Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Hij is al vaker voorbij gekomen, de watertoren. Dit is en blijft een mooie bol. Groot, stevig, hoog, Ikzelf zou als ik deze kies, een op mijn lijstje, eerst in enkele dagen bevoorraden en inrichten, dus zoveel mogelijk naar boven. Denk dan ook aan potgrond, zender plus antenne, wateropvang middelen zonneinstallatie, enz enz. Ik heb al snel enkele kuub aan spullen klaarstaan.. De leidingen afsluiten, of er nu wel of geen water meer inzit , en dan bedoel ik zeer serieus afsluiten in de zin van niet meer makkelijk open te krijgen. Met een paar kuub beton, en daarna puin enz de ingang(en) permanent afsluiten. Naar beneden wordt abseilen, naar boven, hijsen met een simpele installatie en dommemankracht als backup. Ze kunnen uiteindelijk altijd wel bij je komen, maar dan zullen ze toch een heel hoop moeite moeten doen en eerst wel makkelijkere objecten kiezen, met dan ook de hoop dat ze al flinke verliezen elders hebben opgelopen. Prep ze, Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Sja, de watertoren alhier is al bewoond... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik heb er zelfs nog een lijst van (blijven shtf goede uitkijkpunten). Komt hij: Kerk- en watertoren Steenwijk: Hoogte: 85 meter Inhoud: 145 m3 Watertoren Wieringerwaard: Hoogte: 51,3 meter Inhoud: 600 + 400 m3 Watertoren Lutten (Dedemsvaart): Hoogte: 49,2 meter Inhoud: 578 m3 Watertoren Hoogkarspel: Hoogte: 49,1 meter Inhoud: 600 + 400 m3 Watertoren Den Haag: Hoogte: 48,74 meter Inhoud: 1000 + 1200 m3 Watertoren Zandvoort: Hoogte: 48 meter Inhoud: 425 + 525 m3 Watertoren Dordrecht: Hoogte: 46,5 meter Inhoud: 570 m3 Watertoren St. Jansklooster: Hoogte: 45,7 meter Inhoud: 400 m3 Watertoren Kwadijk: Hoogte: 45,5 meter Inhoud: 500 + 500 m3 Watertoren Hillegom: Hoogte: 45,25 meter Inhoud: 660 m3 Watertoren Wormerveer, De Adelaar: Hoogte: 45 meter Inhoud: - m3 Watertoren Bergambacht: Hoogte: 45 meter Inhoud: 360 m3 Watertoren Raalte: Hoogte: 44,7 meter Inhoud: 577 m3 Watertoren Sneek: Hoogte: 44 meter Inhoud: 350 m3 Watertoren Den Bommel: Hoogte: 44 meter Inhoud: 200 + 200 m3 Watertoren Werkhoven, Watertorenweg: Hoogte: 43,3 meter Inhoud: 360 m3 Watertoren Hardinxveld: Hoogte: 42,9 meter Inhoud: 215 m3 Watertoren Velsen: Hoogte: 42,6 meter Inhoud: 550 m3 Watertoren Drachten: Hoogte: 42 meter Inhoud: 500 + 1000 m3 Watertoren Assendelft: Hoogte: 41,85 meter Inhoud: 1200 m3 Watertoren Olst: Hoogte: 41,55 meter Inhoud: 900 m3 Watertoren Heemstede: Hoogte: 41,35 meter Inhoud: 460 m3 Watertoren Akkrum: Hoogte: 41 meter Inhoud: 515 m3 Watertoren St. Jacobiparochi: Hoogte: 41 meter Inhoud: 515 m3 Watertoren Zwijndrecht: Hoogte: 41 meter Inhoud: 220 m3 Watertoren Vriezenveen: Hoogte: 40,8 meter Inhoud: 295 m3 Watertoren Doetinchem: Hoogte: 40,6 meter Inhoud: 180 + 180 m3 Watertoren Amsterdam: Hoogte: 40 meter Inhoud: 2335 m3 Watertoren Hoogeveen: Hoogte: 38,3 meter Inhoud: 300 m3 Watertoren Klaaswaal: Hoogte: 38 meter Inhoud: 400 m3 Watertoren Zaltbommel: Hoogte: 38 meter Inhoud: 1255 + 875 + 415 m3 Watertoren Kootwijk: Hoogte: 37,85 meter Inhoud: 110 m3 Watertoren Ulft: Hoogte: 37,6 meter Inhoud: 400 m3 Watertoren Bolsward: Hoogte: 37,4 meter Inhoud: 200 + 200 m3 Watertoren Dokkum:Hoogte: 37 meter Inhoud: 1000 m3 Watertoren Barendrecht: Hoogte: 36 meter Inhoud: 120 m3 Watertoren Winterswijk: Hoogte: 36 meter Inhoud: 400 m3 Watertoren Leeuwarden: Hoogte: 36 meter Inhoud: 1000 m3 Watertoren Laren: Hoogte: 