Communicator Geplaatst: 24 mei 2013 Delen Geplaatst: 24 mei 2013 Ik sta soms verbaast van mezelf hoe magisch handig dat ik soms ben. Deze keer heb ik het zelfs vastgelegd op video! [video=youtube_share;Lqa9K5yvvng] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luke Geplaatst: 24 mei 2013 Delen Geplaatst: 24 mei 2013 Hoi communicator, De meeste moderne radio's hebben een beveiliging. Als je swr slecht is, en dat was ie zeker, grijpt die in(zeker bij hoog vermogen). Wees er maar blij mee, anders was je radio misschien kapot gegaan. Groeten, Luke Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2013 Hoi communicator, De meeste moderne radio's hebben een beveiliging. Als je swr slecht is, en dat was ie zeker, grijpt die in(zeker bij hoog vermogen). Wees er maar blij mee, anders was je radio misschien kapot gegaan. Groeten, Luke De Lincoln is niet echt modern te noemen. Mja... voor zijn tijd wellicht ik probeer te achterhalen van welk bouwjaar de mijne is, maar met weinig succes. Ik weet wel dat het een latere versie is, van die van mij heeft ASC (Auto Squelch) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 26 mei 2013 Delen Geplaatst: 26 mei 2013 coax naar de uuuh kapoet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 26 mei 2013 Delen Geplaatst: 26 mei 2013 M'n K-PO DX5000 gaat ook gewoon ind e zelfbescherming als de SWR beroerd is. Maar die is wat moderner natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 26 mei 2013 Delen Geplaatst: 26 mei 2013 Mijn PL (President Lincoln) heeft ook ASC (Auto Squelch). Mmm word toch wel benieuwd hoe oud mijn beestje is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luke Geplaatst: 26 mei 2013 Delen Geplaatst: 26 mei 2013 M'n K-PO DX5000 gaat ook gewoon ind e zelfbescherming als de SWR beroerd is. Maar die is wat moderner natuurlijk. Ha, die heb ik ook. Een topding qua frequentiebereik en natuurlijk ook de prijs :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2013 Ik heb de antenne nogmaals naar beneden gehaald. En dit keer heb ik de antenne zelf nagekeken. En hopelijk heb ik het probleem nu wel gevonden... Bovenaan mijn mast zat een plastic afdek dop. en deze sloot het afwaterings gat van de antenne vrijwel helemaal af. Ik heb geprobeerd om er een tekening van te maken wat het enigszins verduidelijkt... hoop ik dan Ik heb deze afdek dop verwijderd (ook aan de onderkant van de mast) dus nu zou al het water netjes afgevoerd moeten worden... Maar het kwaad is al geschied. Mijn Lincoln reageert al nergens meer op. Ik heb hem nogmaals opengemaakt met de hoop op het zelfde resultaat als eerder deze week, maar helaas... Communicator zal het voorlopig even zonder ssb kanalen moeten doen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.