Ga naar inhoud
GENEGEERD

Comfort voor wanneer ik ergens strand


iammt

Aanbevolen berichten

Ik rijd zo'n zuinige eco-auto, daar zit geen reserveband in omdat dat nogal wat gewicht en dus brandstof scheelt. In plaats daarvan heb ik een spuitbus met dichtingsmiddel en een compressortje én een helehoop lege ruimte achterin.

 

Die ruimte is keurig voorzien van twee piepschuimen dozen en daar heb ik het een en ander ingestapeld:

 

doos1.jpg.cdc805ddc120dec941ce76cf1a60ddc3.jpg

 

 

drie liter water, hartkeks+leverpastei, schone kleren+regencape, deken, esbitbrander+mestin+opinel, kaars+lucifers, tandpasta+handdoek, blocnote+pen en uiteraard koffie+thee. Als laatste zo'n super lichtgewicht boodschappentasje zodat ik zonodig bijna alles met me mee kan dragen. Er is nog zat ruimte over.

 

doos2.jpg.029b21fdb23da279e86e7ea1baa3d641.jpg

 

Bijkomend voordeel is dat alles onder de kofferbakvloer zit en de auto er leeg uitziet en de kofferbak gewoon bruikbaar blijft.

 

De auto zal wel iets minder zuinig rijden met de 7,1 kilo die dit weegt maar dat lijkt me verwaarloosbaar.

 

mt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zou er ook nog een dekentje bij doen. Ben ooit in de winter in de Ardennen in een file beland als gevolg van massale glijpartijen door ijsselvorming op de weg, naar verloop van tijd wordt het best fris in de auto! Motor koelt bij stationair draaien in de vrieskou schijnbaar zo hard af dat er geen restwarmte voor de kachel overblijft. Het geluk dat ik had was dat ik op vakantie ging en zat kleding bij me had. Geluk bij een ongeluk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een spuitbus en compressor heeft niet altijd het gewenste resultaat en de reperatie is tijdelijk. Die spuitbus repareert alleen kleine gaten. Ik ben zelf meer voor een reserveband achterin.

 

Let ook op dat water in flessen in combinatie met flinke vorst niet altijd goed gaan. Afhankelijk van de positie en luchtruimte in de fles kan dat goed of fout gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lijstje van spullen standaard in de auto (water en voedsel veranderen nogal):

 

Onderbaggage ruimte Schaarkrik

Moersleutel

Kruiskop / schroevendraaier combo

Sleepoog

Reserve wiel

Werkhandschoenen leer

Trechters

WD-40

Sleepkabel

Startkabels

Kleine spanbanden

2mm touw

Bagage net

 

Baggage ruimte links EHBO

Bandendrukmeter

Vuilniszakken

LED pijlpaneel + 3x AA lithiums

 

Baggage ruimte rechts 4x Powerflares

Toiletrol

Vuilniszakken

Rubbersmeer stift

 

Gereedschaptas Trifold schep

Zitlap/knieekussen

Wegrij platen

Werkhandschoenen textiel/latex

Hangslot

Omvormer

 

Los in baggage ruimte Gevarendriehoek

Brandblusser

 

Handschoenenvak Navigatie + ass

Telefoonlader

Onderhoudsboekje

Lakstiften

Victorinox Swisstool X in hoesje

2x tandenborstel + pasta pakketjes

Oordoppen

 

Hoedenplank Fleece plaid

Kussentje

 

Tas onder bijrijderstoel Veiligheidsbril

2x FFP3 maskers

Oordoppen

Latex handschoenen

Reserve lampen

Reserve batterijen

Trangia Messtin

Unbelievable saw

Vouwmes

Seinspiegel

Seinfluit

Nooddekens

Kaars

Aansteker

Lucifers

Ferrosiumrod

Tondel

2x plastic poncho's

 

In de verschillende vakjes 4x veiligheidsvest

LED zaklamp

Verkeerskegel voor zaklamp

Handgel

Tissues

Kladblok

pen

Kaarten

plastic vorken

Ruitenreiniger

Schoonmaak doeken

12V splitter

2x paraplu

Lange ijskrabber + borstel

Korete ijskrabber

Parkeerschrijf

Tubes zonnebrand, bodylotion

 

 

Overige Bluetooth kit

Sleutelkluisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Op zich een goed idee en prima toepassing van de ruimte.

Ik zit nog wel met dat geen-reserveband-probleem. Collega had ook zo'n plaksetje maar dat hielp niet bij zijn lekrijden dicht bij huis tegen een rand ergens vanwege uitwijken voor tegenligger.

Omdat het bij huis was was er geen SHTF-probleem maar wel een tip dat een echte band/wiel soms erg praktisch kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kleine superzuinige auto's zijn eigenlijk gwn voor kleine afstanden..

Er zijn volgens mij niet veel mensen die meer dan 100 km per dag naar hun werk heen en weer rijden in zulke auto's

Als je dan toch niet meer dan 50km van huis af gaat.. Kun je makkelijker ff iemand bellen uit je vriendenkring bv..

In heel veel gevallen rijden zulke auto's zelfs niet meer dan 15 km per dag...

 

Natuurlijk zijn er mensen die zich niet aan bovenstaande houden..;)

 

In heel veel gevallen werkt zo'n spuitbus wel prima.. Niet vergeten om het wiel flink rond te draaien hè... Dan gaat het laagje over laagje over laagje..ook niet alles in 1 keer erin spuiten... Gwn steeds een beetje..

 

Je kunt ook andere reparatie setjes krijgen voor je band.. Dit heet een NOODPROP vraag er bij de gemiddelde autoshop naar.. Hebben ze vast wel..

Ook dit is heel simpel en makkelijk zelf uit te voeren..

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...