Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welk niveau van preppen?


Sneard

Aanbevolen berichten

ik persoonlijk ben van mening dat mensen tegenwoordig teveel aan technologie vast zitten.. zelfs preppers ik lees het ene topic na het andere topic over water filters.. het is technologie het kan kapot.. mensen gooi wat geld in een goede survival training.. leer hoe je uit natuurlijke matrialen een water filter of wat kan maken.. en zuiveringstabletten zijn leuk voor een korte periode.. als je het een langere tijd gebruikt dan kun je ziek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dutch

 

Ik denk dat jij jou ervaring van tv series haalt. Ik vanuit mijn jarenlange ervaringen van survival trips, defensie en outdoor trips.

Wat ik bedoel te zeggen als 3 km te ver is dan ga je gewoon niet. Ik wel. Bij tegenslag ga ik door en zal mijn doel bereiken, en dan komt kennis ervaring om de hoek kijken.

Heb je al eens vuur gemaakt in een zeiknat bos waar het weken heeft geregend? Je bent bekaf, de afgelopen 48u maar 6u geslapen, alles voelt als te veel, honger, slaapgebrek en ja dan ga je fouten maken. Juist dan leer je jezelf kennen en ook je materiaal. Een vuurtje maken kost je dan zoveel energie en tijd, dat je eerder denkt aan opgeven dan doorgaan. En dan toch dat vuur....eindelijk (bij 2C boven nul) Die ervaring bedoel ik......en niet van tv.

 

Bij deze laat ik het onderwerp rusten. :)

 

Das makkelijk zeg, je begint zelf tegen mij , dan moet ik me niet aangevallen voelen ik reageer daarop jij haalt een tekst uit zijn verband en en vervolgens heb jij even klaar gemaakt dat het onderwerp te ruste word gelegd.:rolleyes:

 

Als je jezelf heel wat vind met als je ervarings opsomming moet je het gewoon zeggen hoor niks mis mee gewoon eerlijk zijn, ik heb ook wel eens gesurvivalt maar ik vind het een onzinnige bezigheid omdat er geen doel achter zit.

In een shtf zit er wel een doel achter een drijfveer om te overleven, er word op fora en youtube heel bijdehand gedaan over ervaringen met vuursteentjes en flintlocks etc, ja ik heb ze ook, net als een vergrootglas aanstekers,lucifers etc etc.

Je haalt het survivalen als sport door mekaar met de werkelijkheid, de werkelijkheid van nu is gewoon heel simpel je neemt aanstekers en lucifers mee, en kom nu niet met onzin als: ja maar als je je tas kwijtraakt, ik mag toch hopen dat je zulke essentieele zaken niet allemaal in je rugtas stopt.

 

Nou dan heb je bij defensie dat allemaal geleerd en dan? dan heb je survivaltochten gedaan en dan? vrij beschermde omgevingen toch?? het is niet zo dat charlie tijdens je oefeningen uit de bossen komt stekkeren en je letterlijk voor je kop knalt immers?? ik kan ook vanavond naar een bos gaan waar alles zeiknat is ik kan moeilijk doen met flintlocks en strikers ik kan nog lastiger doen met stok en spanboog

maar wat is het nut??

Probeer dat survivalen nu nog eens in een shtf maar dan niet voor een week of een maand maar voor jaren en jaren?? iedere dag die struggles.

als het me dan niet lukt en mijn aanstekers zijn leeg mijn lucifers zijn op dan zal ik nog eens proberen en als het me niet lukt?? dan heb ik het koud, reden te meer om door te zetten net als jij toen in de bossen.

Nee dank je ik leer mijn ervaring wel gewoon wanneer het nodig is. schade en schande is niet van toepassing want dat krijg je pas als je ermee bezig bent.:)

 

Ik heb respect voor de militairen hoor maar ik heb meer respect voor ze dat ze het op kunnen brengen te vechten voor een zaak die niet de hunne is dan dat ze militair zijn.

 

Ik claim ook nooit ervaring te hebben met dit of dat, omdat er altijd iemand is die het beter meent te weten, welnu mijn theorie is correct.:rolleyes:

alles wat ik zei was: waarom moet je die struggles aangaan om 3 km te gaan lopen met een filter waarvan je al wist dat het kapot was toen je eraan begon.

