iammt Geplaatst: 29 september 2012 Delen Geplaatst: 29 september 2012 Ik rijd zo'n zuinige eco-auto, daar zit geen reserveband in omdat dat nogal wat gewicht en dus brandstof scheelt. In plaats daarvan heb ik een spuitbus met dichtingsmiddel en een compressortje én een helehoop lege ruimte achterin. Die ruimte is keurig voorzien van twee piepschuimen dozen en daar heb ik het een en ander ingestapeld: drie liter water, hartkeks+leverpastei, schone kleren+regencape, deken, esbitbrander+mestin+opinel, kaars+lucifers, tandpasta+handdoek, blocnote+pen en uiteraard koffie+thee. Als laatste zo'n super lichtgewicht boodschappentasje zodat ik zonodig bijna alles met me mee kan dragen. Er is nog zat ruimte over. Bijkomend voordeel is dat alles onder de kofferbakvloer zit en de auto er leeg uitziet en de kofferbak gewoon bruikbaar blijft. De auto zal wel iets minder zuinig rijden met de 7,1 kilo die dit weegt maar dat lijkt me verwaarloosbaar. mt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilderness Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Zou er ook nog een dekentje bij doen. Ben ooit in de winter in de Ardennen in een file beland als gevolg van massale glijpartijen door ijsselvorming op de weg, naar verloop van tijd wordt het best fris in de auto! Motor koelt bij stationair draaien in de vrieskou schijnbaar zo hard af dat er geen restwarmte voor de kachel overblijft. Het geluk dat ik had was dat ik op vakantie ging en zat kleding bij me had. Geluk bij een ongeluk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Deken staat er al tussen... Swinters ook een paar bergschoenen en een kleine opvouwbare schep ( sneeuw/modder) is ook handig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast PC2K Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Zo een spuitbus en compressor heeft niet altijd het gewenste resultaat en de reperatie is tijdelijk. Die spuitbus repareert alleen kleine gaten. Ik ben zelf meer voor een reserveband achterin. Let ook op dat water in flessen in combinatie met flinke vorst niet altijd goed gaan. Afhankelijk van de positie en luchtruimte in de fles kan dat goed of fout gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast PC2K Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Mijn lijstje van spullen standaard in de auto (water en voedsel veranderen nogal): Onderbaggage ruimte Schaarkrik Moersleutel Kruiskop / schroevendraaier combo Sleepoog Reserve wiel Werkhandschoenen leer Trechters WD-40 Sleepkabel Startkabels Kleine spanbanden 2mm touw Bagage net Baggage ruimte links EHBO Bandendrukmeter Vuilniszakken LED pijlpaneel + 3x AA lithiums Baggage ruimte rechts 4x Powerflares Toiletrol Vuilniszakken Rubbersmeer stift Gereedschaptas Trifold schep Zitlap/knieekussen Wegrij platen Werkhandschoenen textiel/latex Hangslot Omvormer Los in baggage ruimte Gevarendriehoek Brandblusser Handschoenenvak Navigatie + ass Telefoonlader Onderhoudsboekje Lakstiften Victorinox Swisstool X in hoesje 2x tandenborstel + pasta pakketjes Oordoppen Hoedenplank Fleece plaid Kussentje Tas onder bijrijderstoel Veiligheidsbril 2x FFP3 maskers Oordoppen Latex handschoenen Reserve lampen Reserve batterijen Trangia Messtin Unbelievable saw Vouwmes Seinspiegel Seinfluit Nooddekens Kaars Aansteker Lucifers Ferrosiumrod Tondel 2x plastic poncho's In de verschillende vakjes 4x veiligheidsvest LED zaklamp Verkeerskegel voor zaklamp Handgel Tissues Kladblok pen Kaarten plastic vorken Ruitenreiniger Schoonmaak doeken 12V splitter 2x paraplu Lange ijskrabber + borstel Korete ijskrabber Parkeerschrijf Tubes zonnebrand, bodylotion Overige Bluetooth kit Sleutelkluisje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 kanonne... ik ... euh ... kanonne! ik heb enkel de standaard tools en handigheidjes in mijn auto, en natuurlijk mijn GHB. ik zit niet zo heel vaak in de auto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
randstadsurvivor Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 @PC2K Dat past niet in mn suzuki alto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 Op zich een goed idee en prima toepassing van de ruimte. Ik zit nog wel met dat geen-reserveband-probleem. Collega had ook zo'n plaksetje maar dat hielp niet bij zijn lekrijden dicht bij huis tegen een rand ergens vanwege uitwijken voor tegenligger. Omdat het bij huis was was er geen SHTF-probleem maar wel een tip dat een echte band/wiel soms erg praktisch kan zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 Die kleine superzuinige auto's zijn eigenlijk gwn voor kleine afstanden.. Er zijn volgens mij niet veel mensen die meer dan 100 km per dag naar hun werk heen en weer rijden in zulke auto's Als je dan toch niet meer dan 50km van huis af gaat.. Kun je makkelijker ff iemand bellen uit je vriendenkring bv.. In heel veel gevallen rijden zulke auto's zelfs niet meer dan 15 km per dag... Natuurlijk zijn er mensen die zich niet aan bovenstaande houden.. In heel veel gevallen werkt zo'n spuitbus wel prima.. Niet vergeten om het wiel flink rond te draaien hè... Dan gaat het laagje over laagje over laagje..ook niet alles in 1 keer erin spuiten... Gwn steeds een beetje.. Je kunt ook andere reparatie setjes krijgen voor je band.. Dit heet een NOODPROP vraag er bij de gemiddelde autoshop naar.. Hebben ze vast wel.. Ook dit is heel simpel en makkelijk zelf uit te voeren.. Mvg Dakhaas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 @iammt Mooi topic. Ik heb dezelfde laadruimte in mijn auto en daar ligt mijn GHB in. Misschien een optie om dat lichtgewicht tasje te vervangen voor een ultralicht rugzakje? Zo heb je de kilo's op de rug en heb je ook nog een extra hand ter beschikking. (Zo heb ik het gedaan althans) Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.