Ronin Kogaratsu Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2013 Deze Strider Crash Axe is zo'n beetje de king of the hill voor wat betreft demolition tools / axes: http://www.arizonacustomknives.com/CR-Crash-Axe-by-Strider-Knives.aspx De bijl zelf is van titanium en de business ends zijn van S7 shock steel, welke met een beweeglijke verbinding aan het titanium bevestigd zijn. Hierdoor ontstaat een dubbelslag effect waardoor de bijl erg effectief is voor het werk waar hij voor bedacht is: je een weg hakken en breken door obstakels (deuren, muren, etc) gaaf ding idd. maar om die particulier te gaan kopen.. en ik denk dat ik met dat bijltje van 15 euro ook wel een gat in de muur kan rammen, en een voordeur eruit slopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2013 niet dat ik een expert ben met wapens, maar ik weet wel te dansen in een gevecht(6jaar kick box). ik denk dat ik iemand met een machete de baas kan met een hawk liefst 1 met een hamer. ik moet je maar 1 x ontwijken en ik breek je knie of arm. net omdat een hawk minder reach heefd gaat die beter zijn als een machete als je dan tog voor het gevecht gaat. + nog eens al de extras die je hebt bij een hawk die een machete niet heefd, grijpen, dubbel wapen (steel handblund dus wat ik vs een machete zou gebruiken) de af wiseling blunt scherp. ok je hebt gelijk een machete is goed maar als je dan tog vs iemand staat met kennis hoop ik dat u kennis beter is. moest ik een wapen kiezen zou het een forest axe zijn maar enkel om de indruk te geven dat ik groote zwaaien ga maken. eenmaal hij tog wil vechten laat ik ze men vuisten voelen, ik zal al wel wat rusty zijn maar als het er op aan komt kan ik het nog wel. ik ben geen voorstander van een gevecht ik zou eerder men rug om draaien maar als het er tog van komt veras ik men tege stander liever dan hij mij. ik zou ook zo min mogelijk blijvende schade gebruiken eerder je uitschakelen en weg gaan. een tik op je hals of onder je middenrif en je ligt al gemakelijk even naar adem te happen zeker als je deze klappen niet zag aan komen. geeft me zelf kort tijd om je spullen te checken;) edit: tegen een groep vechten gaat maar wat je beter doet is lopen!!! tja ieder zijn ding idd. de een kiest voor impact, de ander voor snelheid. beide is iets voor te zeggen. een floret in de handen van een schermer kan ook effectief zijn denk ik. maar een viking met zijn bijl ook haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mecanical Dog Geplaatst: 14 maart 2013 Delen Geplaatst: 14 maart 2013 tja ieder zijn ding idd. de een kiest voor impact, de ander voor snelheid. beide is iets voor te zeggen. een floret in de handen van een schermer kan ook effectief zijn denk ik. maar een viking met zijn bijl ook haha idd ieder zijn ding het belangrijkste is nog je tegenstander zijn bewegingen lezen welk wapen hij ook gebruikt. on topic heb hier wel ergens een hawk liggen maar heb hem al jaren niet meer gezien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2013 zoeken dan:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2013 als je goed oplet dan blijkt dat dat ding dus zo kapot is gegaan met hakken dat die vader een nieuwe nodig had voor zn zoon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 14 maart 2013 Delen Geplaatst: 14 maart 2013 @chulodogo, google eens voor een estwing tomahawk. dit is echt degelijk en mooi spul. Ga ik binnenkort maar eens bestellen. Erg weinig info te vinden online,maar ze zijn ook nog maar pas op de markt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 14 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2013 ik vind die bijltjes van estwing zowiezo erg mooi. ook een docu gezien hoe ze die maken.. echt kwaliteit spul Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Update bijltje.. galding, heb m net een aantal keer in de boom gesmeten, en kop zit al los... tja het is denk ik puur een bijltje voor electrakabels van de muur trekken en doorhakken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Damn^^, als het idd goed in de hand voelt (en er goed uit ziet op foto), dan is 15 euro wel een koopje... Ik neem mijn woorden terug Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Een tomahawk met een punt achteraan vind ik persoonlijk niet zo multi-inzetbaar. Dan is dit