Ga naar inhoud
GENEGEERD

Medische vaardigheden trainen


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een werkgever is ook niet een melkkoe om jouw eigen kennis te bekostigen;)

Iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid naar zichzelf en zijn dierbaren.

Frappant vind ik bijvoorbeeld dat ik meerdere mensen ken met een dikke portemonnee, die bekend zijn met hartproblemen, waarvan de partner GEEN reanimatiecursus heeft gevolgd, en liever een nieuwe auto aanschaffen dan een AED. Als dan de ambulance er een kwartier over doet bij een reanimatie dan vindt men dat erg lang duren....mooi hoor zo'n glimmende auto op de oprit en die nieuwe flatscreen aan de muur....Tutanchamon werd ook begraven met al zijn snuisterijtjes maar veel plezier zal hij er niet aan beleefd hebben.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ehbo-wezep.nl/webpages/cursus.htm 150 euro

 

http://www.112bhv.nl/bhv-cursussen/ehbo-cursus.php 570 euro

 

Zit nogal prijsverschil in kennelijk. De eerste zou ik nog kunnen bekostigen door de flatscreen op MP te zetten, de tweede... ehhhh... tja.

(Een lullige cheapo basisverzekering vergoed geen cursus)

 

'k Blijf het duur vinden voor iets wat gewoon op de middelbare school in het lespakket zou moeten. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste tijd erg veel bezig hier mee.

 

Wat betreft voor degenen die twijfelen tussen BHV en EHBO.... kies de EHBO... (tenzij je werk bhv aanbied, baat 't niet......)

 

Mijn ervaring is dat BHV'ers veel te weinig zijn opgeleid voor de meest voorkomende ongevallen. Ze leren reanimeren, een drukverbandje met een mitella en brandjes blussen.... niks meer of minder.

Zo vind ik het vreemd dat ze je bij een bhv cursus niet leren hoe je een nek moet stabiliseren. Als iemand van hoog gevallen is, is dat behoorlijk cruciaal...

 

Wat betreft je opleidingen verdiepen... begin met ehbo, voor veel cursussen is het noodzakelijk om een ehbo te hebben, zodat ze alle basisinfo kunnen overslaan.

 

Ik ben nu bezig met m'n sigma opleiding (rampenteam) en daar wordt je medisch opgeleid tot de ambu-chauffeur (niet prikken etc, maar wel dikke hulpverlener)... de beste opleiding tot nu toe op dit gebied!

 

Ik zou wel een survival-ehbo willen doen... leren hoe je iemand moet helpen zónder al die handige steriele spulletjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...