Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag]: Betreft: Luchtledige ruimte (volledig onafhankelijk)


SUSt

Aanbevolen berichten

Stel je zou voldoende middelen hebben om ergens een bunker te bouwen die hermetisch dicht is.En met een relatief bruikbaar oppervlak van bv +-3000 m².Zou het dan mogelijk zijn met algen een eigen zuurstof plant te maken.dus met andere woorden welk water opp (met algen) heb je nodig om 1 mens van zuurstof te voorzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

een mens heeft gemiddeld 30m3/h zuurstof nodig bij lichte fysieke arbeid.

 

Om één O2-molecuul en één CO2-molecuul te produceren moeten planten uit het zonlicht zo’n 10 lichtfotonen halen. Over het algemeen benutten planten echter nog geen procent van al het zonlicht dat op hun bladeren valt. Alleen zeer effectieve planten halen de 3%. De meting van de fotosyntheseratio van de plant gebeurt doorgaans door zijn O2-productie of CO2-opname te meten

 

algen.jpg

 

Hoeveel alg je nodig hebt voor deze ruimte kan ik zo snel niet ontdekken. Maar met bovenstaande foto wil ik wel aangeven dat er vele alternatieve methodes zijn om algen te kweken op beperkte ruimte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pretletter

Nee niet mogelijk. Om te beginnen heb je bizar veel licht nodig, en als de algen een klein beetje dichtheid krijgen, laten ze licht niet meer door. Men experimenteerd hier wel op, maar tot nu toe zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een mens heeft gemiddeld 30m3/h zuurstof nodig bij lichte fysieke arbeid.

 

Om één O2-molecuul en één CO2-molecuul te produceren moeten planten uit het zonlicht zo’n 10 lichtfotonen halen. Over het algemeen benutten planten echter nog geen procent van al het zonlicht dat op hun bladeren valt. Alleen zeer effectieve planten halen de 3%. De meting van de fotosyntheseratio van de plant gebeurt doorgaans door zijn O2-productie of CO2-opname te meten

 

algen.jpg

 

Hoeveel alg je nodig hebt voor deze ruimte kan ik zo snel niet ontdekken. Maar met bovenstaande foto wil ik wel aangeven dat er vele alternatieve methodes zijn om algen te kweken op beperkte ruimte

 

 

ik vroeg me af van welke website dat je deze afbeelding gehaald hebt.Zodat ik eventueel op mijn gemak eens kan rond neuzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper

Even uit nieuwsgierigheid (mag ook per PM). Heb jij een bunker of locatie waar je concreet mee bezig bent?

 

 

Bunkerprepper

 

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.

Methods are many, principles are few;

Methods always change, priciples never do.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een luchtledige ruimte ga je dood..

 

Er zijn diverse processen (zie de lifesupport systemen die nasa gebruikt) om ademlucht in een ruimte te krijgen, en telkens weer te verversen.. het kost flink wat energie.. en andere bronnen, Het is alleen niet erg goedkoop en praktisch te bouwen..

 

Maar je krijgt het idee van rebreather systemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een hermetisch afgesloten bunker maakt met een sterk alleswerend glas aan de opperzijde, zou het mogelijk zijn. Het dag en nacht cyclus zou dan constant zijn voor de algen of andere planten. Eventueel met folie, alsof het net lijkt dat op het dak ook cement of zoiets dergelijks is maar gewoon zonlicht doorlaat, maar ik weet niet of zulke folie bestaat. Je ziet weleens op bussen een soort folie zitten waar je van buitenaf niet naar binnen kunt kijken maar of het het zonlicht ook dermate tegenhoud? Rijd nooit met bussen dus dat weet ik niet. En ik denk dat algen ultaviolet licht nodig heeft of werken ze ook goed met gewoon licht? Anders zou zo'n folie best een uitkomst bieden. Test het uit zou ik zeggen voordat je dit idee zo klakkeloos over wilt nemen met je bunker.

 

Eventueel een luchtfilter op het dak plaatsen die werkt op zonneënergie die toch een beetje zuurstof de bunker inpompt als de algen net te weinig zuurstof zouden produceren voor één persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pretletter

lol, ja die zijn HEUL anders zie mn vorige post, het wordt te dik en laat geen licht meer toe en sterft af. Je krijgt er gewoon niet genoeg licht in. Het is iets heel anders als "gewone"planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...