Anonyme Geplaatst: gisteren om 17:12 Geplaatst: gisteren om 17:12 Vandaag een vol wollen deken gekregen van een vriend. Deze had hij uit een woningontruiming in Duitsland. Zeer hoogwaardige kwaliteit. Zeer blij mee! Het is deze: https://ritter-decken.de/products/himalaya-yakdecke?variant=44320578076989 Het prijskaartje zat er nog aan. Met de oude prijs (200 euro) Nu zit die bijna op de 370. 1 Quote
Roel Geplaatst: gisteren om 18:03 Geplaatst: gisteren om 18:03 Ziet er goed uit. Zo iemand is i.d.d. een vriend te noemen. 👍 2 Quote
Panoramix Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Jammer dat de sneeuw al weg is . Volgend jaar maar even buiten leggen dan . 👍🏼 ( dat is de beoogde perfecte manier van reinigen) goed inpakken voor de motten hè , lijkt soms wel of ze dat op een kilometer afstand ruiken ofzo . Dan kun je het zo’n 15 jaar gebruiken of 80 jaar in de kast leggen. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Ha wij zoeken ook al een tijd echte goede wollen dekens. Ik had aardig wat wollen dekens, maar na dat ik dakloos was heb ik het weg gedaan gegeven aan daklozen die met elkaar in een pand zaten. Ik gebruikte in mijn auto op het voeteneind op te vullen en er onder te slapen, maar na het slapen ruimde ik alles brandschoon op totaal niets van de spulletje die ik had was zichtbaar in de vrij nieuwe wagen, alles was brandschoon, ja ik had ook alle tijd om het uitstekend te onderhouden. Quote
JJ&A Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 8 minuten geleden, Panoramix zei: Jammer dat de sneeuw al weg is . Volgend jaar maar even buiten leggen dan . 👍🏼 ( dat is de beoogde perfecte manier van reinigen) goed inpakken voor de motten hè , lijkt soms wel of ze dat op een kilometer afstand ruiken ofzo . Dan kun je het zo’n 15 jaar gebruiken of 80 jaar in de kast leggen. Bewaren. En misschien een goed idee om het te bewaren in vacuüm zakken met zakken droog korrels. Bij ons zou het zeker niet bewaard worden, wij hebben alleen spullen die we regelmatig gebruiken, en zeker we smachten naar uitstekende wollen dekens zijn er mee opgegroeid, tot gestikte dekens op de markt kwamen die deden het ook goed op de slaapkamers waar het ook met strenge winters vroor, met dikke lagen ijs op de binnen kant van de ramen, ja leef vocht werd goed vast gehouden door de enkel glazen ramen, ik ging het als kleine jongen van de ramen halen, en naar buiten gooien, toen begon mijn strijd al tegen vocht in huizen, en ben er goed in. Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Nou er staan nog 1200 wollen dekens te koop op marktplaats en 116 van Aabe. €23.50 is de goedkoopste volwaardige deken! echter die deken van Jak haar is zondermeer de beste kwaliteit/ warmste wol . de vraag is of je dat voor indoor thuisgebruik wel nodig hebt . Ik heb gelezen dat een deken van jakhaarwol tot -40 graden bescherming geeft . Natuurlijk als je zoiets krijgt of wilt betalen is het geweldig. Maar er zijn dus wel goedkopere alternatieven. Ik zal het mee in de gaten houden voor jou jj&a . Misschien heeft mijn moeder of buurvrouw er nog 1 liggen . Er lagen er wel sowieso twee in het bos vandaag. Dus veel kans dat er bij de kringloop nog wat te vinden valt. 1 uur geleden aangepast door Panoramix 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden En hoe onderhoud je de dekens om de volle profijt er van te behouden. Kan je meer over de dekens vertellen, als het echt zo goed is dan lopen wij er wel warm voor. En dan maar hopen als het besteld word dat je niet wordt bedonderd, want wat is de beste test om er achter te komen dat je de echte hebt gekocht. Quote
Panoramix Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Je moet ze eigenlijk niet wassen voor het beste resultaat. Maar in de sneeuw leggen zoals ik vertelde . Regelmatig luchten of een keer in de regen hangen kan ook ! Daarom dacht ik dat de kringloop ze niet aan nam . Maar blijkens het bos vandaag moet dat haast wel het geval zijn . Met wassen vervilten ze en daarmee verslijten ze en de natuurlijke vetten gaan van de wol af . Waardoor isolatie waarde het zelfreinigend effect en waterafstotende werking verdwijnt . bijna alles bestellen via internet is veilig voortaan . En bijna overal kun je ook met o.a. Klarna achteraf betalen als je het niet vertrouwd. Bij marktplaats kun je ook achteraf betalen . Je moet natuurlijk niets via TikTok of zoiets gaan kopen . Of iets van 1000 euro voor 100 euro , dan vraag je om opgelicht te worden. Vwb Op marktplaats als je een beetje bolletjes ziet op de foto is het al verwassen geweest of te oud . Teken van vervilting . jakwol is schijnbaar extra isolerend vanwege de holle haren schijnbaar en veel lichter van gewicht en veel soepeler dan schapenwol . Dus een heel eind luxer . 56 minuten geleden aangepast door Panoramix Quote
Panoramix Geplaatst: 45 minuten geleden Geplaatst: 45 minuten geleden (aangepast) Niet goed wel goed niet goed wel goed Van marktplaats. Dus kwestie van inzoomen op de foto en je ziet het vrij makkelijk. Kijk en niet goed is natuurlijk wel bruikbaar . Maar niet meer optimaal of gewoon versleten werk . Die laatste is ook nog van Aabe ( een begrip hier in Brabant) Nog eentje dan voor de verschillende weving…wel goed nou de allerlaatste 😂 hier zie je de slijtage van in de kast liggen . Kijk naar die midden vouw . maar dat zou ook van de mot kunnen zijn . Dan valt dat stuk zo uitelkaar als je er een paar keer overheen wrijft . Iig niet kopen ! Voor die €45 😱 21 minuten geleden aangepast door Panoramix Verschillende weving Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.