model interessanter: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Update bijltje.. galding, heb m net een aantal keer in de boom gesmeten, en kop zit al los... tja het is denk ik puur een bijltje voor electrakabels van de muur trekken en doorhakken... Is 't ie te repareren? Als het een houten steel is, kan dit door uitdroging komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Is 't ie te repareren? Als het een houten steel is, kan dit door uitdroging komen. nee hij is helaas alleen te lassen denk ik, alles lijkt van metaal.. ach beter kom ik er nu achter dan dat ik straks echt in nood hem nodig heb, en hij functioneerd niet.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 denk toch dat ik voor een degelijk estwing bijltje ga. die kan je ook evt nog laten bij slijpen http://zombiehunters.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=68120 Volgens mij heb je nog niet op : estwing black eagle tomahawk gegoogled. dit is heel wat anders dan een aangepaste estwing. Een uit 1 stuk gesmede tomahawk!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2013 ja die heb ik idd gezien ja! cool ding man. heb even het geld er niet voor, maar misschien wel een leuke gadget voor als shtf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joost5 Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 hetzelfde hier,ook nog ff sparen. Lijkt me zeker nuttig voor op de berg shtf bijlen,messen en machetes. ha ha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 nee hij is helaas alleen te lassen denk ik, alles lijkt van metaal.. ach beter kom ik er nu achter dan dat ik straks echt in nood hem nodig heb, en hij functioneerd niet.. Lassen heb ik geen problemen mee. Heb ik vriendjes voor. Jij niet? Dan is het balen. Wel raar, dat hij gebroken is. Op de las? Want anders is het niet de beste kwaliteit staal voor de steel, dat je hem krom had gemept, kan gebeuren, maar breken?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Lassen heb ik geen problemen mee. Heb ik vriendjes voor. Jij niet? Dan is het balen. Wel raar, dat hij gebroken is. Op de las? Want anders is het niet de beste kwaliteit staal voor de steel, dat je hem krom had gemept, kan gebeuren, maar breken?! Ja mijn buurman kan alles met staal, maar die jongen heeft al zoveel voor mij gedaan. nou hij zit nog muurvast hoor, alleen de kop is 3 mm uit de steel geschoten en krijg m niet terug gemept Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 @chulodogo: Gelukkig bleef de kop erop. Voor jou veiligheid, of die van de boom. Harder meppen kerel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2013 haha, vandaag zijn 2 goede vrienden komen trainen. die gingen ook als een dolle gooien met dat bijltje.. nou hij is niet verder kapot gegaan.. dus het zal wel loslopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 maart 2013 Delen Geplaatst: 15 maart 2013 @chulogodo: Dan valt het reuze mee met het bijltje. Toen ik hem zag, leek mij het een goed ding. Simpel, gemaakt als gereedschap en niet voor de survivalbling. 'k Was al beetje verbaasd dat je hem zo snel naar de knoppen zou hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 16 maart 2013 Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Nieuw projectje.. Kruising tussen tomahawk en iets wat de vikingen mee zouden dragen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Nieuw projectje.. Kruising tussen tomahawk en iets wat de vikingen mee zouden dragen. Mooi bijltje! maak je die zelf? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 16 maart 2013 Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Mooi bijltje! maak je die zelf? Was het maar waar! Nee, een hele goede vriend van me maakt ze. Eigenlijk maakt hij (op mn Mora na) alle scherpe dingetjes die ik gebruik in het bos.Hij gebruikt overigens geen elektriciteit bij het smeden, wil echt alles traditioneel doen. Topgozer. Hieronder de andere stukken die ik van hem heb. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2013 ziet er functioneel uit! bedankt voor het delen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 16 maart 2013 Delen Geplaatst: 16 maart 2013 @Bolo, werkt dat nu beter dan een fabrieksbijl? bv in vergelijking met een Fiskars? (RINGELING REVIEW ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.