.co.uk/des-taylor-pen-pocket-fishing-rod-12180-p.asp en na 1 keer beet had ik 2 hengels in plaats van 1 maar met ducktape was dat goed op te lossen kon hem alleen niet meer volledig inschuiven.

 

De tweede keer dat ik beet had had ik 3 hengels en dat was niet meer op te lossen met ducktape.

 

De vissen waren middelmatig maar dat is ook het probleem ze zijn voor kleine vissen maar grote happen ook gewoon, licht wel een deel aan het aas maar je kan het nooit uitsluiten.

 

M.vg. JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 leuk doosje , zoals u zegt hengel kan je improviseren maar dan zou ik in zo'n klein doosje toch een paar schroefoogjes doen , dat vergemakkelijkt het maken van een hengel zeer zeker

(door de schroefoogjes kun je de vislijn doen , niet noodzakelijk maar wel handiger) wat ik mis is eigenlijk voor binnenwateren dan een schepnet om de vis te pakken (jullie vissen met erg dunne vislijn en dan een zware vis op het droge krijgen kun je niet met zo'n vislijn doen ) dus een spies met een aantal weerhaken lijkt me ook reuze handig (gewoon de spies(speerpunt in hetzelfde doosje doen ) Ook dobbers kun je eventueel zelf geimproviseerd maken . Een blikkenbus om je lijn op te rollen is een handig iets als je geen hengel hebt . Toen ik jong was was er geen geld om een hengel en molen te kopen . wij visten vanaf een paalhoofd met een lijn (gewoon vliegertouw) op gewonden op een blikkenbus . dit viert makkelijk op als je de lijn weggooit en haalt ook weer makkelijk binnen . het lood en de haakjes deed je na het vissen in dezelfde blikken bus.

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

prepper053: Die spinners in je viskit lijken me weinig nuttig zonder hengel en vooral molen.

 

Met de hand die dingen door het water trekken lukt je nooit constant genoeg, waardoor constant je diepte varieert en je dus snel vastzit op de bodem of in de rommel.

 

Ik neem sowieso geen hengel mee, alleen 't snoer, haakjes, drijvertje en lood. Een zetlijntje werkt prima en doet z'n werk zonder dat je zelf aan de waterkant hoeft te zitten (illegaal pre SHTF uiteraard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 je hebt helemaal gelijk hoor, ze zijn ook lomp, en daarnaast zijn ze ook vrij zwaar ( voor een hengel ), maar ik heb er voor gekozen onder het mom van tijd is geld,

ik kan nu binnen een minuut mijn hengel uitgooien en direkt beginnen om mijn kamp op te bouwen.

@Raycoupe.. damn.. had nog niet aan een zetlijntje gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 leuk doosje , zoals u zegt hengel kan je improviseren maar dan zou ik in zo'n klein doosje toch een paar schroefoogjes doen , dat vergemakkelijkt het maken van een hengel zeer zeker

(door de schroefoogjes kun je de vislijn doen , niet noodzakelijk maar wel handiger) wat ik mis is eigenlijk voor binnenwateren dan een schepnet om de vis te pakken (jullie vissen met erg dunne vislijn en dan een zware vis op het droge krijgen kun je niet met zo'n vislijn doen ) dus een spies met een aantal weerhaken lijkt me ook reuze handig (gewoon de spies(speerpunt in hetzelfde doosje doen ) Ook dobbers kun je eventueel zelf geimproviseerd maken . Een blikkenbus om je lijn op te rollen is een handig iets als je geen hengel hebt . Toen ik jong was was er geen geld om een hengel en molen te kopen . wij visten vanaf een paalhoofd met een lijn (gewoon vliegertouw) op gewonden op een blikkenbus . dit viert makkelijk op als je de lijn weggooit en haalt ook weer makkelijk binnen . het lood en de haakjes deed je na het vissen in dezelfde blikken bus.

gr wafels

 

als kind zat ik ook vaak te vissen, maar heb nooit een schepnet gebruikt. ik heb geen blik, maar wel een waterfles waar ik het snoer op kan rollen. het is een techniek die ik op national geo heb gezien.. nee geen doomsday preppers hahaha. daarmee kan je een lijn uitgooien zonder dat je een hengel of molen nodig hebt en je kan je lijn makkelijk ermee opwinden. @Raycoupe, de spinners zal ik niet snel gebruiken omdat ik het niet fijn vissen vind, maar ik heb inmiddels wel geoefend om een lijn met een spinner uit te werpen zonder een hengel en molentje. Oefening baart kunst, toch? ik geef eerlijk toe dat het wel wennen was en dat ik een paar spinners verloren heb hahaha

 

 

Trouwens bij mijn BOL kan ik toch geen gebruik maken van spinners of zetlijnen. De beek is niet zo heel erg breed en de stroming is voldoende om zetlijnen onbruikbaar te maken. vandaar dat ik enkele kant en klaar lijnen heb en de mogelijkheid om zelf lijntjes te maken. Voor diegene die nu denkt waarom heeft hij dan spinners: Niet alles loopt zoals men het altijd plant, in mijn woon omgeving kan ik natuurlijk wel zetlijnen en spinners gebruiken in de grote visvijvers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nvd72: Werkt een stuk beter dan strikken zetten. :cool: En je blijft onopgemerkt, kan soms ook handig zijn.

