zakhooi Geplaatst: 22 juli 2023 Delen Geplaatst: 22 juli 2023 Hoi, Ik heb een vraag over mijn oude tent, een Nordisk Pasch uit 2006. Het is een Nylon tent (zie specs hieronder, die zeggen mij niet zoveel). De tent heb ik in 2006 1x gebruikt en heeft daarna netjes ingepakt alleen maar voor jaren tot nu toe op zolder gelegen. Ik heb er geen onderhoud aan gedaan (ik weet ook niet of dat ik dat had moeten doen). Wat mag ik verwachten van de kwaliteit na zoveel jaar? Zijn de naden en waterdichtheid door de tijd verminderd? Ik kan het natuurlijk een keer uitproberen maar ik zou graag wellicht is er sowieso al e.e.a. over te zeggen (ik heb er de kennis niet van). Wat mag ik verwachten van de kwaliteit na zoveel jaar? Wat is jullie advies hoe hiermee om te gaan? SPECS: Materials -Outer tent: Northtec PU 3000 material, PU coated -Inner tent: Breathable 190T nylon -Floor: 210D nylon, PU coated. -Poles/Pegs: Aluminum T6 8.5mm 2 arches/Aluminum 11 pieces Technical specificationsr - Water resistance approx. 3000 WS - Floor 8000mm watertight - Weight about 1900g Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Red Geplaatst: 25 juli 2023 Delen Geplaatst: 25 juli 2023 Uitproberen. Als de tent plakkerig aanvoelt zou ik hem niet meer gebruiken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kayaker Geplaatst: 5 augustus 2023 Delen Geplaatst: 5 augustus 2023 Goeie vraag! Wat ik zelf merk bij mijn oude rugzakken en regenjassen is dat de lining loslaat…( producten van het duitse merk huis in de bergen). Als dat ook zo bij de tent is, is het een tijd voor een nieuwe zoals je zelf zegt is proberen altijd een goed idee.. en dan vooral proberen in regen van een hele nacht door. Omdat de tent een uur lang waterdicht is betekend het niet dat die daarna niet klam begint te worden en uiteindelijk water door begint te laten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcov Geplaatst: 2 september 2023 Delen Geplaatst: 2 september 2023 Zoals al aangegeven is, gewoon een keer uitproberen op een regenachtige dag. Op een dagcamping oid, als je geen tuin hebt. van tevoren kun je de naden controleren, als je getapete naden hebt wil de tape nog wel eens loslaten. Eventueel de naden behandelen met seamseal. Als je hier geen zin in hebt, een nieuwe kopen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 23 september 2023 Delen Geplaatst: 23 september 2023 (aangepast) Ik gebruik een canvas tent.Ja,die zijn superzwaar maar onverwoestbaar.De stokken hoef je niet perse mee te nemen,kan je makkelijk vervangen ter plaatse door takken/kleine boompjes.In combinatie met een extra luifel van 3x4 mtr(niet op deze foto) heb ik meer dan genoeg ruimte voor mijzelf.als je je vuur aan de rand van de luifel houd kun je nog droog koken ook. 23 september 2023 aangepast door Dutch moose Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: zaterdag om 13:23 Delen Geplaatst: zaterdag om 13:23 Vroeger werden deze tenten voor het leger gemaakt, ze bleken onverwoestbaar en behoorlijk stormvast te zijn. Dus hadden we deze vroeger ook gekocht, en toen we het moesten verkopen brachten de tenten nog aardig wat op, ze waren ook niet van nieuw te onderscheiden, geen vlekje of verschijning door de zon. En ja ze wegen er goed in, maar dat heb je met degelijke spullen. De kuip is ook prachtig hoog waar door regenwater niet snel binnen komt. Het oppompen is in een mum van tijd gedaan waar door de tent zeer snel gereed staat. Ook kan je de tent in huis opzetten of op een harde ondergrond waar je geen haringen in de grond kan slaan. Alles met elkaar een vrijwel niet te overtreffen tent. De tenten kan je op vele manieren samenstellen en aan elkaar te koppelen, prachtig om te zien en ook nog eens praktisch. Wil je niet dat de kinderen zonder dat je het ziet naar buiten gaan koppel je de tent aan die van jouw en moeten ze eerst door jullie tent om naar buiten te kunnen gaan. Hier dat het voorbeeld. Je kan de tenten naar wens laten maken, echt TOP. https//www.karstentravelstore.nl/oppompbare-tenten/zelf-samenstellen/karsten-tent-220.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: zaterdag om 21:01 Delen Geplaatst: zaterdag om 21:01 Ik heb meerdere tenten en vouwwagens gehad. En merk dat de "ouderwetse" tenten meestal van stevig matriaal zijn gemaakt. Deze blijven ook lange tijd waterdicht. De nieuwe "wegwerp" tijdperk tenten, gaan in mijn beleving vaak maar enkele jaren mee,dan beginnen deze al te scheuren en lekken. Nadeel van de oude tenten dat deze vaak een stuk zwaarder zijn. De stokken en doek zijn dikker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.