35,65 meter Inhoud: 500 + 500 m3 Watertoren Kuinre: Hoogte: 35,45 meter Inhoud: 120 m3 Watertoren Steenwijkerwold: Hoogte: 35,2 meter Inhoud: 208 m3 Watertoren Aalten: Hoogte: 35,17 meter Inhoud: 375 + 195 m3 Watertoren Sassenheim: Hoogte: 35 meter Inhoud: 275 m3 Watertoren 's-Gravendeel: Hoogte: 35 meter Inhoud: 200 m3 En nu de langere aanvulling met benoeming van de Architect. Watertoren Assen: Hoogte: 34,3 meter Inhoud: 600 m3 Gebouwd: 1961 Architect: W. ter Braake Watertoren Daarle: Hoogte: 33,7 meter Inhoud: 145 m3 Gebouwd: 1934 Architect: Duecker & Co, Duisburg Watertoren Castricum - Duin en Bosch: Hoogte: 33,4 meter Inhoud: 50 m3 Gebouwd: 1908 Architect: Fa. Neuman Watertoren Katwijk: Hoogte: 33,15 meter Inhoud: 600 m3 Gebouwd: 1878 Architect: C.J. van Spall Watertoren Moordrecht: Hoogte: 33 meter Inhoud: 100 m3 Gebouwd: 1924 Architect: P.D. Stuurman Watertoren Dordrecht: Hoogte: 33 meter Inhoud: 500 m3 Gebouwd: 1882 Architect: J.A. van der Kloes Watertoren Coevorden: Hoogte: 32,2 meter Inhoud: 150 m3 Gebouwd: 1914 Architect: MABEG Watertoren Oldenzaal: Hoogte: 31,7 meter (kop is in 2003 gesloopt) Inhoud: 250 m3 Gebouwd: 1957 Architect: J.P. Hazeu Watertoren Roelofarendsveen: Hoogte: 31,5 meter Inhoud: 150 m3 Gebouwd: 1932 Architect: - Watertoren Alkmaar: Hoogte: 31,4 meter Inhoud: 800 m3 Gebouwd: 1900 Architect: J.C. Franken, A. Holmberg de Beckfelt Watertoren Overveen: Hoogte: 30,95 meter Inhoud: 1200 m3 Gebouwd: 1897 Architect: J. Schotel Watertoren Joure: Hoogte: 30,3 meter Inhoud: 150 m3 Gebouwd: 1928 Architect: C.J. Wierda Watertoren Leiden: Hoogte: 29,8 meter Inhoud: 1200 m3 Gebouwd: 1908 Architect: W.C. van Manen Watertoren Delft: Hoogte: 29 meter Inhoud: 600 m3 Gebouwd: 1895 Architect: M.A.C. Hartman Watertoren Goor: Hoogte: 29 meter Inhoud: 125 m3 Gebouwd: 1915 Architect: - Watertoren Hazerswoude: Hoogte: 28,65 meter Inhoud: 200 m3 Gebouwd: 1915 Architect: A.D. Heederik Watertoren Wolfheze: Hoogte: 27 meter Inhoud: 40 m3 Gebouwd: 1907 Architect: E. Knevel Watertoren Vianen: Hoogte: 26,3 meter Inhoud: 100 m3 Gebouwd: 1909 Architect: - Watertoren Hilversum: Hoogte: 24,5 meter Inhoud: 600 m3 Gebouwd: 1893 Architect: - Watertoren IJmuiden: Hoogte: 24,25 meter Inhoud: 600 m3 Gebouwd: 1915 Architect: - Watertoren Soest: Hoogte: 23,7 meter Inhoud: 200 m3 Gebouwd: 1931 Architect: - Watertoren Noordwijk: Hoogte: 23 meter Inhoud: 225 m3 Gebouwd: 1917 Architect: F.A. Warners Watertoren Arnhem: Hoogte: 22,5 meter Inhoud: 600 m3 Gebouwd: 1926 Architect: M.A. Brinkman Visser Watertoren Oosterbeek: Hoogte: 22,35 meter Inhoud: 150 m3 Gebouwd: 1938 Architect: Th.K.J. Koch Watertoren Doorwerth: Hoogte: 19 meter Inhoud: 60 m3 Gebouwd: 1937 Architect: Th.K.J. Koch Watertoren Heinenoord: Hoogte: 18 meter Inhoud: 50 m3 Gebouwd: 1910 Architect: J. Smit Zo, en nu allemaal op zoek naar je eigen watertoren, en precies zoals Kans aangaf pulley systeem met statisch touw maken....en leuk inrichten die BOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 uuh watertorens?? Zijn die er dan nog in NL? EDIT: volgens de nu zichtbare bovenstaande lijst zijn ze er wel nog, maar in reservebelgië schijnbaar niet meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 uuh watertorens?? Zijn die er dan nog in NL? Yep, en nog in gebruik ook...zo modern zijn we nu. http://www.kraanwater.nu/watweetjijvankraanwater/waterweetjes/watertorens/Pages/default.aspx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Yep, en nog in gebruik ook...zo