Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het weer voorspellen


nvd72

Aanbevolen berichten

Schoonvader deed vroeger iets met maan standen om het weer te voorspellen,het weer van volle maan zou bij bepaalde omstandigheden een of twee weken het zelfde blijven,hij had het verbazingwekkend vaak goed maar op internet kan ik er nooit iets over vinden.

Iemand die er iets meer van weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@zwellever Hieronder een aantal uitspraken die ik heb gevonden.

- Blaast de noorderwind met een decembermaan(nieuwe maan), dan houdt de winter vier maan den aan.

- Kring om de maan, regen komt aan.

- Is om de maan geen rand, dan houdt het weer nog langer stand.

 

Ook zegt mijn vader altijd dat het weer op de dag van volle maan een indicatie is voor het weer naar de aankomende volle maan. Vb. als het de hele dag helder is dan zal het een mooie maand worden. Is het wat afwisselend weer, dan zal de maand ook afwisselend zijn. etc. etc. Geld niet voor temperaturen, maar alleen voor weertypes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nu zelf het weer bekijken, ook makkelijk als je geen weerbericht kunt ontvangen.

 

Het is een eeuwenoude kennis, maar alleen nog maar bij oude boeren of schippers bekend.

 

Maar nu weer oude kennis op halen op de volgende link;

 

Er zijn 10 soorten wolken, als u deze kent en de hoogte inschat weet u in principe het weer voor de dag.

 

Met een plaatje van de verschillende soorten wolken op de link

 

 

 

Nu weer oude kennis op halen op de volgende link;

http://www.survivallife.com/2013/04/25/head-for-the-hills/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...