dR3 Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Al denk ik dat het bij de pijnboom eerder zoden aan de dijk zet dan bij een oerhollandse den Greener Van wikipedia: "De naam 'den' komt soms voor in verwante geslachten. Een vroegere benaming is "pijnboom" of "mastboom"." Wat bedoel je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Hier enkele eikel recepten van koffie tot brood. De koffie smaakt misschien niet zoals koffiebonen maar tijdens SHTF moeten we niet al te kieskeurig zijn. http://plazilla.com/eetbare-eikels-lekkere-recepten-en-weetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renanim Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Deze heb ik vorige week al even bekeken, top tien giftigste planten in NL : http://www.dekruidhof.nl/verhalen/de-top-tien-van-giftigste-planten.html met fotos Een flinke diarree veroorzakende plant kan ook handig zijn om toe te voegen aan een paar levensmiddelen in de voorste kist... Wanneer die dan als eerste wordt gestolen door een dief weet je dat die daarna een tijdje is uitgeschakeld :-) zelf dan wel goed onthouden waar je hebt in gedaan! De bes van de sporkenhout boom is daar heel goed voor, racekak gegarandeerd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 2 november 2012 Delen Geplaatst: 2 november 2012 Van wikipedia: "De naam 'den' komt soms voor in verwante geslachten. Een vroegere benaming is "pijnboom" of "mastboom"." Wat bedoel je? Ach ja, taalpuristen;) Pijnbomen komen niet al te veel voor, maar dat begreep je vast wel haha. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Ach ja, taalpuristen;) Pijnbomen komen niet al te veel voor, maar dat begreep je vast wel haha. Greener Hmm misschien maakte je een grapje, in je vorige post, die ik niet snap. In dat geval zou mijn vorige opmerking inderdaad een beetje flauw zijn, maar welgemeend: een pijnboom is een den. Pinetree komt vast van het oer-Hollandse woord Pijnboom (of andersom). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 @dR3: In de "groene wereld" gebruik je de naam den voor alle dennen. De pijnboom gebruik je als naam voor het gemak voor de parasolden, de den dus die de pijnboompit voortbrengt. Ik dacht dat die link wel gemaakt kon worden dus mijn fout Greener 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.