Gast Heksenboot Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Heksenboot: Ga maar eens testen, maar wel met katoen! (dus geen houtgas) Daar komt ook houtgas vanaf. Het zijn gewoon de verbrandingsgassen die moeten kunnen ontsnappen. Hoofdzakelijk waterstof. Al die brandbare dingen bestaan uit koolwaterstoffen. Je hoort het al: Kool en Waterstof. Ander topic, met deze methode: dingen met een groot, vezelig oppervlak verkolen en je krijgt mooie kool, voor in een waterfilter, of je eigen Norit. Kokosvezel is daar perfect voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Heksenboot: Ga maar eens testen, maar wel met katoen! (dus geen houtgas) Lisdodde pluis, en berkenbast gaat ook prima hoor Ray. http://www.youtube.com/watch?v=lIXLtr0Km90 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Heksenboot: Ik heb het in 't verleden wel gemaakt, maar nooit met een gaatje in 't blik. Wellicht verkoold er dan meer katoen, maar een beetje achter gebleven brandbaar materiaal is best nuttig. Verkoold katoen smeult alleen maar en dan moet je behoorlijk voorzichtig zijn om een beetje droog gras aan het fikken te krijgen. 'k Zal er nog eens een blikje aan opofferen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Riesie: Die noem ik aan 't begin van dit draadje. Gelukkig zijn er heel veel opties. Laatst tijdens een wandeling, zag ik overal pluizen van riet en grassen. Alles wilde vrij snel met de firesteel branden, zij het zeer kort. Hetzelfde ook met berkenbast geprobeerd en dat wilde nou net niet lukken. Had ik gewoon het geduld even niet voor, na alle snelle successen met pluisjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Lisdodde pluis, en berkenbast gaat ook prima hoor Ray. http://www.youtube.com/watch?v=lIXLtr0Km90 Ha, daar ben je weer. Gelukkig vliegt de tijd hier. Hee, heb jij al eens vuur gemaakt met vuursteen en staal en vaseline-watten? Als dat zou kunnen is het ook weer een mooie extra optie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Gewoon een grote doos goede aanstekers regelen en dan voor een zacht prijsje op de meetings de preppers van een dozijn elk voorzien... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Een goede reden om potloden in je auto te hebben. Oh ja, vergeet je startkabels niet. Hoe goed dit is voor je accu weet ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Een goede reden om potloden in je auto te hebben. Oh ja, vergeet je startkabels niet. Hoe goed dit is voor je accu weet ik niet. (in the video I use a DC welder) Maar moet wel kunnen in principe. Liever niet een accu zo lang kortsluiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Heksenboot en @frank1964: Als je toch de hele auto erbij hebt, kun je een remlicht lampje opofferen. Deze hebben het stevigste spiraaltje, wat meestal het breken van het glas overleeft. Eenmalig gebruik uiteraard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Heksenboot en @frank1964: Als je toch de hele auto erbij hebt, kun je een remlicht lampje opofferen. Deze hebben het stevigste spiraaltje, wat meestal het breken van het glas overleeft. Eenmalig gebruik uiteraard. Dat is een leuke methode. Maar ik neem aan, dat je niet eerst je kapje van je verlichting eraf haalt, lampje breekt, tondel erin en dan remmen? (geintje) Gewoon met 2 stukken draad, trek je zo een vonk, of met startkabels. Even langs elkaar halen. Ik had het net nog per ongeluk. 2 accu's parallel aan de druppellader met startkabels, de plus kwam heel even langs de min. Peng. Vonk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Heksenboot: Accu's zijn lekker krachtig, twee draadjes zijn inderdaad voldoende om een flinke vonk te trekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 @Heksenboot: Accu's zijn lekker krachtig, twee draadjes zijn inderdaad voldoende om een flinke vonk te trekken. Ja, en deze deed ik AAN de lader, omdat ze bijna leeg zijn (kou en tijd stil gestaan). De startmotor draaide nog 1 keer. Dan ga ik niet door, want een accu moet je niet helemaal leeg laten lopen, maar er zat echt niet veel meer in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.