Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is dit goedkoop?


kees

Aanbevolen berichten

Heb via een veilingsite dit gewonnen voor net geen 20 euro.

 

 

complete kampeer set:

tent

2 matjes

2 slaapzakken

 

Adviesprijs wat erbij stond was €110,00 maar dat moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen

 

Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: voor mij gaat het niet zozeer om de prijs maar vooral om de kwaliteit van het spul. Als je tent lekt istie waardeloos en als de matjes en de slaapzakken niet van goede kwaliteit zijn dan kun je nog zo sterk zijn en in goede conditie, na een paar dagen ben je gewoon een wrak.

Als de totale adviesprijs €110 was dan zal het waarschijnlijk niet veel soeps zijn en als je leven er van af kan hangen zou ik het risico niet nemen.

 

En misschien zit ik er helemaal naast. Daar kun je achter komen door in een nat en winderig herfstweekend met het spul te gaan kamperen. Kijk maar wat er gebeurt; lig je lekker droog in je tent op je zachte matje in een warme slaapzak? Prima! Lekken de naden van de tent niet na een paar nachten stevige wind en regen? Mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Fleece kan vocht beter transporteren en als het nat wordt droogt het sneller.

 

Van het zomer was het ff heel erg koud met kamperen.(4 graden 's nachts). Ik heb toen in de normale slaapzakken bij de kinderen een fleecedeken gelegd. Gewoon een simpele fleece deken van de wibra. Maar het werkte wel. Duseerst kind, dan daarboven de fleece deken en dan de slaapzak dichtritsen.

 

Kost niet veel maar is wel lekker warm.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: voor mij gaat het niet zozeer om de prijs maar vooral om de kwaliteit van het spul. Als je tent lekt istie waardeloos en als de matjes en de slaapzakken niet van goede kwaliteit zijn dan kun je nog zo sterk zijn en in goede conditie, na een paar dagen ben je gewoon een wrak.

Als de totale adviesprijs €110 was dan zal het waarschijnlijk niet veel soeps zijn en als je leven er van af kan hangen zou ik het risico niet nemen.

 

En misschien zit ik er helemaal naast. Daar kun je achter komen door in een nat en winderig herfstweekend met het spul te gaan kamperen. Kijk maar wat er gebeurt; lig je lekker droog in je tent op je zachte matje in een warme slaapzak? Prima! Lekken de naden van de tent niet na een paar nachten stevige wind en regen? Mooi!

 

Ik heb jaren (minsten 7 jaar) in een simpele iglo tent van de bristol geslapen. 35 gulden heeft ie me gekost. En hij heeft zelfs een zware mistral wind overleefd. Soms is goedkoop echt geen duurkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het zomer was het ff heel erg koud met kamperen.(4 graden 's nachts). Ik heb toen in de normale slaapzakken bij de kinderen een fleecedeken gelegd. Gewoon een simpele fleece deken van de wibra. Maar het werkte wel. Duseerst kind, dan daarboven de fleece deken en dan de slaapzak dichtritsen.

 

Kost niet veel maar is wel lekker warm.

 

Ik bedoelde ook dat het werkt.

 

Fleece

+ Goedkoop

+ Warm

+ Snel drogend (dus mufheid gaat er snel uit)

+ Vochtig werkt het nog

+ Indien te nat, kan je het uitwringen

- Veel volume voor weinig warmte

- Niet super duurzaam

- Smelt bij hitte (Smelt plekken door vonken bij een kampvuur.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren (minsten 7 jaar) in een simpele iglo tent van de bristol geslapen. 35 gulden heeft ie me gekost. En hij heeft zelfs een zware mistral wind overleefd. Soms is goedkoop echt geen duurkoop.

 

Kwestie van verwachtingen die je van je materiaal hebt. Als alpinist heb ik veel hogere eisen voor stevigheid, wind/waterdicht, gewicht en volume. Falen van materiaal is in mijn hobby potentieel levensbedreigend. Daarvoor betaal ik een prijs voor een hogere kwaliteit. Die prijs betaal ik graag om meer zekerheid te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zegt die man in die video dat die Lidl-tent aerodynamisch is.

 

Sorry, ik ga nooit meer dan 500 euro voor een tent uitgeven tenzij je daar een weeshuis in kan herhuisvesten.

 

Stel je hebt zonder preps een overlevingskans van 10% WTSFTF maar je kunt dit verhogen tot 40% met een zo goedkoop mogelijk uitrusting. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om de beste spullen aan te schaffen die je kunt betalen (laten we zeggen tien keer zo duur als de goedkope preps) waardoor je tot 70% overlevingskans komt. Wat zou je dan doen?

 

Ik kijk zelf niet zozeer naar het bedrag van iets, maar meer in hoeverre het mijn overlevingskans zal vergroten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je hebt zonder preps een overlevingskans van 10% WTSFTF maar je kunt dit verhogen tot 40% met een zo goedkoop mogelijk uitrusting. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om de beste spullen aan te schaffen die je kunt betalen (laten we zeggen tien keer zo duur als de goedkope preps) waardoor je tot 70% overlevingskans komt. Wat zou je dan doen?

 

Ik kijk zelf niet zozeer naar het bedrag van iets, maar meer in hoeverre het mijn overlevingskans zal vergroten.

 

Ik denk dat het verschil ook zit in de ervaring met materiaal. Een goedkope tent kan het prima uithouden. Ik heb zelf een heerlijke 3 persoons tent, met lekker stevige vloer. Heeft de nodige weer en mishandelingen gehad en doet het nog prima. Hij weegt wel 5kg en neemt veel ruimte in beslag. Leuk op de camping/festival,etc. Maar als je dat gecombineerd met andere materiaal 25km moet lopen, dan heb je op eens andere eisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je hebt zonder preps een overlevingskans van 10% WTSFTF maar je kunt dit verhogen tot 40% met een zo goedkoop mogelijk uitrusting. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om de beste spullen aan te schaffen die je kunt betalen (laten we zeggen tien keer zo duur als de goedkope preps) waardoor je tot 70% overlevingskans komt. Wat zou je dan doen?

 

Ik kijk zelf niet zozeer naar het bedrag van iets, maar meer in hoeverre het mijn overlevingskans zal vergroten.

 

Die tenten van Bever zwerfsport zijn bedoeld om te gebruiken onder extreme omstandigheden in andere werelddelen.

 

Hier in Nederland is het uitzonderlijk als je windkracht 10 hebt en gezien de hoge mate van urbanisatie van dit land is er altijd wel een bouwwerk waar je achter kan schuilen. We hebben hier geen uitgestrekte toendra's of woestijnen die zich duizenden kilometers uitstrekken zonder zelfs een grashalm om je achter te verschuilen.

 

Aangezien ik sowieso nooit buiten Europa reis heb ik dat soort extreme preps niet nodig. YMMV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast armageddon
Stel je hebt zonder preps een overlevingskans van 10% WTSFTF maar je kunt dit verhogen tot 40% met een zo goedkoop mogelijk uitrusting. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om de beste spullen aan te schaffen die je kunt betalen (laten we zeggen tien keer zo duur als de goedkope preps) waardoor je tot 70% overlevingskans komt. Wat zou je dan doen?

 

Ik kijk zelf niet zozeer naar het bedrag van iets, maar meer in hoeverre het mijn overlevingskans zal vergroten.

 

Helemaal mee eens !

Ik koop iets van goede kwaliteit of ik laat het liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...