AWOL Geplaatst: 12 november 2015 Delen Geplaatst: 12 november 2015 Ik liep hier toevallig tegenaan en alhoewel ik het niet helemaal serieus neem wilde ik het toch delen. Toch lijkt het een gadget dat misschien best iets waard kan zijn gezien het formaat om in een BOB te proppen. Aan de andere kant, tussen de 25 - 30 $ vind ik toch nog een aardige prijs voor zoiets. Misschien dat het weer iets is waar @Nickx inspiratie van krijgt http://www.amazon.com/SURVCO-CREDIT-CARD-AX-FUNCTIONS/dp/B00NICJBCU Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Wat loopt die gast te hijgen nadat hij dat takje door heeft gehakt. Leuk ding, dat zeker! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ik liep hier toevallig tegenaan en alhoewel ik het niet helemaal serieus neem wilde ik het toch delen. Toch lijkt het een gadget dat misschien best iets waard kan zijn gezien het formaat om in een BOB te proppen. Aan de andere kant, tussen de 25 - 30 $ vind ik toch nog een aardige prijs voor zoiets. Misschien dat het weer iets is waar @Nickx inspiratie van krijgt Sinterklaas komt er aan ....wie weet word het weer eens tijd om wat in elkaar te flansen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien. Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien. Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf. Hoogst waarschijnlijk werkt deze ook niet... is een gadget ....spielerij. De klackx heb ik ook getest zelfs zonder touwtjes en die werkte best aardig. (ook al zal ik deze niet in mijn rugzak meenemen)... ik denk dat @Keyser Suze gewoon niet zo goed met bondage is 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 13 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2015 Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien. Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf. Ja dat was de Klax, zie hier: http://preppers.nl/forum/threads/10098-Innovatieve-bijl-kop-KLAX en hier:http://preppers.nl/forum/threads/10273-Review-KLAX-KLACKX Ik vraag mij ook af wat de duurzaamheid zal zijn maar een bijltje als deze lijkt mij dan ook alleen geschikt voor de lichtere klusjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Hoogst waarschijnlijk werkt deze ook niet... is een gadget ....spielerij. De klackx heb ik ook getest zelfs zonder touwtjes en die werkte best aardig. (ook al zal ik deze niet in mijn rugzak meenemen)... ik denk dat @Keyser Suze gewoon niet zo goed met bondage is Ik denk dat ik gewoon ongelooflijk heb lopen rammen met de Klackx.....tegen mijn formidabele spierbundels is maar weinig bestand Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maritimesurvival Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Gewoon survival hebbedingen ,neem gewoon een kwalitatieve ,en veel zwaardere bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 13 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2015 Gewoon survival hebbedingen ,neem gewoon een kwalitatieve ,en veel zwaardere bij. Iedereen is met je eens dat dit een gadget is en niet vergelijkbaar met de functionaliteit van een echte bijl. Maar: een volledige bijl is zwaar en groot als je het hebt over meenemen in een BOB en voor menigeen geen goede optie. In zo'n geval kan een gadget als deze een leuke toevoeging aan je BOB zijn om bijvoorbeeld je mes te ontzien of als backup wanneer je mes kwijt / stuk is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Wat loopt die gast te hijgen nadat hij dat takje door heeft gehakt. Leuk ding, dat zeker! Het is een prepper, daarom heeft die ook een extra kin op voorraad, twee is een en een is geen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Het is een prepper, daarom heeft die ook een extra kin op voorraad, twee is een en een is geen. Nou inderdaad dat viel mij ook al op. Spek voorraad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Vraag me wel af of dat echt wel zo goed werkt als dat het filmpje laat zien. Ik kan me nog een SC met @Keyser Suze herinneren waarbij er een bijlkop uitvoerig getest is geweest die je met wat paracord kon vastbinden aan een stuk hout om zo gewicht en ruimte in de rugtas te besparen. Hoewel het echt goed was vastgebonden zat er behoorlijk wat speling op tijdens het houthakken zelf. Dit ziet er toch meer solide uit omdat het geheel door het hout gaat en niet op het hout zit, lijkt me een stuk stabieler al. Ook de separate speerpunt kan best handig zijn in een SHTF. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ik had nog mooi stukkie RVS316 liggen en heb er vandaag 5 gemaakt. De zaag en moergaten heb ik weg gelaten. Ik zal volgende week eens kijken of het wat is 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ik had nog mooi stukkie RVS316 liggen en heb er vandaag 5 gemaakt. De zaag en moergaten heb ik weg gelaten. Ik zal volgende week eens kijken of het wat is Jij laat er ook geen gras over groeien! Relatief lastig te maken ook zo'n zaag neem ik aan. Het mooiste zou zijn als de zaagsnede geschikt was om de gleuf in de stok mee te zagen. Veel toegevoegde waarde aan de moergaten zie ik ook niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 13 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2015 Jij laat er ook geen gras over groeien! Relatief lastig te maken ook zo'n zaag neem ik aan. Het mooiste zou zijn als de zaagsnede geschikt was om de gleuf in de stok mee te zagen. Veel toegevoegde waarde aan de moergaten zie ik ook niet. Zou je in staat zijn om de stok (deels) te splijten met de bijl kop? Het voordeel van geen zaag en 'gut hook of belt cutter" is mogelijk dat de bijl kop ook beter te hanteren is zonder steel en zelfs te gebruiken is om de steel zelf te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Zou je in staat zijn om de stok (deels) te splijten met de bijl kop? Het voordeel van geen zaag en 'gut hook of belt cutter" is mogelijk dat de bijl kop ook beter te hanteren is zonder steel en zelfs te gebruiken is om de steel zelf te maken. Ook een goede optie, eigenlijk zou je beiden moeten uitproberen. Kan me namelijk voorstellen dat als je een stok splijt, hij de neiging heeft om bij het hakken verder te splijten. Misschien wel te voorkomen met extra tie-rips of paracord. In het filmpje hebben ze een zaag gebruikt, te zien aan de brede, keurig nette gleuf, maar hoogst waarschijnlijk niet de zaag van het ding zelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Je hebt wel een erg grote portomonee nodig voor alles wat ze tegenwoordig in creditcard formaat maken. Ik zit nog steeds te wachten op een bov in credit card formaat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Je hebt wel een erg grote portomonee nodig voor alles wat ze tegenwoordig in creditcard formaat maken. Ik zit nog steeds te wachten op een bov in credit card formaat Ik weet niet hoe groot je ben... dan zou ik het kunnen proberen te maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Je hebt wel een erg grote portomonee nodig voor alles wat ze tegenwoordig in creditcard formaat maken. Ik zit nog steeds te wachten op een bov in credit card formaat Beetje portemonnee kan deze wel huisvesten denk ik Wel goede balans nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 14 november 2015 Delen Geplaatst: 14 november 2015 Beetje portemonnee kan deze wel huisvesten denk ik Wel goede balans nodig. Past in me portomonee dat zeker alleen pas net me onderkin erop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RDNK76 Geplaatst: 14 november 2015 Delen Geplaatst: 14 november 2015 Wel een cool idee om zelf te maken! Toch maar eens snel verdiepen hoe ik m'n eigen smidsvuur kan maken thuis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.