modern zijn we nu. http://www.kraanwater.nu/watweetjijvankraanwater/waterweetjes/watertorens/Pages/default.aspx Behalve bij mij in de buurt dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jager Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Amsterdam is het dichtst in de buurt maar ook tevens de laatste plek waar ik heen zou trekken. Of ik moet er tussenin (lees muiden) komen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Sja, de watertoren alhier is al bewoond... Als jij daar met een paar kuub prepperspullen aankomt, dan denk ik dat je een redelijke kans maakt met open armen ontvangen te worden ?.. Prep ze, Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Als jij daar met een paar kuub prepperspullen aankomt, dan denk ik dat je een redelijke kans maakt met open armen ontvangen te worden ?.. Kigt aan de situatie en de kuubs die ik meeneem. Zo er g veel heb ik nog niet. Alles bij elkaar is misschien net een kuub? (net een simpele firesteel erbij nu nog wat anders in die hoek) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Amsterdam is het dichtst in de buurt maar ook tevens de laatste plek waar ik heen zou trekken. Of ik moet er tussenin (lees muiden) komen... Ik denk dat je de eerste weken/ maanden niet in de stad moet zijn, afhankelijk hoe snel eea zal gaan. Als de grootste hoop lijken niet meer stinkt zal de stad toch wel weer aantrekkingskracht krijgen, enorm veel materialen voor handen... Als is het alleen maar om af en toe wat in te slaan? Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat je die eerste maanden uitzingt in je toren en dan zit je daarna niet echt slecht? Het blijft afhangen hoe eea zich ontwikkeld natuurlijk. Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 uuh watertorens?? Zijn die er dan nog in NL? EDIT: volgens de nu zichtbare bovenstaande lijst zijn ze er wel nog, maar in reservebelgië schijnbaar niet meer hier zijn er nog een stel (speciaal voor de reserve Belgen ) http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_watertorens_in_Zeeland Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Dat is een hoop voorbereiding @Kans. Dan moet je nu al beginnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Als jij daar met een paar kuub prepperspullen aankomt, dan denk ik dat je een redelijke kans maakt met open armen ontvangen te worden ?.. Prep ze, Kans Dan schakelen we het "komt U vrijwillig uit uw watertoren" motivatie team wel in. Ries. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Vuurtoren? Gladde buitenkant,flink hoog, op de bovenste verdieping heb je een kas, prima uitkijkpunt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Dan schakelen we het "komt U vrijwillig uit uw watertoren" motivatie team wel in. Ries. Deze zielepoten hebben rode mondingsstoppen op hun wapens en kunnen dus alleen losse flodders afschieten. @Kans, als deze lui met scherp op je gaan schieten, dan blazen ze zichzelf op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Deze zielepoten hebben rode mondingsstoppen op hun wapens en kunnen dus alleen losse flodders afschieten. @Kans, als deze lui met scherp op je gaan schieten, dan blazen ze zichzelf op. Maar een indruk dat ze maken Dick, daar gaat het om. Zoals altijd heb je gelijk overigens. Dus om niet in verlegenheid te komen de volgende speciaal voor jou. