Extreme Fuselier Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Ik ben op zoek naar een verkoop punt die deze MRE's aanbied tegen schappelijke en betaalbare prijzen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Gebruik de zoek functie je start tog niet elke keer een nieuw draadje voor elke vraag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Maakt niet uit, net 4 dozen besteld. En dat bovenop al het andere spul PFFF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Maakt niet uit, net 4 dozen besteld. Â Nog interessant om te delen wat je gekocht hebt & voor welke prijs? Dan worden we er allemaal weer een stapje en hapje wijzer van ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 5 augustus 2012 Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Ik ben ook wel geïnteresseerd in wat je nog meer hebt gekocht om eerlijk te zijn. Het lijkt erop dat je serieus aan het preppen bent geslagen. Wellicht mis ik nog wat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2012 Besteld 4 dozen MRE ( USA ) verpakkingsdatum 2011 voor 400 euro incl verzenden Ander voedsel zit verpakt in een NBC tas ( de tas is vrij groot en past veel in, gekregen toen ik nog werkzaam was bij defensie ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Gekregen??? Achterover gedrukt zeker en toen VRA'tjes voor vermissing gemaakt bedoel je.lol Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Geen wonder dat def. in financiele nood is;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bolo Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Gekregen??? Achterover gedrukt zeker en toen VRA'tjes voor vermissing gemaakt bedoel je.lol  Ahum....  Dat noemen we "herverdelen"... ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Nope, we hadden er teveel, en ze zouden toen weg gegooid worden, toen was ik erbij he! In die periode was ik ok nog niet aan het preppen, maar verzamelde van alles wat nou heel erg goed van pas komt. Ontzettend veel nederlandse 24U gevechtsrantsoenen. Heb ze later eens verkocht, had immers al zoveel van die dingen gegeten dat ik ze ben gaan tegen eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 soory hoor maar bij defensie wordt alles wat niet meer gebruikt wordt/of gaat worden afgeboekt en terug naar de domeinen en dan vind je de MRE lekkerder als onze feestdoosjes?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Feestdoosjes, volgens mij zit je pas bij defensie en heb je nog niet het genot gehad van andere noodrantsoenen ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Feestdoosjes, volgens mij zit je pas bij defensie en heb je nog niet het genot gehad van andere noodrantsoenen ;-) Â Partizan is volgens mij geen puppy. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ridder Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Als ervaringsdeskundige kan ik je adviseren een laxerend middel in te slaan. Die heb je na 3 weken MRE's wel nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Besteld 4 dozen MRE ( USA ) verpakkingsdatum 2011 voor 400 euro incl verzenden Ander voedsel zit verpakt in een NBC tas ( de tas is vrij groot en past veel in, gekregen toen ik nog werkzaam was bij defensie ) Â Je bedoelt waarschijnlijk "inspection date" in plaats van verpakkingsdatum... Welke heb je? Cases A & B? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 6 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Bedankt voor je advies, mijn medische kennis is vrij goed, je wilt niet weten hoeveel medische spullen ik allemaal heb, van infuusmatteriaal tot vaatklemmen. De MRE's heb ik dan ook als noodzaak gekocht, eerst heb ik natuurlijk mijn eigen voedsel waar ik circa 4 maanden mee uit kom ( als ik zuinig ben ) Wil dit misschien nog gaan uitbreiden, maar ik zoek dan een manier om voedsel langer te kunnen bewaren, en om het zo zelf te prepareren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Bedankt voor je advies, mijn medische kennis is vrij goed, je wilt niet weten hoeveel medische spullen ik allemaal heb, van infuusmatteriaal tot vaatklemmen. De MRE's heb ik dan ook als noodzaak gekocht, eerst heb ik