drempler Geplaatst: maandag om 16:33 Geplaatst: maandag om 16:33 (aangepast) Hallo, Iemand nog tips voor vlees conserven? Ik moet binnenkort mijn oude voorraad opmaken/vernieuwen. Afgelopen week heb ik deze geprobeerd: https://www.ah.nl/producten/product/wi570293/coertjens-gehaktballen-in-tomatensaus https://www.ah.nl/producten/product/wi400377/salland-boterhamworst https://www.ah.nl/producten/product/wi320847/salland-ham De gehaktballen en de ham zijn warm echt prima te doen, bothermaworst is tot nu toe de beste die ik tot nu toe uit blik heb gehad. Maar het blijft het echte typische kant en klare seperatoren vlees misschien heeft er iemand een tip voor een hoge kwaliteit ingblikt vlees product? maandag om 16:34 aangepast door drempler Quote
JJ&A Geplaatst: dinsdag om 06:39 Geplaatst: dinsdag om 06:39 Misschien weet @mevr.Grijpstra, @mien zuinig of @Roel dat. Quote
Roel Geplaatst: dinsdag om 10:04 Geplaatst: dinsdag om 10:04 Er zijn tegenwoordig best een aantal merken die redelijk goede vleesproducten in blik verkopen. "Van de slager" van o.a. Poiesz is vrij goed. Tenminste, naar mijn smaak....😊 Er zijn van dat merk meer vleesvarianten te koop. Runderlappen , babi pangang e.d. Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: dinsdag om 10:04 Geplaatst: dinsdag om 10:04 @drempler , https://zorgnatuur.nl/vlees/vleespakket-varkensvlees/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAs5i8BhDmARIsAGE4xHylhfbkOSZ-XpPYbdRM1LhACl0RDQcl6e4ZPrFKNgZqDC6Bz1D__W4aAkEdEALw_wcB zoiets ,bijvoorbeeld? google ff op vlees in blik kopen. of vraag bij een slager/keurslager die blikken soms zelf ook voor je in. er is ,met wat zoeken, best iets meer dan het standaard separatorvlees te vinden. succes ! Quote
drempler Geplaatst: dinsdag om 11:03 Auteur Geplaatst: dinsdag om 11:03 58 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei: @drempler , https://zorgnatuur.nl/vlees/vleespakket-varkensvlees/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAs5i8BhDmARIsAGE4xHylhfbkOSZ-XpPYbdRM1LhACl0RDQcl6e4ZPrFKNgZqDC6Bz1D__W4aAkEdEALw_wcB zoiets ,bijvoorbeeld? google ff op vlees in blik kopen. of vraag bij een slager/keurslager die blikken soms zelf ook voor je in. er is ,met wat zoeken, best iets meer dan het standaard separatorvlees te vinden. succes ! Zover ik het zie is dat een rauw vlees pakket, ik zoek echt kant en klaar kwaliteits vlees in blik. Quote
drempler Geplaatst: dinsdag om 11:17 Auteur Geplaatst: dinsdag om 11:17 1 uur terug, Roel zei: Er zijn tegenwoordig best een aantal merken die redelijk goede vleesproducten in blik verkopen. "Van de slager" van o.a. Poiesz is vrij goed. Tenminste, naar mijn smaak....😊 Er zijn van dat merk meer vleesvarianten te koop. Runderlappen , babi pangang e.d. Hellaas, de slagers hier in de buurt zijn geen echte slagers maar gewoon "speciaal zaken" die allemaal hetzelfde product verkopen. Ik heb zojuist hier is wat besteld: https://www.kaasenworst.nl/vlees-in-blik-biologisch-vlees-in-blik.html Poiesz zal ik ook is naar kijken. 1 Quote
Red Geplaatst: woensdag om 12:48 Geplaatst: woensdag om 12:48 Je kunt vlees goed drogen. Verder heb ik geen ervaring met wecken of inblikken. Maar dat zijn ook prima methoden. Quote
mien zuinig Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Oh ja deze is ook interessant, Ik heb vlees gewekt maar dat moet heel lang op het gas. Of je moet 3 uur in een gewone pan en anders anderhalf uur in een hogedrukpan. Het is heel lekker en naarmate het staat wordt het nog lekkerder, dus ik doe het nog steeds wel voor al met kip, en tong. Maar ik ben ook begonnen aan vlees in het zout zetten, droogzouten is voor de langere termijn, natzouten is hooguit voor een half jaar of 8 maanden. Ik wil altijd het onderste uit de kan dus ik heb voor droog zouden gekozen. Mijn eerste keer het is veels te zout maar dat geeft niet dat kan je eruit weken, en eentje heel kort de kook erover en dan is het oké. Ik heb gezien hoe het zit met de verhoudingen om een richtlijn te hebben en ik gaat nog een keer doen 1 Quote
