Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koken of filteren


X-11

Aanbevolen berichten

Dat dacht ik ook, maar blijkbaar (volgens Wikipedia) is zonlicht (UV/IR straling) krachtig genoeg om ziekteverwekkers inactief te maken. Sterker nog: een hogere temperatuur zorgt voor meer efficiëntie. Ik moet me er alleen ook nog eens goed in verdiepen hoor, maar het lijkt me in ieder geval al het overwegen waard als extra toevoeging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar (volgens Wikipedia) is zonlicht (UV/IR straling) krachtig genoeg om ziekteverwekkers inactief te maken. Sterker nog: een hogere temperatuur zorgt voor meer efficiëntie. Ik moet me er alleen ook nog eens goed in verdiepen hoor, maar het lijkt me in ieder geval al het overwegen waard als extra toevoeging.

 

Het is sowieso het proberen waard bij gebrek aan beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen waterfilter, daar moet nog een plekje voor komen in onze begroting ;)

 

Ons plan is water filteren (koffiefilter) en koken.

 

Destilleren kan best een keer, maar als je altijd gedestilleerd water drinkt dan is dat niet zo gezond volgens mij. (iets met osmose en rode bloedcellen)

Hallo @eva1986 aangezien jij erg leeft van en met de natuur is een Bio Sand Filter misschien eerst iets voor jou? Die kun jij vast wel zelf maken

http://paksc.org/pk/our-projects/item/743-bio-sand-water-filter-2010.html

 

http://pdfcast.org/download/bioradical-biosand-filter-research-poster.pdf

 

Dit is een hele eenvoudige met twee petflessen:

http://visual.ly/biosand-filter

@CityPrepper heeft ook al een link geplaatst naar een zandfilter

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames en heren,

 

Check svp even (nou ja, even..) het sticky bericht 'Welke waterfilter' onder Survival Gear.

Want jullie gaan hier een discussie herhalen die al uitgebreid gevoerd is!

Daar staat enorm veel info over UV-filteren ja/nee, zelfgemaakte filters etc etc.

 

Hoogachtend,

een van uw moddereters

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames en heren,

Check svp even (nou ja, even..) het sticky bericht 'Welke waterfilter' onder Survival Gear.

Want jullie gaan hier een discussie herhalen die al uitgebreid gevoerd is!

Daar staat enorm veel info over UV-filteren ja/nee, zelfgemaakte filters etc etc.

Hoogachtend,

een van uw moddereters

 

Ik had het dus al wel gezien dat er twee waren. maar ik weet dan niet meer waar het wel of niet te posten als ik hierover iets heb gevonden! Dus sorry voor het dubbel reageren. Ik heb deze post niet zelf aangemaakt.. Weet ook nog niet hoe ik allen die link kan vinden naar zo'n bericht in een andere post...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het dus al wel gezien dat er twee waren. maar ik weet dan niet meer waar het wel of niet te posten als ik hierover iets heb gevonden! Dus sorry voor het dubbel reageren. Ik heb deze post niet zelf aangemaakt.. Weet ook nog niet hoe ik allen die link kan vinden naar zo'n bericht in een andere post...

 

Ik begrijp het helemaal!

Er zijn nog meer waterfilter-draadjes en wij beraden ons op de vraag of we ze simpel bij elkaar kunnen vegen of dat de chaos binnen de resultaatdraad dan nog groter is geworden.

 

Soms zijn er nuanceverschillen qua inhoud en bepaalt dat je keuze.

Ik zou zeggen: in geval van aarzeling, ga dan verder met posten in de populairste draad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een omgekeerde osmose pomp kan je zoutwater veranderen naar zoet. Wordt alleen geen filter genoemend, maar werkt met een membraan en druk.

 

Dank voor de aanvulling. Bevriezen van zout water drijft ook het zout eruit. In de winter dus ook een optie om zout water in zoet water te veranderen. Geen idee echter van het zoutgehalte wat dan achterblijft, Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil even iedereen aandringen het topic "Welk waterfilter?" door te lezen alvorens over te gaan tot aankoop van een waterfilter. Ook als je er een hebt is het wellicht handig die door te lezen. Er staat belangrijke informatie in. Er bestaan bijvoorbeeld wel degelijk waterfilters die ook virussen wegfilteren (en niet eens zo duur zijn), en Berkey is helemaal niet zo geschikt is als dat je wellicht denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...