Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelfvoorzienend leven in Hongarije


Flow

Aanbevolen berichten

Haha, ik heb geen roze bril. Ik ben al aardig bekend in dit gebied. Ik heb hier ook al een aantal mensen van dit forum die op zoek zijn en die al daar wonen ontmoet. Ook @Piroska woont sinds dit jaar pas definitief daar na 7 jaren van voorbereiding. En wat ik eventueel wil kopen daar moet ik inderdaad mee wachten tot het voorjaar omdat de eigenaar in de winter ergens zit waar het warm is. Dus moet ik wachten tot hij zich weer meld. Bovendien is het vervelend heen en weer rijden tussen 1 november en 15 april i.v.m het weer in Duitsland en Oostenrijk (winterbanden en sneeuwkettingen plicht). Ben jij altijd zo "kritisch" op de vroege ochtend want je had net ook al een opmerking over mijn bankrekening.:p

 

niet om een discussie te beginnen over het nut van die banden

maar een setje all seizoen banden kost ongeveer 250 euro (voor een golf 4) nieuw op de velgen die je al hebt

ik geloof niet in winterbanden maar ik neem ze wel en dan ben je van het gedoe af

je hoeft geen wielen te wisselen of wat dan ook en ze zijn goed gekeurd

en een setje sneeuwkettingen kost de kop ook niet

en je kan altijd rijden dan wanneer je wilt, dus ik zou dat er gewoon onder leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
niet om een discussie te beginnen over het nut van die banden

maar een setje all seizoen banden kost ongeveer 250 euro (voor een golf 4) nieuw op de velgen die je al hebt

ik geloof niet in winterbanden maar ik neem ze wel en dan ben je van het gedoe af

je hoeft geen wielen te wisselen of wat dan ook en ze zijn goed gekeurd

en een setje sneeuwkettingen kost de kop ook niet

en je kan altijd rijden dan wanneer je wilt, dus ik zou dat er gewoon onder leggen

 

Ik heb zomerbanden en winterbanden en sneeuwkettingen, maaaar ik krijg altijd zo snel kouwe handjes.:o grapje. Ik heb in Duitsland gewoond jarenlang en in Oostenrijk en Italië, dus ben ik bekend met het fenomeen sneeuw en ik weet hoe snel het weer kan omslaan. Heb ook al eens 24 uur op de snelweg vastgestaan in het Siebengebirge dus ik weet er alles van. Was toen al blij met mijn dekentje en thermoskan koffie.;) Nu ik het over winterbanden heb, tis al 1 november geweest, eerst maar deze week afspraakje maken voor banden verwisselen, banden liggen bij de bandenzaak in de opslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik heb geen roze bril. Ik ben al aardig bekend in dit gebied. Ik heb hier ook al een aantal mensen van dit forum die op zoek zijn en die al daar wonen ontmoet. Ook @Piroska woont sinds dit jaar pas definitief daar na 7 jaren van voorbereiding. En wat ik eventueel wil kopen daar moet ik inderdaad mee wachten tot het voorjaar omdat de eigenaar in de winter ergens zit waar het warm is. Dus moet ik wachten tot hij zich weer meld. Bovendien is het vervelend heen en weer rijden tussen 1 november en 15 april i.v.m het weer in Duitsland en Oostenrijk (winterbanden en sneeuwkettingen plicht). Ben jij altijd zo "kritisch" op de vroege ochtend want je had net ook al een opmerking over mijn bankrekening.:p

 

Soooorrrrrry, ik zit in een andere tijdzone (GMT+3), dus twee uur later als bij jullie, dus hier was het geen vroege ochtend meer. Verder woon ik alweer een ruime tijd in het buitenland (wel een heel andere setting als waar jij naar op zoek bent) en weet dus denk ik wel redelijk wat voor valkuilen er hier en daar zijn. En dan door wat vragen met een kritische insteek te stellen wordt het in ieder geval wat sneller duidelijk of @Lion meer het type is wat zijn hele leven hierover zal dromen, of dat het gaat gebeuren na de nodige voorbereidingen. Of zonder degelijke voorbereidingen waardoor de kans op een deceptie flink vergroot wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soooorrrrrry, ik zit in een andere tijdzone (GMT+3), dus twee uur later als bij jullie, dus hier was het geen vroege ochtend meer. Verder woon ik alweer een ruime tijd in het buitenland (wel een heel andere setting als waar jij naar op zoek bent) en weet dus denk ik wel redelijk wat voor valkuilen er hier en daar zijn. En dan door wat vragen met een kritische insteek te stellen wordt het in ieder geval wat sneller duidelijk of @Lion meer het type is wat zijn hele leven hierover zal dromen, of dat het gaat gebeuren na de nodige voorbereidingen. Of zonder degelijke voorbereidingen waardoor de kans op een deceptie flink vergroot wordt.

 

@ET-phone-home, is UTC+3 niet 2 uur vroeger als bij ons. In welke regio zit je trouwens, in een van de Arabische landen? lekker warm;)?

Maar nog even over verhuizen naar het buitenland, dit heb ik inderdaad al een aantal keren gedaan, zelfs met de kinderen. Nu is de taal in Duitsland, Oostenrijk en Italië niet zo'n probleem. Maar Hongarije, ja is zoiets. Deze taal lijkt nergens op, er is niet een woord wat bekend voorkomt. Dus dat wordt nog wat. Op de andere kant heb ik al gezien, dat er hordes Nederlanders en Duitsers verhuizen naar Hongarije, overal zie je wel een Nederlands of Duits kenteken. De ouderen in Hongarije praten ook Duits en de jongeren praten allemaal Engels. Waarom Hongarije: kan ik kort over zijn, in tegenstelling tot de omringende landen o.a. Tsjechië is de gemoedelijkheid, de aardige vriendelijke behulpzame mensen, de natuur, de kleine dorpjes en natuurlijk de prijzen, ik zag iets voorbij komen van 10 ha. met een klein huisje voor ca. € 20.000,--. Dus daarom Hongarije.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Wow, er is reeds een gehele community in Hongarije! Wij gaan in Oktober kijken (orientatie), voor het eerst. Hiervoor hadden we Turkije in gedachten, maar we willen dit nu vergelijken met Hongarije. We houden van een heuvelachtig gebied (of zelf bergachtig), maar indien mogelijk, wat warmer gebied. De combinatie van een mooie stad nabij, lijkt ons prettig, maar de rust en ruimte staat voorop. Als jullie een leuk (NL) adres hebben in Zuid-westen van Hongarije om te logeren, ik hoor het graag, dan hebben we ook nog een kans wat meer te horen! Elk ander advies om onze orientatie in Hongarije te veraangenamen, aanbevolen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...