Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bug out waarheen??


retgals

Aanbevolen berichten

Ok jongens ik denk dat ten tijde van de actuele narigheid we met z'n allen

worden tegen gehouden bij de eventuele routes.

De grens ,tunnels,bruggen en dergelijke.

Je kunt je al voorstellen dat het een drukte van jewelste is dan.

Hoe denken jullie hiermee om te gaan?. Ik bedoel dan niet die B.lls..t oplossing van geweld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ja grens overgangen.. lastig die dingen vooral als je op de weg blijft.. neem aan dat mensen hier slim genoeg zijn om dit niet te doen.. wandel lekker is door het bos bij onze mooie grenzen hou het oosten aan en zie daar je komt vanzelf bij onze ooster buren uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon aan de rand van het bos, met op een halfuurtje sjokken een paar waterbronnen.

 

Verder heb ik gekeken uit welke richting de wind gemiddeld het meest waait. Daar een windroos op gelegt en dan in het 'noorden' (ten opzichte van de gemiddelde windrichting), 'zuiden', 'westen' en 'oosten' op een dag lopen wat draagbare 'stashes' begraven (met voedsel, water, sigaretten, klein grut). En met 'een dag lopen' bedoel ik niet alleen een dag lopen vanuit de meest rechttoe-rechtaan route, maar ook via een 'bovenwindse' en een 'benedenwindse' low-profile route.

 

Theorie is dat ik, wat er ook zou moeten gebeuren, ik met enkel mijn schoenen aan mijn voeten en een fles water voor onderweg, zo bij m'n spullen ben. Van daaruit zien we wel weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Roeier,

Travel light is mischien wel de beste optie.

Ben je niet bang dat je stashes ontdekt worden?.

Recentelijk stuitte ik op iemand anders stash bij toeval hier in het natuurpark !.Gelet op de contents was het niet van

de eerste beste homeless person.

Ik heb het laten liggen en weer gecamoufleerd maar heb toch het idee dat het abandoned is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Roeier,

Travel light is mischien wel de beste optie.

Ben je niet bang dat je stashes ontdekt worden?.

Recentelijk stuitte ik op iemand anders stash bij toeval hier in het natuurpark !.Gelet op de contents was het niet van

de eerste beste homeless person.

Ik heb het laten liggen en weer gecamoufleerd maar heb toch het idee dat het abandoned is.

Als er onder andere 4 pakjes Malboro Medium in lagen was ie van mij ;).

 

Nee, ik ben niet bang voor ontdekking. 3 van mijn stashes liggen namelijk 'bovengronds' op prive-terrein. Dit vanuit de simpele gedachte dat ik geen zin heb om een meter diep te graven met mijn blote handen in bevroren grond ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf eerst een maand thuis, wachten tot de ergste storm is overgewaaid. Tegen die tijd is een groot deel van de bevolking, hoe triest ook, overleden. Daarna trek ik weg, richting kust boven in Groningen. Genoeg huisjes onderaan de dijken. Ik gok erop dat die bewoners er niet zijn aangezien veel van die huisjes als vakantiehuisjes gebruikt worden. Mijn grootouders hadden daar jarenlang ook een huisje, helaas afgebroken maar de plek is er nog, compleet met waterbron. Vissen deed ik altijd op het wad met haakjes om zo bot en schol binnen te halen. Kokkels zoeken en koken en krabben zoeken en koken. De vette zeeklei geeft mij garantie op een goede oogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe van jij die schol en tong?

 

Heel simpel, bij eb ga je het wad op en zet je stokjes met visdraad en een haakje met daaraan een vette zeepier. Bij vloed staan ze onder en komen de schollen er op af. Bij de volgende eb-cyclus ga je naar de stokjes en trek je de schollen uit het slijk, ze graven zich in als ze niet weg kunnen. Van de 10 stokjes (haakjes zetten noemden wij dit vroeger) heb je 6-7 schollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ghost Dit lijkt me dus goed te doen. Kan dit ook vanaf het Noordzeestrand?

 

Voor materiaal neem ik aan dat 50/00 tot 70/00 lijn en haakmaat 3-4 OK is. Verzwaar je die lijn nog met lood?

 

Volgens mij is het vissen op zee nog weinig besproken op het forum. Wel opmerkelijk voor een land met zo'n lange kustlijn en een historie in de visserij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kets_One wat ik mij herinner van vroeger, gewoon normaal visdraad met normale haakjes, ben zelf geen visser namelijk. Wel een inkeping maken in het stokje en daar het draad doorleiden met een knoopje. Anders heb je kans dat het draad van het stokje afglijdt.

Noordzeekust weet ik niet, volgens mij zijn daar geen grote getijdenverschillen, althans niet zo extreem als op de waddenzee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik denk eerst een paar weken (Mits die kans er is) af te wachten tot ik weet hoe wat of waarheen. Van daar uit heb ik verschillende locaties die zelfs in het overbevolkte Nederland niet door iedereen bekend zijn. Als het kan verplaats ik ons met de auto, maar eigenlijk ga ik er al van uit dat dat de meest gevaarlijke en opzichtige manier van reizen is. Liever reis ik stealth en midden in de nacht. Zelfs of misschien zeker in Flevoland zijn er diverse vluchtroutes mogelijk om zo goed als onzichtbaar te reizen. Hierop heb ik dan ook onze voorraad op aangepast. Onze voorraad is genoeg om gerantsoeneerd enkele weken te overleven tot ik in de natuur ons eten en drinken geregeld heb (gelukkig kan ik dat). Wat bescherming betreft daar wil ik hier niet zo veel over kwijt, maar ik raad een ieder aan om zeker als e een gezin hebt daar goed rekenning mee te houden.

Eerst een weekje of 3(als het langer duurt dan langer) low profile in mijn BIL en als alles een beetje rustiger wordt en ik heb de mogelijkheid dan voorzichtig de boel een beetje verkennen ( alleen als het donker is) en dan zoveel mogelijk info verzamelen, en gezien de situatie ( de soort ramp/gebeurtenis) vertrekken in de tegenovergestelde richting van waar de ramp/gebeurtinis is geweest.

Maar je kan naar mijn idee pas reageren naarwaar je naartoe gaat als het is gebeurd, want als het een ramp is geweest (Of de massa migreerd) in de richting waar je BOL is hoef je ook niet meer naar je BOL toe te gaan en moet je een andere locatie zien te vinden en dat kan pas als alles een beetje rustiger is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...