Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aanstekers


Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
@Heksenboot: Ga maar eens testen, maar wel met katoen! (dus geen houtgas)

 

Daar komt ook houtgas vanaf. :)

Het zijn gewoon de verbrandingsgassen die moeten kunnen ontsnappen. Hoofdzakelijk waterstof.

Al die brandbare dingen bestaan uit koolwaterstoffen. Je hoort het al: Kool en Waterstof.

 

Ander topic, met deze methode:

dingen met een groot, vezelig oppervlak verkolen en je krijgt mooie kool, voor in een waterfilter, of je eigen Norit.

Kokosvezel is daar perfect voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Heksenboot: Ik heb het in 't verleden wel gemaakt, maar nooit met een gaatje in 't blik. Wellicht verkoold er dan meer katoen, maar een beetje achter gebleven brandbaar materiaal is best nuttig. Verkoold katoen smeult alleen maar en dan moet je behoorlijk voorzichtig zijn om een beetje droog gras aan het fikken te krijgen.

 

'k Zal er nog eens een blikje aan opofferen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie: Die noem ik aan 't begin van dit draadje. :p

 

Gelukkig zijn er heel veel opties. Laatst tijdens een wandeling, zag ik overal pluizen van riet en grassen. Alles wilde vrij snel met de firesteel branden, zij het zeer kort.

Hetzelfde ook met berkenbast geprobeerd en dat wilde nou net niet lukken. Had ik gewoon het geduld even niet voor, na alle snelle successen met pluisjes. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Een goede reden om potloden in je auto te hebben. Oh ja, vergeet je startkabels niet.

Hoe goed dit is voor je accu weet ik niet.

 

 

(in the video I use a DC welder)

 

Maar moet wel kunnen in principe. Liever niet een accu zo lang kortsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot en @frank1964: Als je toch de hele auto erbij hebt, kun je een remlicht lampje opofferen. Deze hebben het stevigste spiraaltje, wat meestal het breken van het glas overleeft. Eenmalig gebruik uiteraard. :p

 

:D

Dat is een leuke methode.

Maar ik neem aan, dat je niet eerst je kapje van je verlichting eraf haalt, lampje breekt, tondel erin en dan remmen? (geintje)

 

Gewoon met 2 stukken draad, trek je zo een vonk, of met startkabels. Even langs elkaar halen.

Ik had het net nog per ongeluk. 2 accu's parallel aan de druppellader met startkabels, de plus kwam heel even langs de min. Peng. Vonk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot: Accu's zijn lekker krachtig, twee draadjes zijn inderdaad voldoende om een flinke vonk te trekken.

 

Ja, en deze deed ik AAN de lader, omdat ze bijna leeg zijn (kou en tijd stil gestaan). De startmotor draaide nog 1 keer. Dan ga ik niet door, want een accu moet je niet helemaal leeg laten lopen, maar er zat echt niet veel meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...