Nonkel Jones Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 De Duitse overheid neemt het adviseren van hun bevolking, over wat ze ten tijde van een noodsituatie in huis moeten hebben, een stuk serieuzer dan hun Nederlandse evenknie. Op de volgende site staan een hoop adviezen en zelfs een prepcalculator, viel Spaß beim lesen:: http://www.ernaehrungsvorsorge.de 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Dit is weer eens een positievere benadering van preppers, fijn dat het zo dus ook kan. Nu de Nederlandse overheid zo ver zien te krijgen, dat ze meegaan met hun tijd, en hier ook positieve aandacht aan gaan besteden ! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Tsja, de Duitsers waren altijd al redelijk strak in hun planning en uitvoering De Nederlandse overheid daarentegen... "Niks aan de hand mensen, gaat maar rustig slapen...". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Ik zag hem ook in Doomsday - ZDF, maar was nog aan het zoeken (werd afgeleid ). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 schön, Danke vielmals Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Een stille hint, dat er wat gebeuren gaat, euro te pletter, goud terug halen, economie die gaat instorten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Een stille hint, dat er wat gebeuren gaat, euro te pletter, goud terug halen, economie die gaat instorten. Nee hoor. De Duitse regering neemt al sinds de Koude Oorlog deze maatregelen. Niet overal een complot achter zien... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Ook beter dan onze geadviseerde noodvoorraad van 72 uur oftewel drie dagen: "Es ist äußerst ratsam, stets einen Nahrungsmittelvorrat für einen Zeitraum von 14 Tagen im Haus zu haben." Bovendien hebben zij vanuit de overheid een grote noodvoorraad: "Um Versorgungskrisen bewältigen zu können, wurden in der Bundesrepublik Deutschland sowohl rechtliche Grundlagen für die Ernährungsvorsorge/-sicherstellung geschaffen als auch praktische Vorkehrungen im Rahmen der staatlichen Lagerhaltung getroffen." Waar staat die bunker bij ons? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Ook beter dan onze geadviseerde noodvoorraad van 72 uur oftewel drie dagen: "Es ist äußerst ratsam, stets einen Nahrungsmittelvorrat für einen Zeitraum von 14 Tagen im Haus zu haben." Bovendien hebben zij vanuit de overheid een grote noodvoorraad: "Um Versorgungskrisen bewältigen zu können, wurden in der Bundesrepublik Deutschland sowohl rechtliche Grundlagen für die Ernährungsvorsorge/-sicherstellung geschaffen als auch praktische Vorkehrungen im Rahmen der staatlichen Lagerhaltung getroffen." Waar staat die bunker bij ons? Als het goed is, staat -ie net als bij onze oosterburen op een geheime plek! Waarschijnlijk is het ook geen bunker, maar een onopvallende hal op een bedrijventerrein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Tsja, de Duitsers waren altijd al redelijk strak in hun planning en uitvoering De Nederlandse overheid daarentegen... "Niks aan de hand mensen, gaat maar rustig slapen...". gefeliciteerd met je 1000ste post alweer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 ik ken het van duitse vrienden, altijd een gevulde kelder . zeker in plattelandgebieden , waar zij natuurlijk veel meer van hebben dan wij . heb mijn ogen uitgekeken, hammen,worsten en zo aan de zoldering en rekken vol aan de wand . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 gefeliciteerd met je 1000ste post alweer Argh! Inderdaad! Dank je, en ik had er nog wel iets speciaals van willen maken... Nu moet ik weer 1.000 posts wachten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Argh! Dank je, en ik had er nog wel iets speciaals van willen maken... Ga vooral je gang, ik verheug me er al op Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Het is te hopen dat Melanie SvH hier ook even naar kijkt als ze haar noodplannen gaat maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Als het goed is, staat -ie net als bij onze oosterburen op een geheime plek! Waarschijnlijk is het ook geen bunker, maar een onopvallende hal op een bedrijventerrein. Ze hebben In Duitsland 750.000 ton graan, bonen, rijst e.d, verdeeld over 150 opslagplaatsen. Zie het filmpje op http://preppers.nl/forum/threads/4378-Doomsday-Preppers-ZDF?highlight=doomsday vanaf 37.30. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 Ze hebben daar 750.000 ton graan, bonen, rijst e.d, verdeeld over 150 opslagplaatsen. Zie het filmpje op http://preppers.nl/forum/threads/4378-Doomsday-Preppers-ZDF?highlight=doomsday vanaf 37.30. Kunnen we die info niet ff doorsturen naar onze tweede kamer of naar Willem 4.0 ? Als zij nog goodwill willen kweken, kunnen ze hiermee beginnen, als het al niet te laat is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 oh, ze hebben hier al moeite met strooizout . zal met noodvoorraden voeder niet anders zijn . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 30 januari 2013 Delen Geplaatst: 30 januari 2013 missschien dan toch maar een BOL in duitsland ??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Kunnen we die info niet ff doorsturen naar onze tweede kamer of naar Willem 4.0 ? Als zij nog goodwill willen kweken, kunnen ze hiermee beginnen, als het al niet te laat is Willem Bier heeft wel iets anders aan zijn hoofd, die houdt zich liever bezig met dat wat vloeibaar is. De Tweede Kamer zal meteen in een stuip liggen zodra er kosten gemaakt moeten worden. En dan nu wat mijn zakjapanner mij vertelt: Die kolossale hoeveelheid van maar liefst 750.000 ton graan etc. moet verdeeld worden over een bevolking van zo’n 81.5 miljoen inwoners. Dat betekent dat er net iets minder dan 11 kilo per Duitser beschikbaar is. In vergelijking met dat wat hier in Nederland geregeld is, is dat gigantisch. Maar in werkelijkheid hebben we het over een voedselvoorraad van hooguit enkele weken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Mooie post. Ik heb ook gerekend, en leuke waarden komen eruit. Ik zit in alles ruim voldoende (vlees en vis etc niet dat doen we niet) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Ze hebben In Duitsland 750.000 ton graan, bonen, rijst e.d, verdeeld over 150 opslagplaatsen. Zie het filmpje op http://preppers.nl/forum/threads/4378-Doomsday-Preppers-ZDF?highlight=doomsday vanaf 37.30. Maar wel op geheime locaties! Als er in Nl ook zoiets is, dan weten ze dat wel goed geheim te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Ik vermoed dat ze in Nederland hooguit wat foldertjes met 'handige tips' op voorraad hebben om huis-aan-huis uit te laten delen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Merci beaucoup, au @Nonkel_Ries, c'est tres educative. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2013 My pleasure! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benedictus Geplaatst: 31 januari 2013 Delen Geplaatst: 31 januari 2013 Eveneens bedankt Nonkel Ries, ik vind je bijdragen hier meestal erg nuttig. Benedictus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.