Ga naar inhoud
GENEGEERD

Redundantie en kwaliteit


Prepping76

Aanbevolen berichten

Hoe gaan jullie om met redundantie; immers 1 is geen.

Betekend dit hetzelfde “basispakket” (mes/multitool, vuurmaker, waterzuivering bv) als in de EDC in de GHB en BOB?

 

Ook vind ik kwaliteit erg belangrijk. Immers kun je na een SHTF situatie niet meer terugvallen op garantie of reparatie. Dus je zal kwaliteit moeten kopen of een flink aantal stuks goedkopere items. In beide gevallen gaan dan de kosten meespelen.

 

Nu wil ik dit vraagstuk oplossen door de kwaliteit en functionaliteit te proberen te scheiden. In mijn EDC een pocket multitool met waterzuiveringstabletten, in mijn GHB een klein pompje en een flesje water met een vouwmes en grote multitool. In mijn BOB een groot capaciteit pompje en meerdere messen/tools.

 

Alleen vind ik het dan zonde om die dure multitool uit mijn GHB weinig te gebruiken en te groot om te rouleren met mijn EDC tool.

 

Hoe lossen jullie dit op, redundantie en kwaliteit over de verschillende omstandigheden waar je bent (onderweg, thuis, werk etc)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

kwaliteit voor echte basis zaken, de extra backup al wat 'goedkoper' als je beperkt bent in budget.

 

In mijn geval heb ik mijn Leatherman continue op zak en gebruik ik dagelijks, het chinese backup multitool ligt klaar als backup. (Laatste heb ik kado gekregen, anders had ik er waarschijnlijk geen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn GHB in de auto's heb ik de kwalitatief "mindere" spullen zitten. Ik gebruik de pack per slot van rekening om thuis te komen (hence the name GHB) waar mijn HQ spullen zijn. Overigens beschouw ik mijn GHB's als EDC's.

 

Mijn "quality stuff" thuis is dermate verpakt dat deze per direct in mijn BOB kunnen. Een BO zal mijn allerlaatste optie zijn, vandaar dat deze voor 80% klaar staat, de overige 20% kan er binnen 3 minuten in.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede inderdaad. Zeg 1 dag aan Getting Home, dan zou je met kwalitatief slechter materiaal af kunnen in je GHB.

Overigens wil ik mijn GHB en EDC wel gescheiden houden. Immers kun je je EDC kwijtraken of je GHB in je auto moeten achterlaten of niet kunnen bereiken. (Ook zie ik mijn GHB uitgebreider dan mijn EDC.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook,mijn GHB is mijn EDC en thuis staat mijn BOB en ik werk 2 min (als ik aan t werk ben) van mijn huis(mijn BIL) dus als ik thuis kom kunnen de belangrijkste dingen in mijn BOB, en kwalitatief de beste spullen zitten dus in mijn GHB want als je niet meer thuis kan komen zou ik de beste spullen bij me willen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook,mijn GHB is mijn EDC en thuis staat mijn BOB en ik werk 2 min (als ik aan t werk ben) van mijn huis(mijn BIL) dus als ik thuis kom kunnen de belangrijkste dingen in mijn BOB, en kwalitatief de beste spullen zitten dus in mijn GHB want als je niet meer thuis kan komen zou ik de beste spullen bij me willen hebben.

 

Alle afkortingen nu ben ik weer in :confused:

 

of een heksen trollen :cool:

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor alle kits/tassen etc redundant kwaliteits materiaal. In het verleden ben ik té vaak tegen slecht materiaal aangelopen tijdens gebruik. Ja, kost een hoop geld, maar dan weet je dat het waarschijnlijk niet mis zal gaan met je materiaal. Ja, er is dus materiaal wat altijd in een tas zit, wat allleen gecontroleerd wordt. En er zijn spullen die zeer regelmatig worden gebruikt. Verslijt er iets, dan gaat het uit mijn bob/ghb naar mijn gebruiksset, en koop ik voor de bob/ghb een nieuwe.

Ik koop dus geen "mooie" of "stoere" of "leuke" of "dit zou waarschijnlijk moeten werken" spullen. Hierdoor heb je geen verspilling van €€€€€ door goedkope shit waar je later spijt van gaat krijgen. Oja, goed materiaal is belangerijk maar leer er ook mee werken!!

 

Hebje mijn sigline al gezien? :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebje mijn sigline al gezien? :rolleyes:

 

Naast een +1 voor je post, denk ik dat ik je sig maar 1 op 1 over neem! Als ik dan toch iets regel dan maar goed. Liever de keuze tussen meerdere kwalitatief goede preps en er in totaal langer mee kunnen doen dan troep kopen en een noodzaak tot roeleren.

 

Helaas kost kwaliteit wel geld. En dan de afweging weer: voor wat en wanneer ben je aan het voorbereiden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...