mien zuinig Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Op 16-10-2024 om 07:55, mevr.Grijpstra zei: Niet ! Niets meer betalen!! enkel kopen wat nodig is om in leven te blijven ,en dat proberen te voldoen via ruilen. indien kopen niet mogelijk is ,dan wordt het desnoods zoeken. Zou dit lukken in een apartment? Voor deze situatie heb ik een rugzak en pop up tent Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Als de banken op slot gaan en het financieel systeem instort. Zal er niemand zijn die u uit uw huis of appartement zet. Dan heeft de overheid andere prioriteiten. En ook de werknemers bij verhuur bedrijven hebben dan andere dingen te doen dan werken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november 17 uren geleden, mien zuinig zei: Zou dit lukken in een apartment? geen huur meer betalen bedoel je? vast wel. want je kan dan niet eens betalen ! niemand kan dan nog iets betalen. je zal er heus niet worden uitgezet,maak je geen zorgen ! al is een tentje hebben altijd handig ! 👍 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roely Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november @Madeliefje het goud bij die bank is geen fysiek goud. Check het nog maar eens goed. Internet plat ..en je hebt niks meer ook je creditcard is waardeloos. Kennis is macht, een survival boek of Winkler Prins 😃 is een mooi ruilmiddel. En Koop fysieke metalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november 1 uur geleden, Roely zei: @Madeliefje het goud bij die bank is geen fysiek goud. Check het nog maar eens goed. Internet plat ..en je hebt niks meer ook je creditcard is waardeloos. Kennis is macht, een survival boek of Winkler Prins 😃 is een mooi ruilmiddel. En Koop fysieke metalen. Welke bank bedoel je dan? En waar kan ik het dan checken? Blijkbaar weet jij meer! Dus graag je onderbouwing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november Inderdaad wat @Roely zegt, Vaak is dit "goud" alleen op papier. Of goud wat fysiek in Zwitserland ligt. Dan heb je op papier wel goud, maar daar kan je niet bij komen. 6 uren geleden, Roely zei: Kennis is macht, Ben ik ook mee eens, alles wat je kunt kan je als ruilmiddel inzetten: Bijvoorbeeld Kleding herstellen of houtbewerking Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november @Madeliefje u kunt als test, de bank/goudkluis bellen. Dat u het goud (mogelijk) fysiek wilt hebben of langskomen om uw goud te bekijken. Dan hoort u of dit mogelijk is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 4 november Auteur Delen Geplaatst: 4 november Jullie weten niet eens bij welke goudkluis ik zit! Allemaal aannames. Mijn goud en zilver daar in de kluis is een belegging en maar een beperkte backup omdat ik er niet direct bij kan. En ja gewone banken hebben geen goudopslag dat weet iedere wakkere. Het antwoord van Roely zal wel niet komen. Ben benieuwd.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 4 november Auteur Delen Geplaatst: 4 november 11 uren geleden, gerard zei: @Madeliefje u kunt als test, de bank/goudkluis bellen. Dat u het goud (mogelijk) fysiek wilt hebben of langskomen om uw goud te bekijken. Dan hoort u of dit mogelijk is. Allang gedaan natuurlijk. Is netjes bezorgd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 4 november Delen Geplaatst: 4 november Vandaar dat ik ook aangeef dat het "vaak" op papier is.😅 Ik ben heel voorzichtig met het woord "altijd" omdat; - er uitzondering zijn - en ik ook niet alles weet 😉 Goed om te lezen dat uw goud fysiek bestaat. En het geen papieren belofte is. Ik wil ook niemand beledigen, iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Mijn mening of denkwijze klopt ook niet altijd. Ik leer elke dag bij. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 5 november Auteur Delen Geplaatst: 5 november https://invezz.com/nl/nieuws/2024/11/05/doge-toespraak-van-elon-musk-geeft-dogecoin-een-boost-terwijl-bitcoin-en-ethereum-dalen-na-amerikaanse-verkiezingen/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 5 november Delen Geplaatst: 5 november Ik ben zelf niet zo thuis in de cryptovaluta. De waarde is lastig te voorspellen, en soms na een bericht op socialmedia van bekende personen stijgt of daalt de koers flink. De mensen die vroeg zijn ingestapt hebben een mooi rendement opgebracht. Ik zou er niet in durven instappen, misschien heb ik er geen verstand van. Mij lijkt het speculatie, je koopt "aandelen" in de hoop dat ze meer waard worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 6 november Delen Geplaatst: 6 november Op 3-11-2024 om 15:15, Roely zei: Internet plat ..en je hebt niks meer ook je creditcard is waardeloos. dat geldt natuurlijk voor "gewoon" geld ook. en voor de bang.kpas. en eigenlijk voor alles wat digitaal geregistreerd staat. internet plat...en je "hebt" niks meer. want je kunt niks meer bewijzen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roely Geplaatst: zaterdag om 09:31 Delen Geplaatst: zaterdag om 09:31 Op 4-11-2024 om 09:28, Madeliefje zei: Jullie weten niet eens bij welke goudkluis ik zit! Allemaal aannames. Mijn goud en zilver daar in de kluis is een belegging en maar een beperkte backup omdat ik er niet direct bij kan. En ja gewone banken hebben geen goudopslag dat weet iedere wakkere. Het antwoord van Roely zal wel niet komen. Ben benieuwd.. Jammer dat er op deze wijze gereageerd wordt. Het ging mij niet om uw persoonlijke zaak, maar om de algemene misvatting. Ik weet inderdaad niet welke bank u heeft. Ik weet wel dat vrijwel geen een bank meer. Fysiek goud aanbied, buiten Rotterdam. De abn Amro en Rabo dnb enz geven alleen nog etf's uit. De bank in Amsterdam waar de meeste mensen ooit fysiek goud kochten/ onder brachten is jaren terug gestopt. Je kon toen of je goud daar snel ophalen , of je kreeg er een certificaat voor. ( Mooie munten of sieraden was je kwijt, slechts de goudwaarde kreeg je gecertificeerd) Ik wilde jou daar enkel op attenderen. Ik heb velen gesproken die dachten dat ze goud hadden gekocht bij een bank, maar niet beseften dat ze slechts een "optie" op goud hadden. Een ander vervelend/ geïriteerd punt wat u aandraagt, te weten gewone banken hebben geen goud kluis. Wat dan elke wakkere zou weten. Is juist het geen ik bedoelde. Binnen elke gemeente is er wel een bank die kluisjes verhuurd, het staat u vrij om uw gekochte fysieke metalen, daarin op te bergen natuurlijk. Dus u koopt in Rotterdam of bij het goud huis , goud zaken, goudwissel kantoor enz iets van fysiek goud. En dat kun je in je gehuurde bankkluisje leggen. Waar u dus wel ten alle tijden de beschikking over kunt hebben. Besef wel dat al die banken dit al jaren aan het afbouwen zijn 😉 Het wordt dus steeds lastiger om een kluisje te huren, daar waar het 20 a 30 jaar geleden, de normaalste zaak van de wereld was. Moraal van het verhaal met beleggen in fysiek goud, met terugkoop garantie. Is meer een marketing truc. En staat ver af van particulier bezit. Bovendien verliest u daarmee ook het aspect dat bv bepaalde munten of sieraden een hogere waarde/ rendement kunnen hebben dan, wat ze vertegenwoordigen aan goud gehalte. Uw verhaal en mijn visie staan los van elkaar. Maar zou dus wel