mien zuinig Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden 3 minuten geleden, mien zuinig zei: Oh ja deze is ook interessant, Ik heb vlees gewekt maar dat moet heel lang op het gas. Of je moet 3 uur in een gewone pan en anders anderhalf uur in een hogedrukpan. Het is heel lekker en naarmate het staat wordt het nog lekkerder, dus ik doe het nog steeds wel voor al met kip, en tong. Maar ik ben ook begonnen aan vlees in het zout zetten, droogzouten is voor de langere termijn, natzouten is hooguit voor een half jaar of 8 maanden. Ik wil altijd het onderste uit de kan dus ik heb voor droog zouden gekozen. Mijn eerste keer het is veels te zout maar dat geeft niet dat kan je eruit weken, en eentje heel kort de kook erover en dan is het oké. Ik heb gezien hoe het zit met de verhoudingen om een richtlijn te hebben en ik gaat nog een keer doen Voor mij is het ook heel bruikbaar, omdat ik gewoon twee plakjes rundvlees eraf kan snijden. En niet een pakje hoeft te openen, vervolgens te braden en onder het vet weg te zetten, en het beschimmeld terug te vinden omdat ik gewoon niet veel vlees eet. Zakje voor zakje invriezen is niet praktisch voor iemand met weinig overzicht. Ik heb 4 kilo vlees ongeveer bewerkt, dat is heel erg veel in het begin zeker als je het teveel in zout zet, maar ik wist vanuit mijn zoektochten dat dat niet zoveel kwaad kan. Ja als je het gaat hebben over de kwaliteit behouden, dan moet je ook gewoon naar de slager gaan en gelijk opeten, Ik heb daar geen moeite mee, het vlees verandert ook van structuur omdat hij doorgaat hij wordt bewerkt door het zout en dat schijnt best gezond te zijn. Quote
mien zuinig Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 59 minuten geleden, mien zuinig zei: Voor mij is het ook heel bruikbaar, omdat ik gewoon twee plakjes rundvlees eraf kan snijden. En niet een pakje hoeft te openen, vervolgens te braden en onder het vet weg te zetten, en het beschimmeld terug te vinden omdat ik gewoon niet veel vlees eet. Zakje voor zakje invriezen is niet praktisch voor iemand met weinig overzicht. Ik heb 4 kilo vlees ongeveer bewerkt, dat is heel erg veel in het begin zeker als je het teveel in zout zet, maar ik wist vanuit mijn zoektochten dat dat niet zoveel kwaad kan. Ja als je het gaat hebben over de kwaliteit behouden, dan moet je ook gewoon naar de slager gaan en gelijk opeten, Ik heb daar geen moeite mee, het vlees verandert ook van structuur omdat hij doorgaat hij wordt bewerkt door het zout en dat schijnt best gezond te zijn. Quote
mien zuinig Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Zojuist, mien zuinig zei: Je ziet dat het dik in het zout ligt, dat moet beter worden, maar dit is erg lang houdbaar. Quote
mien zuinig Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 3 minuten geleden, mien zuinig zei: Quote
mien zuinig Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Ik ben op het vlees zouten gekomen door mijn vriendin, die door de bossen van Birma is komen wandelen naar Thailand op de vlucht voor het geweld, daar jarenlang in een vluchtelingenkamp gezeten te hebben zijn ze in Nederland aangekomen. En deze reis heeft waarschijnlijk langer dan 20 jaar geduurd, en haar zus die gebruik deze techniek nog met vis en Spek als delicatesse, en dat stak mij enorm aan. Mijn vriendin moest wel lachen toen ze mijn vlees zag en zei: Oei dat is veel zout, maar toen ze de binnenkant van het spek zag zei ze: dat ziet er goed uit. Het valt mij op dat deze mensen heel gezond in Nederland zijn gekomen maar na 4 jaar is vooral de moeder ziek geworden in de nieren en dit zelfde proces zie ik ook bij mensen uit Iran. Twijfel dus niet zo snel aan hun methode door onze wetenschap, bij mij ligt dat vlees nu een maand, Ik eet er regelmatig van, dan snijd ik gewoon een stukje af dat moet weken twee keer spoelen en een keer uitkoken omdat het te zout is. Uit onzekerheid smeer ik het gesneden deel in met de Pekel wat ervan afgekomen is maar in principe hoeft dat niet. Toen ik mij in deze informatie verdiepte las ik de voedingsstoffen van het vlees extreem goed bewaard blijven tijdens deze behandeling, alleen teveel aan zout is minder lekker als dat je het evenwicht tussen het vlees en het zout goed onder de knie heb, maar dat komt nog wel. Jullie kunnen je toch wel voorstellen dat ik hier normaal niet over spreek? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.