Chinaka Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Hoikes iedereen. Zoals de meeste onder ons wel weten zal er tijdens een SHTF een gebrek ontstaan in het verkrijgen van vlees. Nu kan je wel vlees gaan pekelen etc... Met dank aan Sim om mij op de goede weg te zetten. Je kan ook je eitjes voor 1 jaar, 2 jaar ja zelfs 3 jaar bijhouden. Hoe doe je dat? Heel eenvoudig. Je hebt nodig een geglazuurde pot. Je weet wel een zuurkool pot of een azijn pot zoiets. Maak die goe schoon ( proper) Koop waterglas ( natriumsilicaat) 1 liter natriumsilicaat op 10 liter water. Kook je water en voeg je waterglas daar aan toe even roeren zodat het homogeen wordt en laat het afkoelen. Plaats je eitjes met de punt naar onder in je pot en overgiet dat met de afgekoelde substantie. Voila je hebt je eitjes nu voorzien van een beschermlaag en ze blijven lang, heel lang goe. Plaats de pot op een donkere koele plaats. Groetjes Chinaka Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Of je neemt een paar kippen en hebt elke dag verse eieren (flauw, ik weet het). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 21 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2012 Of je neemt een paar kippen en hebt elke dag verse eieren (flauw, ik weet het). haha Dat gaat niet voor iedereen he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Mocht je het waterglas niet zien zitten: je kunt je eieren schijnbaar ook conserveren door ze in olie te dippen en op kamertemperatuur te bewaren. Zie deze voor een experiment van iemand die op deze manier eieren heeft die na 5 maanden nog steeds goed zijn. Ik ben heel eerlijk: ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar ik zal de proef op de som nemen en ook zelf een experiment opstarten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Mocht je het waterglas niet zien zitten: je kunt je eieren schijnbaar ook conserveren door ze in olie te dippen en op kamertemperatuur te bewaren. Zie deze voor een experiment van iemand die op deze manier eieren heeft die na 5 maanden nog steeds goed zijn. Ik ben heel eerlijk: ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar ik zal de proef op de som nemen en ook zelf een experiment opstarten. is ook te zien in 1 van de afleveringen van doomsday preppers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Hmm laat maar. Schijnbaar moet dat in minerale olie en dat blijkt weer een behoorlijk naar goedje te zijn volgens de experts op het internet. Sorry als ik iemand blij heb gemaakt met een dode mus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 is ook te zien in 1 van de afleveringen van doomsday preppers. Klopt, daar had ik het idee ook van. Misschien toch eens proberen met zonnebloemolie. Een doosje eitjes kost niet zoveel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Ik vind het het wel waard om te proberen inderdaad. Review over 6 maanden;) Ik had die methode bij doomsday preppers ook gezien, fijn te weten dat het rotzooi is. De kippen staan ook nog op het lijstje Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoyo Geplaatst: 21 september 2012 Delen Geplaatst: 21 september 2012 Of je gaat naar de website ei.com en besteld daar Heeleipoeder, water toevoegen en voilà : ei! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.