Ga naar inhoud
GENEGEERD

Colonne: Motor (scout) - Bus (Matrieel) - Auto (Achterhoede) !!Dit is een plan!!


DutchSurvival101

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
daarom kunnen stafkaarten en goede com erg belangrijk zijn en de kans is groot dat het meer een tactische verplaatsing wordt met meer verkenners

 

ja ik moet dan maar even kijken voor kaarten. ik heb een M-F groot probleem qua locatie.. ik leef 22km van een goede (1st) locatie, de rest is akkerbouw of zo klein dat je binnen 2 minuten gespot wordt.

ik denk toch dat ik naar het buitenland zou gaan??? (DE,BE,FR,LU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Toch is een basisplan met colonne geen slecht idee van @DutchSurvival101, @Jager.

Er zullen namelijk situaties zijn, waarin reizen nog wel mogelijk is.

Daar moet je ook op voorbereid zijn.

 

Alleen moet het een modulair systeem zijn, zodat je naar steeds kleinere eenheden kan terugvallen.

 

Huis - Colonne - Auto - Fiets - Fietskar - Rugzak - Survivalkit op het lichaam.

 

Dus je begint BIL.

Zodra je inziet dat, dat niet haalbaar is ga weg.

Zodra reizen in colonne niet meer mogelijk word, stap je in 1 auto, enz.

 

Fiets en motor zijn veel beter om overal doorheen te komen.

Fiets is een top-BOV: geen brandstof, meer kilometers maken dan lopen, meer spullen meenemen.

 

Dus een strak plan om mee te beginnen is:

 

Busje met fietsen en liefst nog fietskarren, want daar kan je ook mee lopen (scheelt sjouwen met een rugzak).

Als de SHTF heel acuut is, pak je de fietsen.

Haalbaar voor 4 personen.

Busje heb je al. Is die groot genoeg voor dit plan?

 

WTSHTF neem je de leiding, zoals Jager zegt. Maar beter doe je alles in overleg, dan leer je samenwerken en kom je op de beste plannen.

Het moet wel een strak geoefend plan zijn, anders weet je niet wat je moet achterlaten en meenemen, bij terugschakelen naar een kleinere module.

 

Succes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles staat of valt met HOE SNEL wil je weg en wat / wie moet er allemaal mee EN ben je alleen of willen al je buren ook vertrekken.

 

Dus voor ieder scenario een andere oplossing.

 

nou ik denk dat ik in mijn buurt als eerste moet vertreken als het nog kan.... of me huis is binnen no-time leeg ;)

woon in een niet al te vriendelijke buurt. als alles goed is geen probleem. maar zodra SHTF.. wil ik hier weg hahah :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga altijd uit van het ergste en plan de rest achterwaarts.

 

De leiding nemen was bedoeld zoals gezegd werdt dat de vrouw en schoonouders er niks van willen weten.

Willen hun er nu niks van weten dan kan je niet verwachten dat er een samenwerking is als shtf. Want deze mensen hebben er nooit over nagedacht.

Alles wat jij dus nu al bedenkt kan je gelijk ten uitvoering brengen mocht het nodig zijn.

Vijanden verwachten je nooit op een plek die onbewoonbaar lijkt. Zelfs op die weide vlakte moet een plekje zijn waar je jezelf kan ingraven.

 

@jobs : breekijzer en voorhamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot - ik kijk eerst ff naar een goede BOL en dan naar de manier van verplaatsen.

kom er een beetje achter dat ik dat niet zo goed heb bedacht als dat ik dacht... hahah :confused:

te gefocust op mijn ervaringen en ben daardoor wel me aanhang vergeten.

ik heb wel kenis en weet me grensen me aanhang velemalen minder.... hoe je het ook bekijkt dat toch iets om rekening mee te houden.....

 

maar me basis is er al. ik heb 3 routes uit de stad waar ik ook nog extra middelen heb liggen (Water/voeding en matriaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar 4per. ingraven gaat wat lastiger dan 1tje.. :cool: heb maar 1 pioniers schopje ;)

 

Daarom doe je het in de nacht, heb je een paar uur de tijd.

En wie zegt dat je nu al niet kan kijken voor een stukje waar niemamd komt en je al voorbereidingen kan treffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast gerbewoner
je kan geen oplossing bedenken als er geen probleem is ;)

 

Tuurlijk wel. Bedenk eerst de oplossing en verzin er daarna een probleem bij. Weet je meteen hoe we aan de Senseo zijn gekomen, en de LCD TV, en heel veel medicijnen, en, en, en.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...