 

Een hengel heeft diverse functies bij het vissen. Naast het precies plaatsen van het aas, helpt de hengel (en evt. molen) om met lichtere lijnen dikkere vissen te kunnen landen. Ook heb je zo'n ding, zodat je op het juiste moment kunt aanslaan, waardoor de vis voorin de bek gehaakt wordt en kun je de vis sturen tijdens het drillen.

 

Het precies plaatsen van het aas is lastiger zonder hengel, maar met wat extra lood het lijntje als 'lasso' gooien werkt ook. Door die moderne type lijnen te gebruiken, mono-filament, of gevlochten lijnen, heb je al snel 15+ kg trekkracht, terwijl het lijntje maar 0,16 mm dik is oid. Als je de vis niet terugzet, is voorin de bek haken ook geen noodzaak meer.

 

Oh ja, bij gebrek aan haakjes, kijk even naar deze post: http://preppers.nl/forum/threads/6115-Houten-vishaak-maken?highlight=vishaak

Ipv hout is een klein stukje metaal van 1 a 2 cm voldoende (bv van een paperclip), zorg wel dat het metalen pinnetje geheel bedekt is door 't aas. (kun je perfect in een worm/larve schuiven!)

 

In principe kun je met deze methode ook prima zonder vorm van drijver of lood. Zolang je dus maar zo'n sterke vislijn bij je hebt! :p

 

Je kunt ook opklapbare lichtgewicht fuiken kopen. (bezit, verkoop niet illegaal, gebruik in NL wel zonder vergunning)

Naast kleine vissen en af en toe een dikke zeelt, kun je hier ook veel rivierkreeftjes vangen, de amerikaanse rode variant is op veel plekken in NL een plaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nvd72: Werkt een stuk beter dan strikken zetten. :cool: En je blijft onopgemerkt, kan soms ook handig zijn.

 

Een hengel heeft diverse functies bij het vissen. Naast het precies plaatsen van het aas, helpt de hengel (en evt. molen) om met lichtere lijnen dikkere vissen te kunnen landen. Ook heb je zo'n ding, zodat je op het juiste moment kunt aanslaan, waardoor de vis voorin de bek gehaakt wordt en kun je de vis sturen tijdens het drillen.

 

Het precies plaatsen van het aas is lastiger zonder hengel, maar met wat extra lood het lijntje als 'lasso' gooien werkt ook. Door die moderne type lijnen te gebruiken, mono-filament, of gevlochten lijnen, heb je al snel 15+ kg trekkracht, terwijl het lijntje maar 0,16 mm dik is oid. Als je de vis niet terugzet, is voorin de bek haken ook geen noodzaak meer.

 

Oh ja, bij gebrek aan haakjes, kijk even naar deze post: http://preppers.nl/forum/threads/6115-Houten-vishaak-maken?highlight=vishaak

Ipv hout is een klein stukje metaal van 1 a 2 cm voldoende (bv van een paperclip), zorg wel dat het metalen pinnetje geheel bedekt is door 't aas. (kun je perfect in een worm/larve schuiven!)

 

In principe kun je met deze methode ook prima zonder vorm van drijver of lood. Zolang je dus maar zo'n sterke vislijn bij je hebt! :p

 

Je kunt ook opklapbare lichtgewicht fuiken kopen. (bezit, verkoop niet illegaal, gebruik in NL wel zonder vergunning)

Naast kleine vissen en af en toe een dikke zeelt, kun je hier ook veel rivierkreeftjes vangen, de amerikaanse rode variant is op veel plekken in NL een plaag.

 

in plaats van een paperclip kun je ook gewoon stekels van een hondsroos gebruiken, van je alleen kleinere vis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels: bedankt voor de tip, schroef oogjes zijn toegevoegd aan het setje

 

Als je geen schroefoogjes bij je hebt, kun je ook het "oogje" van een veiligheidsspeld gebruiken. Je knipt dan het clipgedeelte af, en je houdt een oogje met twee pootjes over, dat je met wat garen oid (duct-tape?) vast zet aan de top van je hengel. Poh, wat is het lang geleden dat ik nog viste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Poh, wat is het lang geleden dat ik nog viste!

