Mariukai Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 zou het ook werken ze in gesmolten bijenwas te dopen en dan uit te laten lekker? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 zou het ook werken ze in gesmolten bijenwas te dopen en dan uit te laten lekker? Â Jazeker. Probeer alles zelf. Leuk en leerzaam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mariukai Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Ja! Maar tijdgebrek.., ik ga zsm ermee bezig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Ja! Maar tijdgebrek.., ik ga zsm ermee bezig  Basic skills zijn zeer de moeite waard om tijd voor te maken. "Sorry mensen ik moet even fikkie steken" is altijd een mooi excuus in onze kringen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Ha! Dit heb ik laatst ook gemaakt. Of het prijstechnisch niet beter is om aanmaakblokjes te maken laat ik even in het midden... Nadat ik ze in de gesmolten vaseline had gedoopt (en laten drogen) heb ik ze 2 tot 3 keer in kaarsvet gedoopt. Deze vaseline bolletjes zijn niet klef ^_^ Ze branden als een tierelier, 15-20min. Als ik ze in een tuinhaard met karton zet brandt de kachel eerder uit dan het bolletje op is. Pix als ik weer thuis ben ^_^ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Ha! Dit heb ik laatst ook gemaakt. Of het prijstechnisch niet beter is om aanmaakblokjes te maken laat ik even in het midden... Nadat ik ze in de gesmolten vaseline had gedoopt (en laten drogen) heb ik ze 2 tot 3 keer in kaarsvet gedoopt. Deze vaseline bolletjes zijn niet klef ^_^ Ze branden als een tierelier, 15-20min. Als ik ze in een tuinhaard met karton zet brandt de kachel eerder uit dan het bolletje op is. Pix als ik weer thuis ben ^_^ Â Goeie combi he? Â Probeer eens aanmaakblokjes aan te steken met een firesteel. Moet kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nomad_404 Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Goeie combi he? Â Probeer eens aanmaakblokjes aan te steken met een firesteel. Moet kunnen. Â Ja @Heksenboot, het werkt veel beter dan verwacht. Â Ik verwacht dat je aanmaakblokjes wel met een firesteel of sparker aan kan steken als je hem eerst wat oppluist (is dat een woord?) met een mes. Die witte weet ik nog zo net niet. Wellicht wel met een firesteel, maar een sparker denk ik niet. Moet het maar eens proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 maart 2015 Delen Geplaatst: 20 maart 2015 Ja @Heksenboot, het werkt veel beter dan verwacht. Ik verwacht dat je aanmaakblokjes wel met een firesteel of sparker aan kan steken als je hem eerst wat oppluist (is dat een woord?) met een mes. Die witte weet ik nog zo net niet. Wellicht wel met een firesteel, maar een sparker denk ik niet. Moet het maar eens proberen.  Proberen. Oefenen. De beste manier om dingen te weten te komen en onder de knie te krijgen. Zodra het gelukt is mag je gaan oefenen in een koud, nat, winderig bos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvanloon Geplaatst: 29 maart 2015 Delen Geplaatst: 29 maart 2015 Gewoon de vaseline inkneden in de proppen watten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.