vervelende raakvlakken kunnen hebben , waar u zelf niet bewust van zou kunnen zijn geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: maandag om 15:59 Auteur Delen Geplaatst: maandag om 15:59 Goldrepublic werkt zeer goed. Daar koop je fysiek goud en zilver. Ter plaatse opslag of laten verzenden of weer terug verkopen. Ze worden gecontroleerd door de overheid en hebben een verzekering tot 100000euro. https://langzaamrijker.nl/beleggen/review-mijn-ervaring-met-goldrepublic/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: maandag om 21:55 Delen Geplaatst: maandag om 21:55 Op 29-10-2024 om 21:41, gerard zei: Huur zal "gewoon doorgaan" in geval van een oorlog o.i.d. Maar als het financieel systeem instort, zal huur ook niet meer werken. Als er hyperinflatie is of geld helemaal niks meer waard is. Klopt een huurbedrag ook niet meer. Bijvoorbeeld de Zimbabwaanse dollar, deze heeft al jaren een inflatie enorme inflatie van duizende procenten. Het was daar zo erg dat het briefgeld was aangepast Briefjes van 10 miljoen, 50 miljoen, 250 miljoen, 500 miljoen, 5 miljard, 25 miljard, 50 miljard, 100 miljard dollar en 100 biljoen dollar. Dit wist ik echter nog niet: (bron wikipedia) "Per 1 augustus 2008 werden tien nullen geschrapt; 10 miljard "oude" dollars werd 1 "nieuwe" dollar." "Op 2 februari 2009 werd nogmaals een revaluatie doorgevoerd; ditmaal werden twaalf nullen geschrapt waardoor een biljoen "oude" dollars één "nieuwe" dollar waard werd, of 10 triljard dollars van voor de revaluatie van 1 augustus 2008." Met zulke inflaties, koop je misschien een brood voor een miljard (!) Dollar Als de overheid zo makkelijk "een paar nullen" van een biljet kan afhalen. Heeft geld dan wel waarde. Ik denk van niet Stel dat Europa word getroffen door zo'n inflatie, dan is spaargeld ineens niks meer waard. En koop je een brood voor €1000 Hoi Gerard, geld is een rare iets. In de jaren 90 woonde ik nog in Delft en ik at daar in de mensa de Koornbeurs. Daar had ik een maatje en die wist best veel, en hij heeft me verteld dat geld niet meer waard is omdat het van het goud los gekoppeld is. Dan krijg je inderdaad het probleem wat jij omschrijft, ik denk dat hij jou wist want de complottheorieën tenminste de complotpraktijk. Ik vraag me wel eens af wat zal er het eerst zijn, dat het financiële stelsel instort? Dat Nederland onderwater loopt? Gezien dat ze in 23 en 24 500 dammen afgebroken hebben in Spanje en Portugal, in Nederland maar 8 maar ja we liggen toch onderaan je loopt vanzelf onder. En als klap op de vuurpijl, zijn de duinen langs de kust doorzeefd met gaten. Stuifgaten nou ammehoela, ik heb er een gezien en dat was echt onnatuurlijk gecreëerd, mijn vriendin vertelde dat het van de wind kwam, ik heb dat nooit kunnen geloven door wat ik zag maar er liggen daar tientallen en misschien wel meer. Of is het toch te stroomstoring cyberaanval ofzo ze hebben eindelijk ruzie met die Poetin dus het zou nou makkelijk kunnen. Het is zo groot wat er gebeurt ik kan er niet eens meer over nadenken dan alleen maar doen wat ik doe, en als ik wat moet gaan doen dan zal ik dat moeten doen en als dat gaan vluchten is dan zal dat het zijn. Ik ben heel dankbaar dat ik echt oprecht geloof in Jezus en daar al mijn problemen kwijt kan, en of jullie de geloven of niet, het maakt mijn leven makkelijker en ik kan blijven lachen maar echt leuk is het niet meer zo. Ik heb geen honger ik kan mijn huur betalen dat is allemaal prima maar als je de zaken ziet dan is dat best moeilijk. Gelukkig leef ik dag voor dag 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.