heliport Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Ik zie hier heel veel afkortingen voorbij komen die uit de Amerikaanse Prepperswereld komen . Zelf ben ik een trotse Nederlander en vind dat we best een beetje Nederlandse afkortingen mogen gaan bedenken . Waarom hun napraten ? Kom op zeg , Wij waren hier al dijken aan het bouwen toen daar alleen maar wat zwervers op der knietjes naar goudkorrels aan het zoeken waren Wat nou SHTF ? Hier in Rotterdam zeggen we gewoon "Als de pleuris uitbreekt" Wie weet er een leuke Nederlandse afkorting? Ik heb de eeste, RWR (ren weg rugzak) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Archie Bunker Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 RJRS (Ren Je Rot Situatie) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 26 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2013 TKT (Thuis Kom Tas) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SHTF Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 ach, dan bak je er wat anders van: SHTF = situatie heleboel tyf*s fuif (dan borduur ik door op rotterdams zeg maar) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Zoiets?: Terug Naar De Middeleeuwen TNDM Maatschappelijk Instortings Gevaar MIG Devaluatie Van De Euro DVDE Onderdak Water Vuur Voedsel OWVV Zonder Wetshandhaving ZW Vlucht Voertuig VV Onderduik Adres OA Persoonlijk vind ik het wel handig de Amerikaanse / Engelse termen te gebruiken daar ik ook veel lees / volg op buitenlandse sites en op YT. Op die manier blijf je termen gebruiken die internationaal begrepen worden en ook door de meeste Nederlanders (we staan in top 3 van Europese Engelssprekende landen) begrepen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Ik vind het niet echt meerwaarde hebben om termen die sommigen, waaronder ik, al jaren gebruiken te veranderen. Why change a winning team? Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Creatief gezien leuk, @heliport. Handig is anders. Zoals @Greener al zei. Die Amerikaanse zooi is nou al ingebakken en je moet dan weer meer afkortingen onthouden. In plaats van ADPU, zeg je dan gewoon: Als de pleuris uitbreekt. Want waarom zou je dingen afkorten. Dat is toch ook Amerikaans? Maar als je consequent je eigen afkortingen/termen gebruikt, wordt het door mensen opgepikt en voor je het weet heb je een nieuwe mode/rage/stopwoord gecreëerd. Zo betekent SC al lang geen Sport Club meer.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 26 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Ik vind het niet echt meerwaarde hebben om termen die sommigen, waaronder ik, al jaren gebruiken te veranderen. Why change a winning team? Greener Ik vind er juist geen meerwaarde aan dat alles tenwoordig in Engels/Amerikaans uitgedrukt moet worden , Niemand is meer secetaresse maar moet een desk top high thea support enginering multitask manager zijn Word af en toe echt misselijk van de termen die er gebruikt worden om der simpele baan iets te laten lijken Doe maar gewoon ,dan doe je al gek genoeg. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muktaronic Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Ben het eens met @Greener, daarnaast zijn deze afkortingen universeel bruikbaar. Dus mocht je het internet afstruinen, dan zul je nooit onbekend zijn met de termen. Voor de rest vind ik het een zeer komische bezigheid Dus hier even mijn toevoegingen: Alledaags Dragen (AD of ADD) gebaseerd op Everyday Carry (EDC) Hel Barst Los (HBL) gebaseerd op Shit Hits The Fan (SHTF) Vluchttas (VT) gebaseerd Bug Out Bag (BOB) Nee, dit heeft geen nut haha. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 klink heel leuk dat rotterdamse, als iemand van mij af wil op deze forum ,moet die roepen, tif op na je tering eiland. trouwens is rotterdam de meeste international stad van nederland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ant62 Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Ik vind er juist geen meerwaarde aan dat alles tenwoordig in Engels/Amerikaans uitgedrukt moet worden , Niemand is meer secetaresse maar moet een desk top high thea support enginering multitask manager zijn Word af en toe echt misselijk van de termen die er gebruikt worden om der simpele baan iets te laten lijken Doe maar gewoon ,dan doe je al gek genoeg. Ik ben het wel met je eens, maar dan gewoon beide gebruiken, zowel de Engelstalige als het Nederlandse alternatief. We zeggen ook Nato en Navo, toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.