Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tent uit 2006 (Nylon) maar 1x gebruikt na zoveel jaar nog betrouwbaar qua waterdichtheid?


zakhooi

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een vraag over mijn oude tent, een Nordisk Pasch uit 2006.
Het is een Nylon tent (zie specs hieronder, die zeggen mij niet zoveel).
De tent heb ik in 2006 1x gebruikt en heeft daarna netjes ingepakt alleen maar voor jaren tot nu toe op zolder gelegen.
Ik heb er geen onderhoud aan gedaan (ik weet ook niet of dat ik dat had moeten doen).

Wat mag ik verwachten van de kwaliteit na zoveel jaar?
Zijn de naden en waterdichtheid door de tijd verminderd?
Ik kan het natuurlijk een keer uitproberen maar ik zou graag wellicht is er sowieso al e.e.a. over te zeggen (ik heb er de kennis niet van).

Wat mag ik verwachten van de kwaliteit na zoveel jaar?
Wat is jullie advies hoe hiermee om te gaan?

 

SPECS:

 

Materials

-Outer tent: Northtec PU 3000 material, PU coated

-Inner tent: Breathable 190T nylon

-Floor: 210D nylon, PU coated.

-Poles/Pegs: Aluminum T6 8.5mm 2 arches/Aluminum 11 pieces

 

Technical specificationsr

- Water resistance approx. 3000 WS

- Floor 8000mm watertight

- Weight about 1900g

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

Goeie vraag! Wat ik zelf merk bij mijn oude rugzakken en regenjassen is dat de lining loslaat…( producten van het duitse merk huis in de bergen). Als dat ook zo bij de tent is, is het een tijd voor een nieuwe :)

 

zoals je zelf zegt is proberen altijd een goed idee.. en dan vooral proberen in regen van een hele nacht door. Omdat de tent een uur lang waterdicht is betekend het niet dat die daarna niet klam begint te worden en uiteindelijk water door begint te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zoals al aangegeven is, gewoon een keer uitproberen op een regenachtige dag. Op een dagcamping oid, als je geen tuin hebt. van tevoren kun je de naden controleren, als je getapete naden hebt wil de tape nog wel eens loslaten. Eventueel de naden behandelen met seamseal.

 

Als je hier geen zin in hebt, een nieuwe kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik gebruik een canvas tent.Ja,die zijn superzwaar maar onverwoestbaar.De stokken hoef je niet perse mee te nemen,kan je makkelijk vervangen ter plaatse door takken/kleine boompjes.In combinatie met een extra luifel van 3x4 mtr(niet op deze foto) heb ik meer dan genoeg ruimte voor mijzelf.als je je vuur aan de rand van de luifel houd kun je nog droog koken ook.

1437114233.jpg

aangepast door Dutch moose
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...