natuurlijk mijn eigen voedsel waar ik circa 4 maanden mee uit kom ( als ik zuinig ben ) Wil dit misschien nog gaan uitbreiden, maar ik zoek dan een manier om voedsel langer te kunnen bewaren, en om het zo zelf te prepareren  Voedsel, zoals bonen/rijst/pasta/tarwe zijn allemaal goed te bewaren. Bijvoorbeeld in mylar zakken met oxy-absorber en dan in een stevige goed afsluitbare emmer. Dan blijft je verpakking(mylar) ook beter beschermd tegen mogelijke beschadigingen, en is makkelijk te stapelen. Pak ook eens wat pure 80-90% chocolade hiermee in. Slaat na enige jaren wel wit uit, maar is niet schadelijk en/of ziekmakend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Voedsel, zoals bonen/rijst/pasta/tarwe zijn allemaal goed te bewaren. Bijvoorbeeld in mylar zakken met oxy-absorber en dan in een stevige goed afsluitbare emmer. Dan blijft je verpakking(mylar) ook beter beschermd tegen mogelijke beschadigingen, en is makkelijk te stapelen. Pak ook eens wat pure 80-90% chocolade hiermee in. Slaat na enige jaren wel wit uit, maar is niet schadelijk en/of ziekmakend. Â Waar krijg je deze MYLAR zakken en wat bedoel je met oxy absorber? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Mylar zakken: http://www.conserva.de of de zoek functie op het forum gebruiken Oxy absorber = zorgt ervoor dat alle zuurstof in je gesealde verpakking wordt opgenomen, zodat er zga geen zuurstof meer aanwezig is, wat de houdbaarheid van je product ten goede komt. Of: http://lmgtfy.com/?q=oxy+absorber Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Hallo Johnny, de inspectiedatum, verschilt dat normaal van de verpakkingsdatum?? Prepass, ik zal mij hierin gaan verdiepen, bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Ja, de "inspection date" is in den regel 3 jaar na de verpakkingsdatum. Ik zal hier vanavond uitgebreid op terugkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Als je op Marktplaats MRE intikt ( Overijssel ), daar heb ik ze besteld wordt IIG gezegd dat de productiedatum 2011 is, ben dus benieuwd... zijn 2 dozen van 1 tot 12 menus en 2 dozen 13 tot 24 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Het kan verschillen; wanneer er "inspection date" staat, is de daadwerkelijke verpakkingsdatum 3 jaar daarvoor. Op andere verpakkingen kan weer netjes een "date packed" dus een verpakkingsdatum staan. Dat is logischerwijze de datum waarop het pakket is verpakt (volg je het nog?). Â Het kan ook nog zijn dat er enkel een nummer op staat, bijvoorbeeld "1068". Dit staat iig op de individuele verpakkingen. Het eerste cijfer "1" staat voor het jaar, dus 2001 en de overige drie cijfers voor de dag dag 68 van 2001 in dit voorbeeld. Dat houdt dus in dat de verpakkingsdatum was op 9 maart 2001. Â Welnu, je hebt 4 dozen, 2 van menu 1 tot en met 12 en 2 dozen 13 t/m 24. Dit houdt in dat je twee dozen A en twee dozen B hebt. Geloof me, B is beter ;-) Â Als het goed is hebben alle dozen een rode sticker met een zwart rondje. Check even of het midden nog gewoon rood is. Als dat verkleurd, zijn de MRE's te warm opgeslagen geweest. Â Als je nog nooit een MRE hebt gebruikt met "flameless radiation heaters", raad ik je aan het eerst eens te proberen. Op YouTube is enorm veel info te vinden, deze hieronder is erg leuk: Â [video=youtube;SMpFEfh-uMY] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Waar krijg je deze MYLAR zakken en wat bedoel je met oxy absorber? Â Mylarzakken en zuurstof opnemers zijn ook te koop bij: http://store.lds.org/webapp/wcs/stores/servlet/Product3_715839587_10556_21003_-1__195615 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Extreme Fuselier Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 De inspectiedatum is 2014 dus de productiedatum is 2011, dat is vrij nieuw denk ik zo. IIG heb ik ze goed opgeslagen ( niet te warm ) Ik heb de MRE's al eerder gebruikt in uitzendgebied bij defensie toen ik met de Amerikanen aan het werken was. Ik weet gelukkig hoe het werkt, ik wist alleen niet hoe ik de datums moest lezen. IIG bedankt voor je uitgebreide uitleg. Greetz Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.