Ga naar inhoud
GENEGEERD

naburige issue


Robijn

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Ik heb zojuist een alleenstaande moeder met kind bij de deur gehad en totale paniek omdat alles nu zo langzamer hand dicht gaat.

Ze heeft bar weinig geld en wellicht net genoeg eten om haarzelf en de kleine te voeden. We kennen elkaar redelijk en ze weet van mijn voorraad.

Ik wil heel graag meningen en adviezen wat ik nu moet doen. Ik heb haar nu wel wat van mijn voorraad gegeven zodat ze kan overleven met de kleine.

 

Nu ik dit typ gaat ze samen met mijn vrouw nog even de supermarkten langs om zoveel mogelijk te halen. Ik hoop echt dat ze nog wat kan vinden, want het er is nu een ordinaire plundering gaande bij de supermarkten.

 

Vertel mij wat jezelf zou hebben gedaan, ik weet nu niet of ik als prepper hier goed aan heb gedaan, ik heb geprept voor 2 personen voor (nu) 2-3 maanden.

Dit voelt voor mij enorm dubbel.

aangepast door Robijn
andere topic wellicht iets te sterk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er is geen voedselcrisis en die komt er ook niet voorlopig. Dus je kunt de voorraden op peil houden vooralsnog. Dus iemand helpen lijkt me geen probleem. Kook desnoods een aardappeltje extra voor haar en haar kind.

 

Voorbeeld

 

Een kennis van mij heeft een restaurant,  zijn koeling en vriezers liggen vol. Hij moet zijn zaak sluiten voor een paar weken.

 

Hij gaat nu gratis koken en bezorgen voor minder bedeelden.

 

 

20200315_164250.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De supermarkten zijn hier gewoon leeg....

 

Dit is mijn eerste ervaring dat er iets gebeurd en dit neem ik nu zeker mee als les.

Misschien reageer ik ook wel te snel, misschien ook niet. Het voelde voor mij gewoon ff (...) zeker omdat het voor mijn gevoel ook zo dichtbij was.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
10 minuten geleden, Robijn zei:

Vertel mij wat jezelf zou hebben gedaan, ik weet nu niet of ik als prepper hier goed aan heb gedaan, ik heb geprept voor 2 personen voor (nu) 2-3 maanden.

Dit voelt voor mij enorm dubbel.

 

Net als jij, zou ik delen. Dit is geen einde-van-de-wereld scenario. We hoeven nu geen kennissen af te wijzen wanneer het om deze dingen gaat.

 

De supermarkten zijn morgen weer vol (wel.. zo goed als) dus je kunt er dan weer bij kopen. Zeker de eerste week (of twee) verwacht ik allen engte bij transport, niet bij de hoeveelheid artikelen. (ik spreek hier wel over NL)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Robijn zei:

 We kennen elkaar redelijk en ze weet van mijn voorraad.
 

 

Voor jou is het te laat, enige optie is om het voorraadniveau uit te breiden met 2 personen en hopen dat ze verder haar mond houdt.

 

Moge dit voor de preppers op dit forum een extra waarschuwing zijn.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Invictus zei:

 

Voor jou is het te laat, enige optie is om het voorraadniveau uit te breiden met 2 personen en hopen dat ze verder haar mond houdt.

 

Moge dit voor de preppers op dit forum een extra waarschuwing zijn.

 

 

Precies, het delen op dit moment zal niet zo'n probleem zijn.

Het feit dat, nu er nog geeneens échte noodzaak is, er iemand aan de deur staat die je 'redelijk' kent en weet van je voorraad, dát is dan wel een redelijk probleem.

Persoonlijk zou ik dan ook eens goed nagaan wie nog meer van jouw voorraad op de hoogte zijn? En of je dus nog meer mensen aan de deur kan verwachten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Loreen zei:

 

Precies, het delen op dit moment zal niet zo'n probleem zijn.

Het feit dat, nu er nog geeneens échte noodzaak is, er iemand aan de deur staat die je 'redelijk' kent en weet van je voorraad, dát is dan wel een redelijk probleem.

Persoonlijk zou ik dan ook eens goed nagaan wie nog meer van jouw voorraad op de hoogte zijn? En of je dus nog meer mensen aan de deur kan verwachten.

 

tja, dat heb ik nu wel ingezien.

 

2 minuten geleden, FincaInSpanje zei:

Maar in ieder geval ook niet het achterste van je tong laten zien, ofwel je voorraden.

 

Dan kun je op enig later moment alsnog aangeven dat je veel vrienden en familie geholpen hebt en je voorraad bijna op is.

 

Hide and stash, mensen willen ook nog weleens wat vergeten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad er niet maar 1 voorraadkast op na houden, maar ook een tweede kastje dat echt alleen voor privé is. Dan kunnen mensen wel weten dat jouw keukenkastje doorgaans goed gevuld is en kan je daaruit een blikje voor een maaltijd meegeven en als die leeg is, is het duidelijk klaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Robijn zei:

Hide and stash, mensen willen ook nog weleens wat vergeten.

 

Inderdaad, persoonlijk zou ik de voorraad verspreiden. Als ze dan weer komt, haar meenemen naar de kelder, en zeggen "Tja ik heb ook niet zo veel meer, maar ik heb nog 6 pakken pasta, ik kan er nog wel 1 missen," zoiets.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook wat geven... vanuit de permacultuur gezegd: earth care, people care, fair share.

Maar voorop moet staan dat wijzelf genoeg hebben. Ik ben al weken mensen aan t vertellen dat dit moment zou komen, en dat ik geen voorraad heb voor 3 gezinnen. Degene die slim waren zijn me nu dankbaar, degene die me toen uitlachten komen nu vragen stellen (over wat ze t best kunnen doen bijv)

Maar goed, ik ben ook geen tot op t bot bewapend type prepper... ik ben meer het idealistisch hippie type

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...