Brandonnfk Geplaatst: 8 maart 2024 Geplaatst: 8 maart 2024 Allereerst wil ik even zeggen dat ik nieuw hiero ben en dat ik bezig ben een eigen Bug out bag samen te stellen.. Maar nou kwam ik op het punt van wc papier. Is dat nou echt nodig? het neemt aardig wat ruimte in beslag, Maar als ik dan denk aan vochtige doekjes, hoelang zal dat vochtig blijven? en dan heb je nog tissues , klein maar ook weer niet zoveel dat er in zit. Waar gaat jullie voorkeur naar uit? en waarom? En ik moet ook nog een pouch maken met tandpasta tandenborstel etc maar daar heb ik ook nog niet de ideale samenstelling van in me hoofd.. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 8 maart 2024 Geplaatst: 8 maart 2024 (aangepast) 3 uren geleden, Brandonnfk zei: Allereerst wil ik even zeggen dat ik nieuw hiero ben en dat ik bezig ben een eigen Bug out bag samen te stellen.. En ik moet ook nog een pouch maken met tandpasta tandenborstel etc maar daar heb ik ook nog niet de ideale samenstelling van in me hoofd.. Hartelijk welkom @Brandonnfk, Wat ik ideaal vind in het dagelijks gebruik wc papier en baby olie daar mee krijg ik mijn reetje best heel goed schoon, ik heb het ook een twintig jaar met water spoelen en zeep gedaan dat werkt ook heel goed, veel buitenlander spoelen of wassen hun reetje ook schoon met water schoon. Wat bedoel je met een pouch maken??? Heb je nog meer vragen barst maar los. Hoe ben je bij ons terecht gekomen, en wat hoop je dat wij voor jou/jullie kunnen betekenen. En met wat voor ontwikkeling kan je ons verrassen, voel je hier niet op vast gebonden om daar om te reageren, want je op je gemak voelen is heel belangrijk, voor jouw maar ook voor ons. Heb je ook al een goede water filter waar mee je ook natuurwater tot uitstekende drinkwater kan maken. Een rugzak met belangrijke dingen er in. Als je iets wilt aanschaffen laat ons mee denken en misschien vind je het wel op het forum. Medische poeder voedsel, is handig te preppen kan je makkelijk vacium verpakt mee nemen in de rugzak, en klaar te maken met het gefilterd water. Dat is even voor nood als je niet het voedsel in de natuur kunt vinden. 8 maart 2024 aangepast door JJ&A Quote
EnTee Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Op 8-3-2024 om 20:10, Brandonnfk zei: Allereerst wil ik even zeggen dat ik nieuw hiero ben en dat ik bezig ben een eigen Bug out bag samen te stellen.. Maar nou kwam ik op het punt van wc papier. Is dat nou echt nodig? het neemt aardig wat ruimte in beslag, Maar als ik dan denk aan vochtige doekjes, hoelang zal dat vochtig blijven? en dan heb je nog tissues , klein maar ook weer niet zoveel dat er in zit. Waar gaat jullie voorkeur naar uit? en waarom? En ik moet ook nog een pouch maken met tandpasta tandenborstel etc maar daar heb ik ook nog niet de ideale samenstelling van in me hoofd.. Ik heb toevallig net een video gezien van iemand die een rol toiletpapier plat drukte en dan vacuüm trok. Dat scheelt weer iets in ruimte. Quote
JJ&A Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 2 uren geleden, EnTee zei: Ik heb toevallig net een video gezien van iemand die een rol toiletpapier plat drukte en dan vacuüm trok. Dat scheelt weer iets in ruimte. Mijn vrouw gebruikt het meeste vochtige baby doekjes van de ACTION daar hebben we aardig wat pakjes van. Ik gebruik baby olie op wc papier het versterkt het papier heel anders dat water die het papier uit een laat vallen, het maakt heel goed schoon en verzorgt de huid het is ook nog een keer medicinaal gemaakt van amandel olie. Quote
Roel Geplaatst: vrijdag om 21:50 Geplaatst: vrijdag om 21:50 Vochtige doekjes?! In een crisis? Tjezzuzzz.. 1 Quote
Roely Geplaatst: zaterdag om 10:05 Geplaatst: zaterdag om 10:05 🤣🤣 mooi he . Natuurlijk kun je voor een week bushcraft of survival of voor je wandeltocht vanalles mee nemen. Maar wat is er mis met een washandje oid bij shtf. De halve wereld spoelt zijn kont af met water. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: zondag om 19:12 Geplaatst: zondag om 19:12 (aangepast) Op 8-3-2025 om 11:05, Roely zei: 🤣🤣 mooi he . Natuurlijk kun je voor een week bushcraft of survival of voor je wandeltocht van alles mee nemen. Maar wat is er mis met een washandje oid bij shtf. De halve wereld spoelt zijn kont af met water. Haha was dat maar zo, een gezegde is: hoe leer je een kind zijn onderbroek weer aan te trekken: gele kant voor en de bruine kant achter. Nee de westerlingen zijn niet zo schoon, hebben het vaak ervaren, als je achter iemand loopt dan komt de geur naar boven, wij hebben altijd dekjes in onze stoelen voor het geval dar we plots bezoek zouden krijgen, dat is echt een noodzaak. We hebben nog wel onze stoelen moeten schoon maken na dat er bezoek is geweest, van mensen waar je het beslist niet van zou verwachten. In Aziatische landen spoelen ze inderdaad met water, maar halen niet eerst het grootste deel weg en wassen vaak hun handen er na niet met zeep. Daarom wassen ze de reet met hun linker hand terwijl ze de "Bottel Tjibo" in de rechter hand houden waar ze ook iemand mee begroeten bij een wederzien. Een linker hand ga je zeker dus nooit geven. Haha wij maken er wat extra werk van, ik ga ook altijd thuis zittend plassen, mochten we ergens anders naar de wc hangen we boven de wc, en weten ook daar ons achterwerk schoner te krijgen dan hoe een ander dat doet. Zo heb je ons iets beter leren kennen. zondag om 19:40 aangepast door JJ&A Quote
Roely Geplaatst: maandag om 16:48 Geplaatst: maandag om 16:48 Ik weet niet waar jij de laatste decennia hebt uitgehangen. Of op vakantie bent geweest. Bidet is een Franse uitvinding , spanje ,Portugal, Griekenland enz weten niet anders meer. Onderbroeken worden ( over het algemeen) ook nog maar 1 dag gedragen anno 2025 Maar oke😉 ....hoe ouder hoe gekker 😄 1 Quote
drempler Geplaatst: dinsdag om 19:01 Geplaatst: dinsdag om 19:01 ik heb recent deze dingen is gekocht op aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/1005007705217274.html Om er vuur starters van te maken (kaarsvert met olie) maar ze zijn bedoeld als handdoekjes. Met een klein beetje spuug erop ontpopt het schijfje zich en heb je een doekje van ongeveer 20x20cm zal zeker ook prima te gebruiken zijn als vervanging van schijtlint, afhankelijk van hoe zo een smeerkont je bent zul je denk ik voldoende hebben aan 4 a 5 schijfjes met zo'n zakje a 100 stuks kun je dus zo'm 20 a 25 keer kakken, nee het is niet als wc papier maar ik denk dat het een goed alternatief is voor een aantal wv rollen. Voordeel is dat ze klein zijn en een laag gewicht hebben. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.