 

ken het gevoel, toen ik spullen kocht voor mijn vissetje heb ik eerst goed moeten kijken, meer dan de helft van de dingen die ze hadden had ik nog nooit eerder gezien. ze hebben voor alles wel iets, dat noem ik nog eens marketing. Ik deed het vroeger met een klein werphengeltje en een verklikker... maar een ouderwetse verklikker verkochten ze daar al jaren niet meer. waarom iets van 25 cent verkopen als je de klanten iets van 60 euro kan aansmeren hahaha

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ken het gevoel, toen ik spullen kocht voor mijn vissetje heb ik eerst goed moeten kijken, meer dan de helft van de dingen die ze hadden had ik nog nooit eerder gezien. ze hebben voor alles wel iets, dat noem ik nog eens marketing. Ik deed het vroeger met een klein werphengeltje en een verklikker... maar een ouderwetse verklikker verkochten ze daar al jaren niet meer. waarom iets van 25 cent verkopen als je de klanten iets van 60 euro kan aansmeren hahaha

 

pff man begin er niet over... vroeger was ik hardstikke blij met een goedkoop hengeltje en een kistje met wat loodjes,dobbers en haakjes.. ik denk dat ik vanaf mijn 14 tot aan mijn 23e dik 5 tot 6 duizend in visspullen heb gekocht..

 

ps.. het hengeltje werkte aardig goed, ik moet alleen nieuw draad op de molen wikkelen.

heb vanochtend toch een paar vorentjes en een kleine brasem gevangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff man begin er niet over... vroeger was ik hardstikke blij met een goedkoop hengeltje en een kistje met wat loodjes,dobbers en haakjes.. ik denk dat ik vanaf mijn 14 tot aan mijn 23e dik 5 tot 6 duizend in visspullen heb gekocht..

 

ps.. het hengeltje werkte aardig goed, ik moet alleen nieuw draad op de molen wikkelen.

heb vanochtend toch een paar vorentjes en een kleine brasem gevangen.

 

Voor de brasem: http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=brasem

Voor de voorntjes: http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=voorn

 

Uiteraard moet je de minimummaat respecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de brasem: http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=brasem

Voor de voorntjes: http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=voorn

 

Uiteraard moet je de minimummaat respecteren.

 

hehe bedankt, maar heb ze weer vrij gelaten, beetje moeilijk mee nemen op de motor.

maar in t veld gebruik ik meestal wat citroen sap en wat knoflook voor mn vis.. o en vergeet met fileren de wangetjes niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je een nog kleinere hengel willen hebben dan bestaat er ook nog zoiets als de Pen Fishing Rod, een enkele keer komt die langs op dagaanbiedingen sites.

Stelt niet heel veel voor maar ik heb de indruk dat die bruikbaar is alhoewel het waarschijnlijk het meest slim is (en ruimte efficient) om te leren vissen met een zelf gesneden stok, wat draad, lood enz.

 

http://www.megagadgets.nl/pen-fishing-rod.html

 

Ze hebben die penhengels ook bij de kijkshop, 15 euro, heb er een paar maanden geleden 1 gekocht, nog niet mee gevist trouwens, moet nog een visvergunning scoren, eergisteren bij Hettykay ook 2 speedhooks en de survival vis set van BCB besteld, ik wil die drie zaken graag combineren, die speedhooks zou ik als ik jullie was ook bestellen, heel handig, ik zit ook nog te wachten op YOYO's ( automatic fishingreels) hoop dat die dingen snel in Nederland worden aangeboden.

 

pen hengel

 

 

 

speedhooks

 

 

YOYO

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben die penhengels ook bij de kijkshop, 15 euro, heb er een paar maanden geleden 1 gekocht, nog niet mee gevist trouwens, moet nog een visvergunning scoren, eergisteren bij Hettykay ook 2 speedhooks en de survival vis set van BCB bested, ik wil die drie zaken graag combineren, die speedhooks zou ik als ik jullie was ook bestellen, heel handig, ik zit ook nog te wachten op YOYO's ( automatic fishingreels) hoop dat die dingen snel in Nederland worden aangeboden.

 

Bedoel jij deze? http://www.kijkshop.nl/product/131625/bestoutdoor-visset/

Want dat is de enige die ik vind en is niet hetzelfde. Lijkt me groter (en waarschijnlijk uiteindelijk beter) maar minder geschikt voor een BOB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel jij deze? http://www.kijkshop.nl/product/131625/bestoutdoor-visset/

Want dat is de enige die ik vind en is niet hetzelfde. Lijkt me groter (en waarschijnlijk uiteindelijk beter) maar minder geschikt voor een BOB?

 

Nope, dat is hem niet, staat volgens mij niet op de website, maar in de winkel ligt hij wel, daar heb ik hem ook gekocht, hengel, molen, dobbertje, draad, haakjes, lood, alles erbij.

 

Zie filmpje in vorige gewijzigde bericht, zon hengeltje is het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, dat is hem niet, staat volgens mij niet op de website, maar in de winkel ligt hij wel, daar heb ik hem ook gekocht, dobbertje, draad, haakjes, lood, alles erbij.

 

Jaja "ligt in de winkel", dat zei je over die waterzakken van de Hema ook, ben in 3 vestigingen geweest en niemand had ze. uiteindelijk in de Hema webshop besteld en worden nu, zonder bezorgkosten, deze week af te halen bij de dichtstbijzijnde vestiging.

;) (DIKKE knipoog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...