Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goedkope petroleum kachel


Vantazzy

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze tip te plaatsen, maar ik doe het maar gewoon want ik wil deze tip met iedereen delen.

 

Heb een tijd lang gezocht naar een petroleumkachel en ik vond ze allemaal best wel duur, zo rond de 150 euro en hoger maar uiteindelijk vond ik er eentje en qua prijs vond ik het de moeite waard om die te bestellen. Heb hem eergisteren binnen gekregen, ik dacht eerst dat ie klein was maar toch nog best groot, vooral vanwege de prijs: namelijk 50 euro!

Er kan 5 liter in en erbovenop kun je een ketel of pan op zetten en hij produceert veel warmte!

 

Voor de mensen die nog geen petroleumkachel hebben en nog eentje zoeken, is dit een gouden tip!

 

http://www.georgekniest.nl/catalogus/Kombuis+en+comfort/Verwarming/Petroleum+kachel/Petroleum+kachel/product.aspx?gclid=CPXlxP-ZpbICFcYKfAodbn8AqQ

 

Supertip, ik heb deze gevonden http://www.pelam.de/index.php?cPath=29 geen kachel maar een kooktoestel op petroleum .en zowel in een stille en een luide uitvoering,daarnaast ook nog diverse lampen en onderdelen

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dispar Vulgo :

 

The manufacturer claims a power output of 3W and a nominal voltage of 3.5v. TEGs (also known as Seebeck devices) produce power by a phenomenon utilized by the common thermocouple - where joints between dissimilar metals produce tiny amounts of electricity when heated. In fact, in order to get a useful amount of power, these lanterns employ a large bank of hundreds of thermocouples to produce enough electricity to run the radio. The radio can be unplugged, allowing you to use the electricity for other low power low voltage requirements such as charging low power portable equipment such as phones.

 

 

Weet je of je met die van pelam.de ook je usb gadgets opladen? :)

 

Groetjes

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er bang voor,de ouderwetse telefoons waarschijnlijk wel.maar de smartphones en met name de blackberry's hoor ik geen goede ervaringen over.

Je hebt voor de moderne gsm wat meer vermogen nodig.

Er is ook een woodstove met zo'n zelfde generator en daarvan zegt de leverancier dat de kleine versie alleen kleine apparaten kan laden.voor het laden van bv een iPhone is het grotere broertje nodig.

 

Informeer eens bij pelam?

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze had ik zelfs nog niet gezien,een einde aan het zwengelen zonneenergie of batterijen ,petroleum erin 3 minuten wachten en de rampen zender aan 24 uur op 1 vulling.lang leve de moderne techniek

http://www.pelam.de/product_info.php?cPath=28_109&products_id=530

 

Lange leve de technologische vooruitgang! :p

 

Nee, maar echt, mooi dingetje. Zit waarschijnelijk een paltier-elementje in. Leuk dat ze die eindelijk ook voor andere toepassingen zijn gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je voor mij een linkje?

ik ken zonder lont de petroamax lampen maar die dimmen ook niet.

 

(niet omdat ik niet geloof maar ik wil de werking snappen :) )

Ik kan het model dat ik bedoel niet vinden. Het ultieme excuus :)

Mijn ouders gebruikten jaar 35 geleden zo'n kachel op de camping. Het was een kachel met op de bodem een soort metalen schotel waar langzaam olie in druppelde. Aansteken door een (speciaal) brandend papiertje in die schotel te leggen. Aansteken duurde even. Na een kwartiertje kwam het proces echt op gang en werd de kachel heet. Zeer heet. Minimaal 5 standen maar waarschijnlijk traploos regelbaar.

 

Tegenwoordig werkt het met vernevelaars en electriche ontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het model dat ik bedoel niet vinden. Het ultime excuus :)

Mijn ouders gebruiken jaar 35 geleden zo'n kachel op de camping. Het was een kachel met op de bodem een soort metalen schotel waar langzaam olie in druppelde. Aansteken door een (speciaal) brandend papiertje in die schotel te leggen. Aansteken duurde even. Na een kwartiertje kwam het proces echt op gang en werd de kachel heet. Zeer heet. Minimaal 5 standen maar waarschijnlijk traploos regelbaar.

 

Tegenwoordig werkt het met vernevelaars en electriche ontsteking.

 

Klinkt als een minder 'hete' verbrandig maar wel als een goed concept (onverwoestbaar, moet ook wel op diesel lopen). Ga ik eens over nadenken. een druppeldende kraan op een hete schotel waardoor de brandstof verdampt en brand....

 

Mijn lont based petroleum kachel is ook traploos regelbaar over 5 standen maar in lagere stand wordt het lont te heen (komt de vlam daar te dicht bij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Preppers,

Misschien is dit iets om over naar te denken,we hebben er zelf al veel gemaakt en het werkt goed.

De kaarsen haal ik bij de kringloop winkels op,ik koop daar een doos vol voor 2..00 euro ook half afgebrande dat maakt niet uit.

Dozen bij de supermarkt. dus zeer goedkoop.

 

Groet Rustbrenger

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze tip te plaatsen, maar ik doe het maar gewoon want ik wil deze tip met iedereen delen.

 

Heb een tijd lang gezocht naar een petroleumkachel en ik vond ze allemaal best wel duur, zo rond de 150 euro en hoger maar uiteindelijk vond ik er eentje en qua prijs vond ik het de moeite waard om die te bestellen. Heb hem eergisteren binnen gekregen, ik dacht eerst dat ie klein was maar toch nog best groot, vooral vanwege de prijs: namelijk 50 euro!

Er kan 5 liter in en erbovenop kun je een ketel of pan op zetten en hij produceert veel warmte!

 

Voor de mensen die nog geen petroleumkachel hebben en nog eentje zoeken, is dit een gouden tip!

 

http://www.georgekniest.nl/Catalogus/Scheeps-+techniek/Koelen+þ+Verwarmen/Petroleum+kachel/Petroleum+kachel/product.aspx

 

Kleine update: nav dit topic had ik deze petroleumkachel aangeschaft bij George Kniest. Regelmatig gebruikt afgelopen twee winters maar het mechanisme om de lont in hoogte te verstellen kreeg kuren en werkte uiteindelijk niet meer. Vorige week uiteindelijk aan toegekomen de kachel uit elkaar te halen waarop bleek dat ik het niet makkelijk zelf kon repareren.

 

Ik had geen garantie meer (26 maanden na aankoop) maar heb toch de webshop gemaild met de vraag om hulp. Ik hoopte op een vervangend onderdeel evt uit een retour defecte kachel en had daar graag voor betaald maar hun aanbod was veel beter: ik mocht de kachel kosteloos retour sturen en kreeg een nieuwe onder garantie opgestuurd. Top service! Deze webshop is een aanraden imho.

 

Over de kachel zelf: het is een prima redelijk onderhoudsvrije kachel, de glasvezel lont gaat jaren mee. De bouwkwaliteit/materialen voelt stukken beter dan "made in china" spul maar is niet "over-engineered", de prijs/kwaliteit verhouding is m.i. uitstekend. Ik neem aan dat het issue met het lont-verstel-mechanisme een "fluke" was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...