Toen haalde ik ook nog aan dat als je graaft je vanzelf water tegenkomt kijk maar naar die series, vervolgens trek jij alvast de conclusie dat ik alles uit tv haal.

nee ik haal niet alles uit tv, ik haalde alleen dit eruit om op te merken dat je waarschijnlijk geen 3 km hoeft te lopen.

 

Dat jij dat misschien in militaire dienst moest of dat je dat jezelf oplegde in een zelfgekozen survivaltocht dat is je eigen zaak, maar ga er dan niet van maken dat omdat jij dat moest of zelf voor koos dat dat dan de waarheid is van zo moet het. en als iemand wat anders zegt dan mist die de ervaring, met zulke eigendunk ga je het nog ver schoppen in een shtf;).

 

Helemaal niemand hier heeft een echte SHTF meegemaakt een echt WROL, zelfs al was je uitgezonden naar oorlogsgebied als militair dan was je zelf de ROL, je kostje stond gewoon in het kampement net als je bedje, gevaarlijk?? absoluut, maar geen SHTFWROL.

In een echte shtf kan het gevaar overal vandaan komen zelfs je eigen familie, wie kun je vertrouwen in een shtf??.

 

Er zitten mensen hier die menen te moeten weten dat je naar dit of dat moet gaan en dit of dat moet doen en dat het zus of zo zal gaan, hooguit de grote lijnen kun je inzien, maar stel je hebt het plan om naar noorwegen te gaan en je word tegengehouden bij de grens?? wat is dan je plan?? vuurtje steken in het bos met 2 vuursteentjes of gewoon met aansteker?? moeilijk doen met kleine stukjes touw en een zeiltje of overnacht je in je auto??.

 

Ik weet het allemaal niet, ik hamer alleen maar op gear en opties en de mogelijkheden die je krijgt daarmee.

nee ik heb nooit met een stanleymesje een nylonkoortje en een vuilniszakje een kampement gebouwd of de weg naar gelderland gevonden met een kompas.

Ik heb dan een vouwmes en een kevlar of paracordje en een tarp want ik neem geen vuilniszakjes mee maar gelijk spullen waar het voor bedoeld is.

maakt mij dat dan meer of minder voorbereid op een shtf??

ja ik kan die spullen verliezen maar je stanleymesje etc kun je ook verliezen.

 

Of je nog reageert hierop zal me werkelijk worst wezen, ook jij komt jezelf nog wel tegen wanneer je inziet dat je survivaltochtje van 2 weken misschien wel uitdraait op 2 jaar en verder.

dat vrijwel al je geleerde dingen niet heel erg belangerijk van toepassing zijn voor een overleving in een shtf.

 

dat je geen beschikking hebt tot:

-vuurwapens,

-kampement,

-eerlijke teammaten(in tijden van crisis leer je je vrienden kennen),

-kostje uit blik of pan,

-mogelijkheid om je survival te stoppen wanneer je wilt.

etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik persoonlijk ben van mening dat mensen tegenwoordig teveel aan technologie vast zitten.. zelfs preppers ik lees het ene topic na het andere topic over water filters.. het is technologie het kan kapot.. mensen gooi wat geld in een goede survival training.. leer hoe je uit natuurlijke matrialen een water filter of wat kan maken.. en zuiveringstabletten zijn leuk voor een korte periode.. als je het een langere tijd gebruikt dan kun je ziek worden.

 

Alles kan kapot, alles kan ook verzonnen en gemaakt worden, als je geen bijl hebt omdat die kapot is gegaan, zul je zelf iets moeten verzinnen, als je waterfilter kapot is en je hebt geen reserves dan moet je wat anders verzinnen, een emmer met diverse lagen aan zand,grind,houtskool, ja maar mijn emmer is kapot of ik had geen emmer meegenomen, tja dan zul je weer iets anders moeten verzinnen.

Je kunt het afhankelijk zijn van technologie inhaken in het gesprek, maar ik heb mensen gehoord over boeken,usb stick etc etc waar ze info op willen zetten boeken kun je verliezen of zeiknat worden usb stick etc zijn technologische zaken en kunnen kapot gaan ook. wat hou je dan over?? kennis in je hoofd, kan er bij jullie in je hoofd nog paar 1000mb aan pagina,s met informatie bij?

