Ga naar inhoud
GENEGEERD

Esbit - ja of nee?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Aanmaak blokjes geven een vettig zwarte rook uw pannetje is dan ook zwart geblakerd .

Ook de temperatuur dat ze afgeven is lager dan esbit blokjes .

Esbit blokjes zijn ook niet eeuwig te bewaren mijn oudste verpulveren helemaal en branden nog amper .grt Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In mijn defensie tijd heb ik er veel mee gewerkt.

Smalle sleuf in de grond maken, 2 blokjes erin, ovaal blikje (2 gaatjes erin prikken, anders ploft "ie") capu's erop en na enige tijd warm.

Als noodmiddel; is het tijdelijk een oplossing.

(Collega smeerde er eens mee en kreeg er per ongeluk wat van in zijn eten, daarna was ik de hoogste in rang....) ;)

 

Maar als je echt wat goed bruikbaars zoekt voor buiten, echt een super ding:

 

Ik heb hem onlangs aangeschaft, compact (past in rugzak), water 0,5 liter per keer in te verhitten en je kunt er eenvoudig en goed op koken, dit met minimale natuurlijke brandstofmiddelen.

 

Ik zeg doen!

 

SGT1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Kelly Kettle vind ik ook erg aantrekkelijk. Er is ook een variant, de Volcano Kettle http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/bushcraft-survival/vuur/volcano-kettle--kelly-kettle-type--1-5l.html

 

Volgens mij zijn die esbit tabletjes het goedkoopst bij Liff.nl

@hippo,

 

Ja klopt er zijn drie varianten, dit is de grotere broer ervan, ook een super ding!

Pas wel op dat je in tijden van crisis niet te veel "rooksignalen" afgeeft.....en de hele buurt weet dat jij....

 

Groet,

 

SGT1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een geweldig ding, die Kelly kettle. Water koken is prio 1 voor eten en drinken. Ook het feit dat je alle vaste (renewable) brandstoffen erin kan gooien is een groot voordeel. Ik ga zeker eens op zoek of ik er een bij mij in de buurt kan krijgen. Anders bestel ik hem op internet.

 

Super tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ulco rate deze post ;)

 

@Hippo,

Kelly Kettle is er in drie uitvoeringen hebben per uitvoering een andere naam en inhoud:

Trekker 0.5ltr

Scout' 1.1ltr

Base Camp' 1.6ltr

 

Eventueel kun je ze nog in een duurdere roestvrijs staal uitvoering krijgen

Als je boven op wilt koken en of braden kun je een apart opzetstukje (zgn. pot support) los erbij kopen (7,25)

 

Ik kan hem je echt aanraden! Prepper top survival artikel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...