Bob de prepper Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Tijdens het maken van een risico analyse voor mijn persoonlijke situatie kwam ik op de volgende vraag uit; Als de electra uitvalt dan zal mijn combi ketel uitgaan. (feit) Als de gas levering stagneert, idem. Maar als alleen de water levering wegvalt, blijft een combi ketel dan werken? Het water in het verwarmingscircuit staat los van het water aanbod, en het warme water zal er natuurlijk niet meer zijn. Met andere woorden zit er bij een combiketel een addertje onder het gras dat er ook waterdruk moet zijn voor de verwarming van de woning? kan iemand mij daar meer over vertellen? alvast dank. gr. Bob Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast 2erep Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Draai de hoofdtkraan eens dicht en kijk dan is wat er gebeurd.....Bij de meeste ketels blijft je cv het doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Ik denk dat ie blijft werken maar waarom draai je niet even de hoofdkraan dicht van het water en kijk wat er gebeurd? Succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Aah 2erep je was me voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Bij ons is de cv nu kapot maar we hebben wel water alleen is het koudwater en koud binnen:( Dus je houd je waterdruk wel alleen wordt nhet niet verwarmt. Zal wat @2erep zegt binnenkort ook eens proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bob de prepper Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2012 goeie tip, ik ga binnenkort (overdag als het licht is) de hoofd kraan eens dicht doen... Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat. Bob Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Ja, de CV ketel blijft werken (3 jaar voor een installateur gewerkt bij de storingslijn ). Het is een gesloten systeem (drink daarom ook nooit, ook niet in nood, uit de radiatoren!) dus de CV kan onafhankelijk van de watertoevoer gewoon functioneren. Warm water zal niet meer lukken uiteraard. Is je gas uitgevallen, dan werkt het uiteraard beide niet meer, evenals wanneer de stroom uitvalt. Als een van beide voor kortere duur uitvalt en na het opnieuw in werking is je CV installatie niet werkt, probeer het apparaat dan te resetten, en bij stroomuitval de stekker uit het stopcontact te halen, en andersom terug te stoppen. Zorg bij de eerste echte kou meteen dat je de waterdruk van je toestel controleert! Zo blijft je huis lekker warm deze winter! (mits we on the grid blijven natuurlijk ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Ja, de CV ketel blijft werken (3 jaar voor een installateur gewerkt bij de storingslijn ). Het is een gesloten systeem (drink daarom ook nooit, ook niet in nood, uit de radiatoren!) dus de CV kan onafhankelijk van de watertoevoer gewoon functioneren. Warm water zal niet meer lukken uiteraard. Is je gas uitgevallen, dan werkt het uiteraard beide niet meer, evenals wanneer de stroom uitvalt. Als een van beide voor kortere duur uitvalt en na het opnieuw in werking is je CV installatie niet werkt, probeer het apparaat dan te resetten, en bij stroomuitval de stekker uit het stopcontact te halen, en andersom terug te stoppen. Zorg bij de eerste echte kou meteen dat je de waterdruk van je toestel controleert! Zo blijft je huis lekker warm deze winter! (mits we on the grid blijven natuurlijk ) Inderdaad, geen druk op het gesloten radiatoren circuit, geen CV die wil starten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Ja, de CV ketel blijft werken (3 jaar voor een installateur gewerkt bij de storingslijn ). Het is een gesloten systeem (drink daarom ook nooit, ook niet in nood, uit de radiatoren!) Even een vraagje, waarom geven ze als tip dat je in geval van nood ook je radiatoren kunt gebruiken om water uit te halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Heb je nog nooit gezien wat voor een water uit je cv komt. Het is inderdaad een gesloten circuit en het water wat er in zit kan wel 10 of 20 jaar oud zijn. Wanneer door een storing het water eruit gelaten wordt (en dit stinkt echt en is zwart) dan merk je pas dat dit water echt niet te gebruiken is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Even een vraagje, waarom geven ze als tip dat je in geval van nood ook je radiatoren kunt gebruiken om water uit te halen. Omdat verkeerde tips geven niet onmogelijk is... Als de installatie een week oud is of zo, kan het mogelijks zonder veel risico... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Heb toevallig pas de radiatoren leeg laten lopen ivm de cv en het viel bij ons nog mee met de kleur en geur van het water misschien geluk gehad daarmee, daarom mijn vraag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Bij een gasinstallatie ook iets langer goed dan bij een stookolie installatie (bij de laatste stinkt het gewoon naar stookolie) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Iedere radiator heeft een ontluchtingsventiel, ontlucht het maar eens, en houd een glas bij de hand om wat water op te vangen. Kijk er naar, en ruik er aan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Ow, laatste bericht je niet gelezen... Maar inderdaad, "nieuw" water kan misschien niet direct kwaad. Maar het gaat ook om (legionella) bacteriën, zelfde reden eigenlijk waarom je met alle stilstaand water op moet passen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 13 november 2012 Delen Geplaatst: 13 november 2012 Bedankt voor de info wist het niet:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Bij ons is de cv nu kapot maar we hebben wel water alleen is het koudwater en koud binnen:( Dus je houd je waterdruk wel alleen wordt nhet niet verwarmt. Zal wat @2erep zegt binnenkort ook eens proberen. gooi eens wat hout op de kachel 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 gooi eens wat hout op de kachel Zou ik graag willen maar heb geen kachel:( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 ik ben toch blij dat ik wel een kachel heb, wij hebben een half jaar in dit huis gezeten met heel weinig stroom (moest opnieuw gedaan worden) zonder cv etc dus, alleen een radio en een kachel en gelukkig stromend water, went verrassend snel, met 2 dagen waren we het helemaal gewend, alleen tja 100 kanalen tv en internet went ook erg snel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Dat is zo maar als je een tijdje geen 100 kanalen hebt mis je het ook niet meer, hebben we ook gedaan. En in het nieuwe huis in december ga ik de frontierstove halen niet voor binnen maar buiten wel lekker warm:D http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/frontier-stove-kachel/frontier-stove.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Heb toevallig pas de radiatoren leeg laten lopen ivm de cv en het viel bij ons nog mee met de kleur en geur van het water misschien geluk gehad daarmee, daarom mijn vraag Bij mij is het water zwart. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sxl2 Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 handig id om aan te leggen voor warm water in huis alleen zal je het zwembad moeten vervangen door water voorraad pomp zorgd voor voldoende druk handig dus als ook ons gas weg valt en die kans is even groot als het water Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.