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Water torens waren in Joegoslavië wel een gewild doelwit. Als ook kerktorens. Hier een mooie voorbeeld foto...dan prefereer ik die BOL onder de grond nog meer dan daarvoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Water torens waren in Joegoslavië wel een gewild doelwit. Als ook kerktorens. Hier een mooie voorbeeld foto...dan prefereer ik die BOL onder de grond nog meer dan daarvoor. Hier moet ik Riesie volkomen gelijk geven. Dit soort torens worden in een oorlog vrijwel altijd als (artillerie)waarnemingspost gebruikt en daardoor als eerste doorzeeft....... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Deze zielepoten hebben rode mondingsstoppen op hun wapens en kunnen dus alleen losse flodders afschieten. @Kans, als deze lui met scherp op je gaan schieten, dan blazen ze zichzelf op. Wat ik zo mogelijk nog verwonderlijker vind is dat men OF in deze foto Engelse MB's rijdt, OF dat deze foto gespiegeld is... Het stuur zit namelijk aan de verkeerde kant... Twijfel tussen mariniers of verkenners LMB. Overigens wel veel mensen in de bak als het mariniers zijn... BVE'ers iig. Geen KCT, die hebben geen Mag (meer). Is ook geen tactische oefening, anders waren de platen wel afgeplakt. Maar goed, Engelse MB's... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Riesie Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Wat ik zo mogelijk nog verwonderlijker vind is dat men OF in deze foto Engelse MB's rijdt, OF dat deze foto gespiegeld is... Het stuur zit namelijk aan de verkeerde kant... Twijfel tussen mariniers of verkenners LMB. Overigens wel veel mensen in de bak als het mariniers zijn... BVE'ers iig. Geen KCT, die hebben geen Mag (meer). Is ook geen tactische oefening, anders waren de platen wel afgeplakt. Maar goed, Engelse MB's... Nope, gespiegeld en Nederlands. Fotograaf groet u bij deze. Jongens waren op hun gemak over de hei aan het crossen. Ries. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Dat is een hoop voorbereiding @Kans. Dan moet je nu al beginnen. Ik zou zeggen " dat moet je nu toch wel bijna op orde hebben" ? Prep ze, Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Hier moet ik Riesie volkomen gelijk geven. Dit soort torens worden in een oorlog vrijwel altijd als (artillerie)waarnemingspost gebruikt en daardoor als eerste doorzeeft....... Laten we eerlijk wezen, tegen grof militair geweld zijn wij als normale preppers njet opgewassen. Dus? Maar stoppen met preppen? Nee natuurlijk niet, een shtf situatie is waarschijnlijk iets heel anders dan een oorlog alhoewel een oorlog ook bijna altijd wel een shtf is? Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Water torens waren in Joegoslavië wel een gewild doelwit. Als ook kerktorens. Hier een mooie voorbeeld foto...dan prefereer ik die BOL onder de grond nog meer dan daarvoor. Hmm deze foto geeft me toch wel veel hoop, als militair geweld zo'n toren niet omkrijgt....... Maar dat wisten we natuurlijk al, als zo'n toren vele kuub aan water kan dragen is dat geen slap spul ! ? Prep ze kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik blijf me Calimero voelen. Over vuurwapens mag niet gesproken worden, maar mijn bol mag wel met zwaar geschut bestookt worden. Het is niet eerlijk zij zijn groot en ik ben klein..... Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Nope, gespiegeld en Nederlands. Fotograaf groet u bij deze. Jongens waren op hun gemak over de hei aan het crossen. Ries. Dat de foto gespiegeld was, zoveel was mij wel duidelijk. Wonderlijk dat het niemand was opgevallen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.