Yin en yang Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Wat is de angst van de meeste mensen, je huis of schuilplek word door een of andere onverlaat aangestoken. Hout brandwerend maken, door het te impregneren met waterglas kan veel leed voorkomen, een paar minuten kan al veel uitmaken of je levend weg komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Wij gebruiken vrij vaak waterglas, voornamelijk om dingen waterproof te maken, of langer houdbaar.. Hoe werkt het precies met de brandwerendheid van hout?? Ik bedoel, hoe pas je het toe? Hout insmeren met waterglas? een verdunning? besproeien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Hey @Piroska Zou het wat verdunnen met water, en meerder lagen aanbrengen, met een plantenspuit gaat gemakkelijker dan met een kwast. Door de zouten en mineralen, is het brandwerend geworden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Volgens mij wordt het dan hooguit brandvertragend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Hey @Piroska Zou het wat verdunnen met water, en meerder lagen aanbrengen, met een plantenspuit gaat gemakkelijker dan met een kwast. Door de zouten en mineralen, is het brandwerend geworden. OK dankje, ik zal het proberen, maar ik hoop niet op brand dus het resultaat hoop ik ook niet binnenkort al te weten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Volgens mij wordt het dan hooguit brandvertragend. Ja dat is ook wat hij in zijn omschrijving zegt en bedoelt: je kan minuten winst hebben met vluchten, het woord brandwerend is dus niet helemaal correct... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Hey Nonkel_Ries Kon je wel eens gelijk aan hebben, het geeft je meer tijd om te reageren. Het kost bijna geen drol, en het is al een oud product, Heb er testen van gezien op de Duitse tv, die er multiplex platen mee behandelt hadden, en er een dakdekkers brander opgezet hadden, de onbehandelde plaat brandde zo weg, de behandelde plaat was alleen wat zwart geblakerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 OK dankje, ik zal het proberen, maar ik hoop niet op brand dus het resultaat hoop ik ook niet binnenkort al te weten 1 Houtblok behandelen en 1 niet. Hup in het vuur. Wedstrijdje wie het eerst fikt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 1 Houtblok behandelen en 1 niet. Hup in het vuur. Wedstrijdje wie het eerst fikt. leuke test, die kan ik doen.... ................................... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Is het misschien een item voor a.s zondag, een niet brandend vuutje:mad: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Is het misschien een item voor a.s zondag, een niet brandend vuutje:mad: Lijkt me interessant te zien. Wie komt, heeft twee gelijke stukken hout en heeft zin een paar dagen hout te gaan besproeien? Vuur zal er wel zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Is het misschien een item voor a.s zondag, een niet brandend vuutje:mad: Heb jij dat spul in huis? Dan kan je zo'n blok meenemen, en kijken of de die hard survivalists hem in de fik krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Heb jij dat spul in huis? Dan kan je zo'n blok meenemen, en kijken of de die hard survivalists hem in de fik krijgen. Ik heb het helaas niet hier... zit in een stom vacuum between houses... ik neem wel lucifers mee om het blok aan te steken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 @Piroska: Wat sterretjes poeder erop, lucifer erbij, ach dan brand er wel een gat in! Hoewel een niet erg realistische test. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 @Piroska: Wat sterretjes poeder erop, lucifer erbij, ach dan brand er wel een gat in! Hoewel een niet erg realistische test. hihi hoeft niet realistisch...als het maar fikt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Ik heb het helaas niet hier... zit in een stom vacuum between houses... ik neem wel lucifers mee om het blok aan te steken Dan kan je het gewoon thuis proberen toch? Met een lucifer een blok aansteken, hehe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 hihi hoeft niet realistisch...als het maar fikt! Zo doen de Mythbusters het ook! Maar ik hoorde net, dat 'ie gaat kijken voor wat waterglas. Dat wordt weer zalig aankloten, as zondag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Zo doen de Mythbusters het ook! Maar ik hoorde net, dat 'ie gaat kijken voor wat waterglas. Dat wordt weer zalig aankloten, as zondag! haha heerlijk! Ik neem mijn sterretjes mee die over zijn van nieuwjaar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Dan kan je het gewoon thuis proberen toch? Met een lucifer een blok aansteken, hehe doe ik de hele tijd al al hier hoor! het fikt als een gek....* kijkt op naar de brandblusser maar ziet dat ze daar net de schone was overheen gehangen heeft om te drogen...* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Beetje experimenteren, is het leukste wat er in met een groepje, Jaaaaaaaaaa mijn huis en schuurtje staan er nog,hahahaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Beetje experimenteren, is het leukste wat er in met een groepje, Jaaaaaaaaaa mijn huis en schuurtje staan er nog,hahahaha Nu as maandag het bijeenkomst gebouw nog. . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Beetje experimenteren, is het leukste wat er in met een groepje, Jaaaaaaaaaa mijn huis en schuurtje staan er nog,hahahaha die van mij voorlopig ook nog...:-) Jij komt ook zondag? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 23 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Nee, nee, nee, geen vuurwerk, hebben ze hier in Enschede al genoeg problemen mee gehad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piroska Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Nee, nee, nee, geen vuurwerk, hebben ze hier in Enschede al genoeg problemen mee gehad Hee! Ik neem alleen maar sterretjes mee! geen herhaling van Enschede! (pff dat rijmt, lijkt wel sinterklaas) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Volgens mij wordt het dan hooguit brandvertragend. Dit is juist! Vooral met grotere stukken hout. Natronwaterglas trekt ook water aan. het is bovendien afwasbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.