Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een punt slaan


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk er ook over om mijn tuin wat duurzamer te bewateren. Heb ook gedacht om een put te laten slaan maar ben wat huivering voor het ijzer- en zoutgehalte wat in het grondwater zit. Dat zit overal maar hoe dieper er wordt geboord, hoe lager dit percentage. (met het bijbehorende prijskaartje) Een andere optie waar ik aan zit te denken is het ingraven van een regenwater opslagtank. Ben er nog niet uit en ben dus benieuwd naar de andere reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anoniem
35 minuten geleden, Mrsjones zei:

Zijn er hier mensen die een put hebben laten slaan?

Ervaring, kosten, dingen om bij still te staan.

denk er over na. In de tuin, zandgrond , en een handpomp erop.

nu puur voor de tuin bewateren en altijd water als er iets mis ga.

De vorige eigenaar van het pand wat nu ons eigendom is heeft een put laten slaan op 12 meter diep.

En hoewel de eigenaar dacht dat het zandgrond zou zijn bleek het alsnog klei. Ik gebruik die put tot de dag van vandaag nooit omdat ik geen geschikte pomp heb om het op te pompen.

Je zou eens een prijsopgaaf kunnen laten maken bij deze persoon:

 

http://putpulsen.nl/pagina/contact.php

 

Hier nog een leuk artikel over de populariteit van een eigen bron.

 

https://www.gelderlander.nl/oude-ijsselstreek/razend-populair-de-prive-waterpomp-in-de-tuin~a9c232d9/

 

Ik hoor graag andere gebruikers met mogelijke praktijkervaring m.b.t. het oppompen, kwaliteit van het water, wel of niet aansluiten op je huis etc etc.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je toch zelf doen?

op Yt staan ladingen filmpjes hoe je een put slaat.

 

collega van mij die trouwens door corona momenteel het nogal heel slecht heeft, heeft het ook zelf gedaan mbv waterleiding/pvc buis en een tuinslang.


ik denk dat ik zelf een hogedruk reiniger zou gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit op twee prepper fora wel eens eerder gevraagd maar nooit van iemand gehoord die het zelf gedaan had. Altijd laten doen. En als je kijkt naar wat het kost en wat voor materiaal je nodig hebt, om het goed te doen, dan laat je het ook gewoon doen.

Volgens mij was het iets van 300euro incl material en garantie (no cure, no pay.)

 

Elk tuinbedrijf in je omgeving kan je vertellen wie het doet.

 

Maar binnen de prep gemeenschap is het meer een natte droom.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hermanusb zei:

Dat kun je toch zelf doen?

op Yt staan ladingen filmpjes hoe je een put slaat.

 

collega van mij die trouwens door corona momenteel het nogal heel slecht heeft, heeft het ook zelf gedaan mbv waterleiding/pvc buis en een tuinslang.


ik denk dat ik zelf een hogedruk reiniger zou gebruiken.

Ik ga niet zelf een put van 15 meter slaan. Ik weet niet hoe, vermoedelijk is het zwaar en ik kan iemand betalen die het in een halve dag doe.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, -geanonimiseerd- zei:

Ik heb dit op twee prepper fora wel eens eerder gevraagd maar nooit van iemand gehoord die het zelf gedaan had. Altijd laten doen. En als je kijkt naar wat het kost en wat voor materiaal je nodig hebt, om het goed te doen, dan laat je het ook gewoon doen.

Volgens mij was het iets van 300euro incl material en garantie (no cure, no pay.)

 

Elk tuinbedrijf in je omgeving kan je vertellen wie het doet.

 

Maar binnen de prep gemeenschap is het meer een natte droom.

 

 

Ik ga mijn natte dromen werkelijkheid laten worden. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mrsjones zei:

Ik ga niet zelf een put van 15 meter slaan. Ik weet niet hoe, vermoedelijk is het zwaar en ik kan iemand betalen die het in een halve dag doe.


dat heeft mijn zus en zwager ook gedaan.

het bedrijf heet van Tongeren, althans die deed het bij hun.

maar ik denk dat er ladingen bedrijven zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Mrsjones zei:

Ik ga mijn natte dromen werkelijkheid laten worden. 

 

Onderwerp is al eens langs gekomen, bijvoorbeeld deze:
https://www.preppers-shelter.nl/for...ren-voor-watervoorziening-tuin-en.3074/page-1

Adressen ?, even zoeken op mp, mail sturen vragen naar wat en hoe, garantie, roestwater, vergunningen:
https://www.marktplaats.nl/q/waterput+slaan/

 

Roestwater is water en valt dus onder succesvolle actie=betalen: je hebt er verder niets aan. In ieder geval niet onbehandeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...