DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 wil dit ff kwijt (ook voor de budget preppers) Ik heb net via Ebay een Baofeng UV-5RA+ (nieuwste editie van hun) VHF 136-174Mhz UHF 400-520Mhz Output Power is 5 en 1Watts, voor €29,34 gekocht ipv de Retail prijs €40,- ik ga ook onder dit Onderwerp een review neer zetten het moment dat ik hem heb. dus een: * Un packing out of the box * Home test * Field test * overal review met ratings alles ondersteunt met detail foto's en schrift Specificaties: •Frequency Range: 136-174 / 400-520MHz •Dual-Band Display, Dual Freq. Display, Dual-Standby •Output Power: 5 /1Watts •128 Channels 50 CTCSS and 104 CDCSS •Built-in VOX Function •1750Hz Brust Tone •FM Radio (65.0MHz-108.0MHz) •LED Flashlight •Large LCD Display •Hight /Low RF Power Switchable •25KHz/12.5KHz Switchable •Emergency Alert •Low Battery Alert •Battery Saver •Time-out Timer •Keypad Lock •Monitor Channel •Channel Step: 2.5/5/6.25/10/12.5/25KHz •ROGER SET Item number - UV-5RA Plus Frequency Range - 65-108MHz(FM Receive only) - 136-174MHZ and 400-520MHZ (TX/RX) Channel No. - 128 Frequency Stability - ±2.5ppm Antenna - High gain DualBand antenna Antenna Impedance - 50Ω Operating Voltage - DC 7.4V Mode of operation - Simple or semi-duplex Dimension -(W x H x D) 100 x 52 x 32 mm Weight - 250g(including battery, antenna) Transmitter Output power - 5W / 1W (Max 6W) Modulation Mode - 16kΦF3E / 11kΦF3E Maximum deviation - <5kHz(Wide) / <2.5kHz(Narrow) Spurious Radiation - <7μW Adjacent Ch. power - Pre-emphasis characteristics - 6dB Current - CTCSS/DCS deviation - 0.5±0.1kHz(Wide) / 0.3±0.1kHz(Narrow) Intermediation sensitivity - 8-12mv Intermediation distortion - <10% hou deze post dus in de gaten. (Klik op volgen indien je meer wil weten) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 @DutchSurvival101: 'k Weet geeneens wat een 'Baofeng UV-5RA+' is! Portofoon, scanner, bakkie, ham-radio? Tja, ik ben hiermee zo onbekend dat ik dat niet aan de hand van het frequentie bereik kan zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Zoiets: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hippo Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Als dit van buiten de EU komt dan ben je uiteindelijk € 48,50 kwijt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 @jobs: Portofoon dus, dank u! Die zijn ook voor mij interessant, de rest niet. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar 't is een vrij dure hobby. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Als dit van buiten de EU komt dan ben je uiteindelijk € 48,50 kwijt... ehhh hoezo? deze zijn CE gekeurt. maar komen wel uit China.. maar vrije verzending??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 @jobs: Portofoon dus, dank u! Die zijn ook voor mij interessant, de rest niet. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar 't is een vrij dure hobby. ja een 2m/70cm portofoon. ik heb nix met "21MC" grote loge dingen of zo.. wil portable blijven.. haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hippo Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 ehhh hoezo? deze zijn CE gekeurt. maar komen wel uit China.. maar vrije verzending??? Pakjes boven de €22 moet je 21% invoerrechten/BTW over betalen + ik meen €13 aan inklaringskosten postNL omdat zij het voor je regelen. Zie site douane voor precieze info. Als je mazzel hebt zetten die Chinezen een heel laag bedrag op het douanebewijsje, en trapt de douane daar in. En ook als de volle prijs erop staat, kun je nog hebben dat ze het pakje zonder kosten door laten gaan. Maar ik moet meestal wel bijleggen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Pakjes boven de €22 moet je 21% invoerrechten/BTW over betalen + ik meen €13 aan inklaringskosten postNL omdat zij het voor je regelen. Zie site douane voor precieze info. Als je mazzel hebt zetten die Chinezen een heel laag bedrag op het douanebewijsje, en trapt de douane daar in. En ook als de volle prijs erop staat, kun je nog hebben dat ze het pakje zonder kosten door laten gaan. Maar ik moet meestal wel bijleggen. oke. das nieuw voor mij, maar ik ga uit van jou ervaring en zal er rekening mee houden. ik had eerder een pakketje met magazijnen laten over komen uit USA en hoefde nix bij te leggen. Het ging om $120 euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 Zoiets: ja das het oude model.. ik heb de upgrade er van de 5RA+ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 invoerrechten is veranderd naar iets van 240 euro, dus als het goed is geen extra kosten. EDIT: ik weet het toch niet zeker, ik denk dat het is verlaagd, kan geen duidelijke info meer vinden. ik bestel vaak via deal extreme,en samenkopen uit taiwan, en heb nog nooit extra kosten gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hippo Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 invoerrechten is veranderd naar iets van 240 euro, dus als het goed is geen extra kosten. Heb je het over België? Ik heb het over Nederland en dat is helaas echt maar 22 euro, http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n3rd Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Dit is een radio die kan zenden in een aantal banden. Als je hiermee op laag vermogen op de 8 vastgestelde PMR banden zend dan KAN dat legaal zijn. Verder moet je een N / F licentie hebben om hiermee te mogen zenden. dat gezegd hebbende..... http://www.409shop.com/ heeft mooie kleine magneetvoet antennes voor deze (en andere) radio's in dee frequentiegebieden. Ik heb een quansheng TG-UV2 en een antenne van daar. mooie set maar verwacht op die frequenties (zonder repeater) niet meer dan 5 / 7 km in open veld en 800 meter in een volle stad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
n3rd Geplaatst: 19 april 2013 Delen Geplaatst: 19 april 2013 Heb je het over België? Ik heb het over Nederland en dat is helaas echt maar 22 euro, http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat juist, laat de verzender 'gift' op het pakket zetten. Werkt vanuit dx.com meestal goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 19 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2013 oke waar staat de prijs dan voor hun??? ik heb nooit gezien op een paket dat se de prijs op zeten... (lkker handmatig g voor die gasten van PostNLhaha) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 9 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2013 Eindelijk na lang wachten heb ik hem binnen... nu ga ik hem testen en zal er binnenkort een review over geven. Ook voor de motorrijders onder ons ik heb een helm inbouw setje geleend om ook hier een review over te geven.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reprise2 Geplaatst: 16 juni 2013 Delen Geplaatst: 16 juni 2013 @ DutchSurvival 101 Bij welke aanbieder heb je gekocht? Moest je nog invoerrechten betalen? Vrgr. Rep Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 16 juni 2013 Delen Geplaatst: 16 juni 2013 @DutchSurvival101 http://preppers.nl/forum/threads/6086-Testen-2meter-70cm-Portofoon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PDØMV Geplaatst: 12 september 2015 Delen Geplaatst: 12 september 2015 Haha met 4 watt vhf uhf porto met extra antenne is het mij gelukt om vanaf noordwijk strand repeatee hoek van Holland te werken. Een kleine 35 a 40 km wel tijdens leuke condities !! Temperatuur inversie !!!. Dus 5/7km in Open veld is onzin,tenzij je gebruik maakt van pmr met 0,5w dan is je vermogen 8x minder dus kom je minder ver, maar je kan een pmr porto ook horizontaal in een yagi antenne plaatsen dan is het een muis ? met grote mond. Op internet kun je zoeken naar pmr yagi antenne!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.