Over wat je moet doen in die situatie, of zul je het proefondervindelijk moeten vaststellen, wil je op zo,n moment het ook proefondervindelijk vaststellen heb je er tijd voor in een shtf?

allemaal vragen waar je geen antwoord op kunt hebben omdat het niet zover is, en de situatie anders blijkt dan je tevoren bedacht had.

 

bereid je je voor op het 1 dan krijg je het ander, (had je vroeger die vragen geleerd dan kreeg je net die andere vragen met je toets.).

 

daarom kies ik voor opties zowel in gear als in bug out richtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutch

 

Ik vanuit mijn jarenlange ervaringen van survival trips, defensie en outdoor trips.

Bij tegenslag ga ik door en zal mijn doel bereiken, en dan komt kennis ervaring om de hoek kijken.

Heb je al eens vuur gemaakt in een zeiknat bos waar het weken heeft geregend? Je bent bekaf, de afgelopen 48u maar 6u geslapen, alles voelt als te veel, honger, slaapgebrek en ja dan ga je fouten maken. Juist dan leer je jezelf kennen en ook je materiaal. Een vuurtje maken kost je dan zoveel energie en tijd, dat je eerder denkt aan opgeven dan doorgaan. En dan toch dat vuur....eindelijk (bij 2C boven nul) Die ervaring bedoel ik......en niet van tv.

 

Bij deze laat ik het onderwerp rusten. :)

 

Prespass, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik toch terug kom op dit bericht van je. Ik zou nl. graag willen weten waar je de survival en outdoortrips hebt gedaan. In en om het huis heb ik allerlei ervaringen opgedaan. Maar ik mis werkelijke oefening in de natuur. Zoals inderdaad een vuur maken bij kletsnat weer. En al de andere overlevingstechnieken wanneer ik niet thuis zou kunnen blijven. Kun je me daar over informeren??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast armageddon
Prespass, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik toch terug kom op dit bericht van je. Ik zou nl. graag willen weten waar je de survival en outdoortrips hebt gedaan. In en om het huis heb ik allerlei ervaringen opgedaan. Maar ik mis werkelijke oefening in de natuur. Zoals inderdaad een vuur maken bij kletsnat weer. En al de andere overlevingstechnieken wanneer ik niet thuis zou kunnen blijven. Kun je me daar over informeren??

 

Dat zijn interessante zaken om te leren , ben ook benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast armageddon
vuur maken in de regen is makkelijk te oefenen de aankomende tijd, regen genoeg als je mazzel hebt wat sneeuw

 

Ja met een kan benzine en een aansteker geen probleem hahaha:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prepper begint met voedsel voorraad maar na mate je bezig bent

 

Willen wij zonder energie/water bedrijf kunnen draaien

Willen van de E nummers af

Willen wij zelf ons voedsel kunnen maken

 

kleding kunnen ontwerpen/maken

 

van basis water/melk/ei/zout/suiker/gist/roomboter/gist/bakpoeder/vanille stokje/kruiden/groente/rijst/aardappel/klein stukje vlees zelf je eten maken

 

knipharen gezin en die van mij zelf is een ramp:cool:

weken/wijn maken/brood bakken/gebak doe ik zelf

 

te leren kaas maken maar kom wat tijd te kort :rolleyes:

 

de meeste vrouwen willen een inloop kast nou ik heb 1 bijna af *maar dat is toch iets anders*

 

jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

moet je een grens hebben? je begint met preppen vanuit het punt: wat als? ...... je denkt verder na en hoe meer wat als'en er komen

ik vind niet dat je een grens moet trekken preppen gaat altijd verder voorbereiden op alles kun je niet maar preppen moet je blijven doen tot de shtf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik zit te wachten op een gure nederlandsche winter zoals vroegah......

wat ik ga doen??? (als ik het laatste stukje van mijn gear weet te regelen)

 

get out and stay out voor 2/3 dagen met niks meer dan mijn gear en kijken of ik na 3 dagen afzien inderdaad nog kan functioneren met het heimwee naar preppers.nl in mijn sodejanusch :)

 

de enige manier om te leren is the hard way !! dan weet je meteen waar je aan toe bent bij een echte shtf ???

 

trainen trainen trainen is failure to give up ....down and dirty :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...