Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gear color code


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb een vraag, ik ga kort maar krachtig zijn zodat we het onderwerp zo snel mogelijk kunnen starten.

Welke kleur codes gebruiken jullie voor welke type uitrustingen.

Nu heb ik zitten zoeken op het internet maar er is vrij weinig over te vinden, dat gene wat ik er over vindt. Is van een bedrijf wat zo'n set verkoopt voor je kits. Ja daar heb ik vrij weinig aan.

 

Ik heb een globale lijn gevonden zie hieronder.

 

ROOD - EHBO KIT

ORANJE - VUUR KIT

GEEL - COMMUNICATIE/NAVIGATIE

GROEN - VOEDSEL

BLAUW - WATER

PAARS- KLEDING

ROZE - PERSOONLIJK 🤔

BRUIN - SHELTER

DONKER GRIJS - KOOKWARE

LICHT GRIJS (WIT) - HYGIENE

ZWART - GEREEDSCHAP/WAPENS

 

Wat is jullie mening mensen? Ik wil community feedback...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
14 uren geleden, Zwarte Schaduw zei:

Ik wil community feedback...

Kun je misschien aub uitleggen hoe je die codes gebruikt?

Bedoel je wellicht dat je een kleur(code) markering aanbrengt op je bewaarbakken of zo iets?

Of op tabbladen in een bestand? 

Om eventueel feedback te kunnen geven wil ik eerst graag eea begrijpen...!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Zwarte Schaduw zei:

Ja precies, en kits in je rugzak bijvoorbeeld.

 

Oeps, durf ik feedback te geven aan iemand die zo keurig netjes georganiseerd prept dat ie kleurcodes gebruikt 😊 ?? 

Ik kan alleen maar zelf van jou leren !

Helaas prep ik niet zo keurig georganiseerd, maar het lijkt mij een supergoed idee om zoiets als kleurcodes toe te passen !

 

Mijn EHBO afdeling is wel netjes ingedeeld in kits : schoonmaken/ontsmetten, wondbedekking , steun/hulpmiddelen etc.

bewaar ik alle in aparte zakjes, die dan weer samen in een tas zitten.

Maar zo`n kleurcode systeem zou ik daar ook op toe kunnen passen om alles nog sneller te vinden, al hanteer ik daar altijd

al wel een vaste indeling in: alles is bijna blindelings te vinden.

 

Ook in een rugzak en een vluchttas is overzicht belangrijk, dus ja, ook daar zou je heel goed met kleurcodes kunnen werken, dan hoeft ook niet alles van een categorie in dezelfde zak , maar kun je eea verdelen. Dus zeg maar eetbestek wel apart maar door de kleur toch herkenbaar als kookgerei bv.

Wel zal het handig zijn om een overzichtlijst  met uitleg van de kleuren toe te voegen of zichtbaar op te hangen ,zodat het ook voor anderen die spullen moeten pakken ofzo, duidelijk is.

 

 

Het lijkt me een briljant systeem !!  Zo zie je maar , een mens is nooit te oud om iets te leren!

Ach, nu heb ik alleen maar feedback genomen en niet gegeven, hoogstens mijn komplimenten voor je uitgevonden systeem.

Hopelijk kun je iig mijn reactie toch waarderen 😊

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Zwarte Schaduw zei:

ROOD - EHBO KIT

ORANJE - VUUR KIT

GEEL - COMMUNICATIE/NAVIGATIE

GROEN - VOEDSEL

BLAUW - WATER

PAARS- KLEDING

ROZE - PERSOONLIJK 🤔

BRUIN - SHELTER

DONKER GRIJS - KOOKWARE

LICHT GRIJS (WIT) - HYGIENE

ZWART - GEREEDSCHAP/WAPENS

Grotendeels hetzelfde, alhoewel ik vooral deze onderdelen in ziplocks en waterdichte containers hou en die kleurcode in mijn bug-out-bags. Het grote verschil is waarschijnlijk dat ik sommige dingen heb samengevoegd die jij hier hebt onderverdeelt. Voedsel en water heb ik bijvoorbeeld beiden onder blauw, en kleding en shelter hou ik beiden in een doorzichtige plastic bak die waterdicht afgesloten kan worden. De spullen die ik in mijn huis heb opgeslagen liggen over het algemeen op de plekken waar ik de spullen heb die ik elke dag gebruik. Wel hou ik alles daar gescheiden van elkaar, geen brandstof en voedsel bij elkaar in de buurt. Ik heb bijvoorbeeld een stel metalen kasten waarin ik in de ene kast voedsel opsla dat direct genuttigd kan worden, terwijl in andere kasten basiscomponenten zoals meel, gedroogde peulvruchten en rijst worden opgeslagen. Anders verlies je gewoon het overzicht. Met hetzelfde idee heb ik ook bij de Action van die whiteboards gekocht waar ik de controledatums opzet en wat waar ligt. Misschien ietwat autistisch, maar dat ben ik toch al.

 

Alles bij elkaar genomen lijkt wat jij hebt bedacht een goed opgebouwd systeem. Ben jij van plan echter om met anderen te preppen? Want dan kan het misschien een goed idee zijn om een soort ezelsbruggetje te maken voor hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mevr.Grijpstra zei:

 

Oeps, durf ik feedback te geven aan iemand die zo keurig netjes georganiseerd prept dat ie kleurcodes gebruikt 😊 ?? 

Ik kan alleen maar zelf van jou leren

Zoals ik het lees ben je er al mee bezig. Alleen de kleuren is bij jou routine en in jouw hoofd. 
(dank je voor je compliment trouwens🤭 

 

4 uren geleden, Tharifas zei:

autistisch

Ach maar je niet druk, dat heb ik ook wel behoorlijke trekken van hoor. Is goed. Houd ons scherp. Haha 😂 

 

4 uren geleden, Tharifas zei:

Alles bij elkaar genomen lijkt wat jij hebt bedacht een goed opgebouwd systeem.

Credit mag ik niet pakken, heb de lijst niet bedacht. 
 

4 uren geleden, Tharifas zei:

Ben jij van plan echter om met anderen te preppen?

Precies dat is de gedachte erachter. Niet dat ik plan om met vele andere iets te doen. Maar stel je voor, ik zeg pak even die en die kit. (Insider: alles maar dan ook alles is zwart bij mij) succes. 
Dus een klein kleur iets kan geen kwaad dacht ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...